de kerstboom en katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

de kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 10:28

Hoi bokkers,

Ik zal niet de enigste zijn met een kat en een kerstboom!

Vind jullie kat de kerstboom ook zo interessant of misschien beter gezegd de kerstballen?

Die van ons vist met regelmaat de kerstballen eruit! :+ ze zijn gelukkig onbreekbaar maar toch is het vervelend, wie herkent dit?

En wat doen jullie eraan?? Hij krijgt al op Zn sodemieter als ie weer is aan het vissen is..maar trekt zich er weinig van aan helaas...

_helga_

Re: de kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:29

Die van ons hebben de eerste dag er een uit gehaald en verder niet meer :)
Zit er met de planten spuit achter aan als ze aan de boom zitten.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 10:33

Bedankt voor je reactie, die van ons heeft lak aan de plantenspuit |(

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:33

Hier een kitten die ik al regelmatig uit de kerstboom moet vissen, hij klimt er letterlijk in :')
Omdat hij nog zo jong is zitten wij sowieso nog helemaal in de opvoedfase, dus wanneer hij echt iets stouts doet gebruik ik een plantenspuit, dat is redelijk effectief, maar niet voor hele lange tijd.

Kerstballen hebben we al op redelijke hoogte hangen, wil het 'm ook niet té moeilijk maken, het is toch ook gewoon natuurlijk gedrag.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:35

Ik zet geen boom.....mijn MC weegt 13,9 kilo :Y) aangezien hij ondeugend/stout aangelegd is, is dat vragen om problemen :7

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:37

Wij hebben het al jaren opgegevenom een kerstboom te zetten. Verloren moeite :') .

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:39

Mijn MC is niet zo groot/zwaar maar die blijft wonderbaarlijk vd boom af. En de birmanen al helemaal dus dat valt alweer mee

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:40

Hebben jullie de kerstbomen aan het plafond nog niet gezien? Dat is toch dé oplossing! :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:42

toen mijn kat wat jonger was was er niets zo leuk om de onderste ballen eruit te tikken en kijken hoe ze mooi pats deden op de grond om daarna met een air van 'scherven brengen geluk, snerp, miauw, deftig weg te wandelen'. in die periode heb ik een set onbreekbare ballen gekocht voor de onderste laag, die waren een stuk minder leuk volgens madam, dan kon ze net zo goed met een tennisbal gaan spelen, die nog leuker was ook (grijpen met je voorpoten en met de achterpoten de beharing aanvallen).

inmiddels heeft ze door haar leeftijd ontzag gekregen voor de kerstboom sinds dit jaar. De afgelopen maanden is ze wat minder stabiel in haar diepe slaap met het gevolg: ze is inmiddels 3 maal van de bank afgerold en door de kerstboom (die staat naast de bank) op de grond beland.. niet grappig aldus mijn kat, die nordmans die niet uitvallen (dus veel scherper zijn).. ik daarentegen kan er smakelijk om lachen als ze met een snerp (ze kon al snerpend miauwen, maar nu ze wat ouder wordt en gedesoriënteerd wakker kan worden is het ronduit snerpen) onder de kerstboom vandaan komt.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:48

Kerstboom verhoogd op een tafeltje, onderste ballen goed vastzetten en geen sliertjes etc in de boom hangen.
Gelukkig laten ze de kerstboom altijd heel.
Alleen leuk opgemaakte stukjes gaan er meestal aan en ons hondje doet dan vrolijk mee :+

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:52

Ze laten hier de kerstboom gelukkig heel, er zijn pas 2/3 ballen uitgevist, en dat terwijl we o.a. 2 speelse kittens van 9 mnd hebben. We worden boos, gebruiken soms de plantenspuit en hangen de ballen weer terug. Gelukkig heb ik al onze katten n beetje weten op te voeden. :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:52

Al jaren een kerstboom met glazen ballen, gewoon vanaf de grond met katten in huis. Ook vroeger toen ik klein was. Geen probleem , alleen onderin het niet breekbare spul of niks. Maar geen katten die de boom inklommen of insprongen.
Laatst bijgewerkt door Lous op 20-12-14 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:59

Ik hang onderin de boom geen ballen, alleen lampjes en een slinger dan dan pas vanaf hoger ballen.
Ze vinden het prachtig om onder de boom te zitten, maar ze blijven gelukkig verder overal af, ook toen ze nog kitten waren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:01

Afbeelding

:D

Apart is dat, katten en kerstbomen. Geen enkele kat van mij (ik heb er nu drie gehad) heeft of had iets met kerstbomen. De katten bij mijn ouders net zo. Ik heb dus geen idee wat ik me erbij moet voorstellen. :D

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:03

Onze 2 katten ruiken even aan de boom en daarna laten ze die met rust. Kan alleen geen vaas met bloemen neerzetten die gooit onze noorse boskat altijd om om bij dat water te komen.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 11:07

Onze kat is iets ouder dan een jaar, en ongelooflijk ondeugend! Maar idd klimt ook letterlijk in de boom! Ik las de boom ophangen?? Dat kan natuurlijk ook nog :Y)

Vos bloemen kan ik ook niet neerzetten.. gaat ie ook mee aan de haal, en onbreekbare ballen heb ik al, maar dat vind ie geweldig want die gaan rollen |(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:08

De boom is hier ook niet interessant. Alleen aan als hij net staat en dan alleen de boom zelf.Even ruiken en kauwen, maar als ze daarna hebben gekotst dan weten ze dat ze daar vanaf moeten blijven. En dat met Oosterse kortharen.

Ze hebben wel altijd de beschikbaarheid gehad over een hoge krabpaal dat scheelt denk ik ook wel . De behoefte om dan in de boom te klimmen lijkt dan ook wel weg.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:19

De ballen zijn hier totaaaal niet interessant, maar ons kitten ligt er af en toe wel in te slapen :roll:

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:33

Owjawel! Met grote regelmaat door de jaren heen vis ik de kerstballen bij de voordeur vandaan en vind ik slingers om tafel en stoelpoten. Nu moet ik erbij zeggen dat mijn beide partners in crime ook met lege flessen, vaatdoekjes en afwasborstels aan de haal gaan.... leuk hè, katten :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:36

Hier laten ze de boom ook met rust. Behalve met het speeluurtje dan is er niks leukers dan jezelf langs de boom heen te proppen, je te 'verstoppen' en te wachten totdat je de ander kan 'aanvallen' :) Ik heb ook nooit katten gehad die in de boom klimmen of de ballen eruit slaan oid, gelukkig.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:39

Onze kat is echt een dondersteen (doet haar naam eer aan; Dondertje), en op speelse momenten zo gek als een deur, maar kijkt naar de kerstboom niet op of om. Geen idee waarom de kerstballen niet interessant zijn en verder alles wat ze tegenkomt wel, maar ik ben er erg blij mee haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:41

Geen last van. Wij gooien de kat altijd eerst de boom in als die nog niet opgetuigd is. Dan is de grap eraf voor de kat.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:42

Ik heb 2 boefjes die echt vanalles uitsteken, dus we wagen ons niet aan een kerstboom.. Heb er gelukkig wel een in de winkel staan want vind een kerstboom wel heel gezellig :)

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:44

wij hebben ook een birmaan, en heeft eigenlijk nog nooit in of aan de boom met ballen gezeten,
heb nu alleen de poging opgegeven mijn kerstkaarten recht op te zetten op de vensterbank, die loopt hij zo omver,
en ik zet geen dure spullen op de vensterbank,
ik koop bewust geen kerststukjes of kerstster aangezien hij hier niet vanaf zou blijven, en sommige planten, bloemen giftig zijn voor katten,

wel gaat hij aan de voorraam op de vensterbank liggen tussen de kerstslingers en het treintje, levende kerstengel haha

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:46

Dit jaar is het eerste jaar dat ze hem met rust laten.
M'n kat van 8.5kg klimt er wel eens in de vorige jaren en dan flikkert de boom om.
Andere kat gaat er gewoon in slapen.
Ballen blijven ze eigenlijk vanaf.