Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mcsjelle schreef:Het is soms moeilijk te zeggen of een voeder goed is. Tijdens mijn studie heb ik geleerd, dat een voeder geschikt is voor je huisdier, als:
- hij/zij het graag eet
- hij/zij goed op gewicht blijft ermee
- de vacht er goed uit ziet
- de ontlasting niet te veel stinkt
zanakuzies schreef:Tja wat is goed voer, dat van de supermarkten in ieder geval niet, vol met zout, granen en rotzooi, allemaal dingen die en slecht zijn voor je hond en ze dus niet verteren en er net zo snel weer uit gooien. Het lijkt goedkoop maar je voert er meer van omdat er minder verteerbare dingen in zitten, ga maar eens in dierenwinkels kijken naar het vlees percentage van verschillende merken en neem eens een duurdere mee en ga eens uitrekenen hoeveel "goedkoper" het nu echt is. Zeker met wat je voert. Goedkoop is Duurkoop. En als je het voer te duur vind had je geen hond moeten nemen!
DeMolenhoek schreef:zanakuzies schreef:Tja wat is goed voer, dat van de supermarkten in ieder geval niet, vol met zout, granen en rotzooi, allemaal dingen die en slecht zijn voor je hond en ze dus niet verteren en er net zo snel weer uit gooien. Het lijkt goedkoop maar je voert er meer van omdat er minder verteerbare dingen in zitten, ga maar eens in dierenwinkels kijken naar het vlees percentage van verschillende merken en neem eens een duurdere mee en ga eens uitrekenen hoeveel "goedkoper" het nu echt is. Zeker met wat je voert. Goedkoop is Duurkoop. En als je het voer te duur vind had je geen hond moeten nemen!
Leg me dan eens uit hoe het komt dat onze hond (helaas overleden) jaren een zwaar huidprobleem heeft gehad? Wat we ook voerden? Merketen, dieet voeding van de dierenarts en ga zo verder. Het duurste hebben wij gegeven. En het moment dat we het eten van de Lidl gaven was het over...
DeMolenhoek schreef:Cyella: Dat zeg ik niet. Maar het wordt immens afgekraakt terwijl het voor mijn hond wel werkt. En zeker die laatste uitspraak, bah zeg![]()
Het is niet omdat we goedkoop eten geven en geen merkvoeding dat we maar geen hond moeten hebben. We zijn op alles wat zuiniger ja, maar zouden ze het er niet goed op doen krijgen ze iets anders.
Nu moet ik waarschijnlijk ook geen paarden hebben omdat bepaalde soorten krachtvoeren mij ook te duur zijn en ik dus maar het huismerk neem, waar ze het ook goed op doen
zanakuzies schreef:Tja wat is goed voer, dat van de supermarkten in ieder geval niet, vol met zout, granen en rotzooi, allemaal dingen die en slecht zijn voor je hond en ze dus niet verteren en er net zo snel weer uit gooien. Het lijkt goedkoop maar je voert er meer van omdat er minder verteerbare dingen in zitten, ga maar eens in dierenwinkels kijken naar het vlees percentage van verschillende merken en neem eens een duurdere mee en ga eens uitrekenen hoeveel "goedkoper" het nu echt is. Zeker met wat je voert. Goedkoop is Duurkoop. En als je het voer te duur vind had je geen hond moeten nemen!
IxL schreef:Onze hond bleef jaren door gewoon heel erg haren van het voer van de lidl. Het is een kooikerhond dus ook nog best langharig. Na een gesprek met een dierenartsassistente zou het kunnen komen door inderdaad, het lidl voer. Nu zitten we op Trovet Adult, 10x zo duur maar 10x zo goed. En ze haart buiten haar ruiperiodes om, nooit meer. Ze glimt en zit heerlijk in haar vacht. Ik zou een ander daarom ook geen lidl voor aanraden.
bigone schreef:IxL schreef:Onze hond bleef jaren door gewoon heel erg haren van het voer van de lidl. Het is een kooikerhond dus ook nog best langharig. Na een gesprek met een dierenartsassistente zou het kunnen komen door inderdaad, het lidl voer. Nu zitten we op Trovet Adult, 10x zo duur maar 10x zo goed. En ze haart buiten haar ruiperiodes om, nooit meer. Ze glimt en zit heerlijk in haar vacht. Ik zou een ander daarom ook geen lidl voor aanraden.
Nog iets wat mij ook opvalt, onze is ook langharig en ik dacht vorige week nog dat de rui wel heel erg lang duurde