Hondenvoer Lidl, ervaringen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Hondenvoer Lidl, ervaringen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 21:08

Sinds een maand of twee krijgt onze hond het light voer van de Lidl, het valt ons(in ieder geval onze neus) op dat de hond verschrikkelijk begint te stinken en nu ben ik benieuwd of nog meer mensen hier ervaringen mee hebben. Ik heb vandaag weer Cavom gehaald om te kijken of het inderdaad aan het voer ligt maar jammer zou het wel zijn. Hond is altijd een moeilijke eter geweest en dit vond hij erg goed smaken.

WendyLotte

Re: Hondenvoer Lidl, ervaringen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:12

Onze hond ging zelf "ruiken", scheten laten en had heel veel ontlasting. Geef haar nu lam en rijst of kip met rijst. Dat is ook een light versie van de honden brok. Gaat een stuk beter. Geen scheten en geen enorme bergen ontlasting meer. Het merk varieert wel eens, maar haal het meestal gewoon bij de C1000. Soms bij de Cranenbroek, daar is het een stukje goedkoper maar dan moet ik daar net in de buurt zijn.

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:16

Het is soms moeilijk te zeggen of een voeder goed is. Tijdens mijn studie heb ik geleerd, dat een voeder geschikt is voor je huisdier, als:
- hij/zij het graag eet
- hij/zij goed op gewicht blijft ermee
- de vacht er goed uit ziet
- de ontlasting niet te veel stinkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 21:16

Ha, dan is de onze dus niet de enigste, inderdaad, schijten doet hij drie keer zoveel als eerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:17

Hier krijgen ze niets anders. In het begin effectief wat slappe ontlasting maar is ondertussen over. Ze blinken en zijn kerngezond.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:17

Wij voeren het hier ook, die grote zakken van de lidl.
De honden eten het goed, zelfs de kieskeurige.
Heb niet het idee dat de ontlasting meer is, wel kunnen ze vieze scheten laten die goed stinken %)
Laatst bijgewerkt door HTM op 20-12-14 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 21:17

mcsjelle schreef:
Het is soms moeilijk te zeggen of een voeder goed is. Tijdens mijn studie heb ik geleerd, dat een voeder geschikt is voor je huisdier, als:
- hij/zij het graag eet
- hij/zij goed op gewicht blijft ermee
- de vacht er goed uit ziet
- de ontlasting niet te veel stinkt

Het voldoet aan alles , echter, ik ga niet met mijn neus boven een drol hangen en de stank komt echt van de hond af.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:26

LZP -> BB

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:32

Tja wat is goed voer, dat van de supermarkten in ieder geval niet, vol met zout, granen en rotzooi, allemaal dingen die en slecht zijn voor je hond en ze dus niet verteren en er net zo snel weer uit gooien. Het lijkt goedkoop maar je voert er meer van omdat er minder verteerbare dingen in zitten, ga maar eens in dierenwinkels kijken naar het vlees percentage van verschillende merken en neem eens een duurdere mee en ga eens uitrekenen hoeveel "goedkoper" het nu echt is. Zeker met wat je voert. Goedkoop is Duurkoop. En als je het voer te duur vind had je geen hond moeten nemen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 23:40

Vaak zie je idd dat de honden het "goedkopere" voer graag eten. Dit komt grotendeels door de hoeveelheid bouillonachtige toevoegingen die eraan toegevoegd zijn. Eigenlijk alleen maar om aantrekkelijk te maken voor de honden.

Maar vaak als je daar je verder in gaat verdiepen dan zie je wel dat daardoor de verhoudingen niet goed zijn.
Zoals Zanakuzies al aangeeft, er zitten te veel zouten in.
Maar ook is het hoofdbestandeel graan/rijst en niet vlees zoals dat hoort te wezen.

Vaak moet je er bergen van voeren, en dat zie je ook terug in de bergen ontlasting. Dit komt mede doordat er veel ingrediënten inzitten waar een hond niets mee kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:04

zanakuzies schreef:
Tja wat is goed voer, dat van de supermarkten in ieder geval niet, vol met zout, granen en rotzooi, allemaal dingen die en slecht zijn voor je hond en ze dus niet verteren en er net zo snel weer uit gooien. Het lijkt goedkoop maar je voert er meer van omdat er minder verteerbare dingen in zitten, ga maar eens in dierenwinkels kijken naar het vlees percentage van verschillende merken en neem eens een duurdere mee en ga eens uitrekenen hoeveel "goedkoper" het nu echt is. Zeker met wat je voert. Goedkoop is Duurkoop. En als je het voer te duur vind had je geen hond moeten nemen!

Leg me dan eens uit hoe het komt dat onze hond (helaas overleden) jaren een zwaar huidprobleem heeft gehad? Wat we ook voerden? Merketen, dieet voeding van de dierenarts en ga zo verder. Het duurste hebben wij gegeven. En het moment dat we het eten van de Lidl gaven was het over...

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:09

Al het commerciële voeder is in principe goed hoor!
Sommige duurdere producten kunnen een betere aanvulling geven op de speciale behoeftes van een hond.
Daarmee bedoel ik honden met gezondheidsproblemen, opgroeiende honden etc.
Beter commercieel voeder geven dan zomaar met BARF-voedig beginnen, dan kunnen ze (zonder kennis) echte tekorten oplopen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:20

Er is al veel,geschreven en gezegd over hondenvoer, de een doet het prima op goedkope brokken, de ander zweert bij vers vlees, weer een ander op een mega dure commerciële brok precies op het ras afgestemd.

Voor mijn Engelse Buldog, die staan bekend om hun gevoelige spijsverteringsstelsel, ben ik lang opzoek geweest naar geschikte brokken. In die zoektocht heb ik ook de brokken van Lidl weleens geprobeerd, gevolg: stinkende hond met dito scheten en heel veel grote drollen.

Nu voer ik Nutro Lam en rijst en ik moet zeggen dat ik nog nooit eerder zo weinig klachten heb gehad. Vacht is prachtig, ze stinkt niet, bijna geen scheten en het belangrijkste ze kotst niet meer. In de winkel is Nutro best prijzig 58 euro voor 12 kg, via http://www.brekz.nl kan je daarop flink besparen.

Ik doe een maand met een zak voor 2 honden, de EB en een jonge Border Collie.

Light brokken ben ik sowieso geen voorstander van omdat je dan veel vulling geeft met weinig voedingstoffen, geeft extra ontlasting. Een gezond gewicht bereik je met goed voer, voer met je ogen en niet volgens de tabel op de verpakking, en veel beweging.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:31

DeMolenhoek schreef:
zanakuzies schreef:

Leg me dan eens uit hoe het komt dat onze hond (helaas overleden) jaren een zwaar huidprobleem heeft gehad? Wat we ook voerden? Merketen, dieet voeding van de dierenarts en ga zo verder. Het duurste hebben wij gegeven. En het moment dat we het eten van de Lidl gaven was het over...

Dus omdat het bij jouw hond werkte is het meteen goed voer? Kan ook door andere factoren komen. Ik sluit me aan bij DeMolenhoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:42

Cyella: Dat zeg ik niet. Maar het wordt immens afgekraakt terwijl het voor mijn hond wel werkt. En zeker die laatste uitspraak, bah zeg :r
Het is niet omdat we goedkoop eten geven en geen merkvoeding dat we maar geen hond moeten hebben. We zijn op alles wat zuiniger ja, maar zouden ze het er niet goed op doen krijgen ze iets anders.

Nu moet ik waarschijnlijk ook geen paarden hebben omdat bepaalde soorten krachtvoeren mij ook te duur zijn en ik dus maar het huismerk neem, waar ze het ook goed op doen 8)7

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:48

Prima voeding, mijn hond heeft suikerziekte, en normaal gesproken hebben ze dan speciale (dure) voeding nodig en zij doet het al 3,5 jaar prima op het Lidl voer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:51

DeMolenhoek schreef:
Nu moet ik waarschijnlijk ook geen paarden hebben omdat bepaalde soorten krachtvoeren mij ook te duur zijn en ik dus maar het huismerk neem, waar ze het ook goed op doen 8)7

Maar brokken zijn bij paarden die het hoofdbestanddeel van hun voedingspatroon, bij honden wel.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:52

DeMolenhoek schreef:
Cyella: Dat zeg ik niet. Maar het wordt immens afgekraakt terwijl het voor mijn hond wel werkt. En zeker die laatste uitspraak, bah zeg :r
Het is niet omdat we goedkoop eten geven en geen merkvoeding dat we maar geen hond moeten hebben. We zijn op alles wat zuiniger ja, maar zouden ze het er niet goed op doen krijgen ze iets anders.

Ik snap zeker wat je bedoeld hoor! Goed voer hoeft ook zeker niet duur te zijn, maar omdat een hond het goed erop doet betekend niet meteen dat het goed voer ís. Ik heb literatuuronderzoek gedaan naar de voedingsbehoeften van honden en het is heel belangrijk om een goede verhouding graan-vlees te hebben. Daarmee bedoel ik: het grootste gedeelte moet vlees zijn, het kleinste gedeelte moet graan zijn. Verder is de bereidingsmethode van de brok ook enorm belangrijk(Door een grote verhitting van de brok kan de voedingswaarde bijna volledig verloren gaan door de zogenaamde Maillardreactie).

Verder zijn er enkele anti-oxidanten die volgens onderzoek de kans op kanker relatief veel kunnen verhogen. Deze worden gelukkig niet veel meer gebruikt, maar toch iets om rekening mee te houden.

Verder zijn er nog andere dingen waar je rekening mee kunt houden. Maar zoals je ziet is er veel wat belangrijk is om rekening mee te houden. Nutrivet is een goedkoop alternatief voor de 'duurdere' premium voeders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:57

Wij wonen boven de Lidl dus alle boodschappen halen we bij de lidl. De kat op het excellence voer van de Lidl. Voor de hond hebben we gewoon die grote "goedkope" zakken. Katlief had blaasgruis, door het voer van de Lidl hoefde we geen dieetvoer te kopen. Hij deed het er super op!

De hond? Die is dol op zijn goedkope brokjes. 2x in de week vullen we zijn bakje (hij eet wanneer hij honger heeft) en hij is al sinds hij volwassen is mooi op gewicht. Standaard 3,2 kilo. Ik vind het prima voer, hij stinkt niet, mooie ontlasting, stinkt miet uit zijn bekkie en mooie tandjes en tandvlees.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 09:58

zanakuzies schreef:

Lees jij ergens dat ik het voer te duur vind!! Nou dan, niet meteen met dit soort opmerkingen gaan strooien.
Ik heb heel veel dieren, rekening voor alle voer bij elkaar is meer dan 200 euro pm dus tien of twintig euro meer of minder voor de hond is ook geen probleem.
Het gaat alleen om de vraag of er mensen zijn die stinkende honden, echt vanaf de huid, kregen door het light voer van de lidl te voeren. Er zijn dus mensen met dezelfde ervaringen en mensen die heel tevreden zijn dus het zal echt wel van de hond en zijn spijsverteringsprobleem afhangen of het wel of niet ondraaglijk gaat ruiken. Ik ben nu sinds gisteren op cavom overgestapt dus eens zien(ruiken) of dit verbetering brengt.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 09:59

Ik denk dat het per hond verschillend is. De een doet het er goed op en de meeste krijgen de eerder genoemde verschijnselen. Ik heb een paar maanden terug voer van de aldi gevoerd, wat een drama! Doodzieke hond, retourtje da, veel kots en poep. Leuk dat goedkope voer!

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:00

Onze hond bleef jaren door gewoon heel erg haren van het voer van de lidl. Het is een kooikerhond dus ook nog best langharig. Na een gesprek met een dierenartsassistente zou het kunnen komen door inderdaad, het lidl voer. Nu zitten we op Trovet Adult, 10x zo duur maar 10x zo goed. En ze haart buiten haar ruiperiodes om, nooit meer. Ze glimt en zit heerlijk in haar vacht. Ik zou een ander daarom ook geen lidl voor aanraden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 10:17

IxL schreef:
Onze hond bleef jaren door gewoon heel erg haren van het voer van de lidl. Het is een kooikerhond dus ook nog best langharig. Na een gesprek met een dierenartsassistente zou het kunnen komen door inderdaad, het lidl voer. Nu zitten we op Trovet Adult, 10x zo duur maar 10x zo goed. En ze haart buiten haar ruiperiodes om, nooit meer. Ze glimt en zit heerlijk in haar vacht. Ik zou een ander daarom ook geen lidl voor aanraden.

Nog iets wat mij ook opvalt, onze is ook langharig en ik dacht vorige week nog dat de rui wel heel erg lang duurde :D

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:28

bigone schreef:
IxL schreef:

Nog iets wat mij ook opvalt, onze is ook langharig en ik dacht vorige week nog dat de rui wel heel erg lang duurde :D

Probeer t is, Trovet Adult. Kun je zo gratis proefzakjes van krijgen. Mn moeder is zo blij dat ze niet meer elke dag die haren hoeft te stofzuigen! Echt geweldig voer. Uiteraard zjjn er ook wel andere goede voeders, maar blijf erbij dat lidl voer de aanstichter is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:37

Vaak ligt het toch aan het voer dat stinken (vacht of onrustige darmen). een van mijn hond is graangevoelig, in elk geval eet hij brood of zit hij bij het paardenvoer dan hebben we 'prijs'.
Hij doet het nu al jaren fantastisch op een graanvrije brok (dog lovers gold voorheen en nu lavor sensitive glutenvrij). vacht glanst weer mooi, gewicht is perfect en geen problemen met de darmen meer