Welke hondendeken voor de achterbank?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Welke hondendeken voor de achterbank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 16:51

In het voorjaar komt er mijn eerste eigen hondje aan. Ik rijd niet in een hele grote auto (Citroen C3) en de kofferbak is eigenlijk toch wel echt onhandig voor het vervoer van een hond, zeker voor een wat groter ras als een Hollandse Herder.

Aangezien ik momenteel ook al wel eens de niet al te kleine labradoodle van mijn ouders meeneem in mijn auto, zat ik te denken dat het ook voor haar misschien praktischer is op de achterbank mee te gaan.

Laat mijn autobekleding nu alleen praktisch wit zijn, en die wil ik natuurlijk wel beschermen.

Nu zat ik te denken aan zo'n honden deken, zo eentje die je aan de hoofdsteunen van de achterbank en van de voorstoelen bevestigd, zodat er een soort kuip ontstaat waar de hond veilig kan zitten, zonder in het voetgat te kukkelen.

Maar er zijn zo verschrikkelijk veel van die dekens!

Welke is nou echt goed? Welke is écht waterdicht? Welke is ook makkelijk schoon te maken en van haren en zand te ontdoen?
Wat is handiger, met gaten voor een riem (zodat je een tuigje aan de riem kan bevestigen, maar kan er dan niet ook vocht door?), of zonder gaten voor de riem, waardoor de hond los achterin zit?

Ook wil ik hem graag kunnen halveren, zodat er ook naast de hond nog eventueel iemand achterin kan zitten.

Ik vind het zonde om een miskoop te begaan en mijn halve auto te verknallen, dus elke tip om de bekleding van mijn auto een beetje te beschermen is welkom.

Froukje_J

Re: Welke hondendeken voor de achterbank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 16:52

Wij hebben er 1 van de action werkt goed en is goedkoop

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 16:52

Volgens mij heb ik er nog zo 1 liggen. Een donkere kleur, geheel waterdicht en makkelijk schoon te maken.
Als je wil zal ik morgen even zoeken voor je.

8nnemiek

Re: Welke hondendeken voor de achterbank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:30

Hier eentje van de Wibra. Werkt prima :) volgens mij zijn ze allemaal wel waterdicht.
Misschien een idee om onder de deken nog een extra zeiltje te leggen die je om de bank heen klemt, voor als ze het voor elkaar krijgen om de hondendeken scheef te trekken.
Maar ik heb mijn bank meestal gewoon plat geklapt. Extra veel ruimte :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:50

Wij hadden er in eerste instantie eentje van de Action, maar daar miste een lusje. Helaas was er geen andere meer dus toen hebben we er eentje van het tuincentrum gekocht. Deze werkte prima, tot één van de naden doorscheurde op het moment dat vriendlief hard moest remmen en de hond dus naar voren schoot. -O- Het voordeel aan deze deken was wel dat er halverwege een rits zat zodat je hem kon halveren. Nu zoeken we dus naar een andere, stevige deken. Wij hebben ook een flinke hond, een bouvier van 40 kilo, dus er komt dan ook wel aardig wat gewicht op te staan.
Het systeem is verder wel heel erg fijn, hij kan niet van de bank afvallen door tussen de stoelen doorschieten.