facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yentl2010

facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 21:50

https://m.facebook.com/groups/150386284 ... f=bookmark

Er is naar aanleiding van wat er afgelopen maandag de arme Faya is overkomen
Vermoord en verscheurd door 6 staffordds
Met een zeer onverandwoordelijke baas
Voor degeen die mee wilt discuseren en ook u ongenoegen wilt uit spreken word lid
Laatst bijgewerkt door yentl2010 op 18-12-14 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Sabinee__

Re: facebook pagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:51

Wie of wat is een Fahya?

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 21:52

Sabinee__ schreef:
Wie of wat is een Fahya?

De labrador die is vermoord

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:53

Blegh,
Waarom snappen die mensen niet dat het niet aan het baasje ligt en niet aan de hond.

De baasjes van die honden moeten gewoon worden ingeslapen. :Y)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:56

Ze zouden honden (doet er niet toe ras) enkel mogen verkopen aan diegene die kunnen bewijzen dat ze verantwoordelijk kunnen omgaan met dieren. Maar ik denk dat dit niet haalbaar is.

yentl2010

Re: facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 21:57

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:58

yentl2010 schreef:

Ik vind het zo onzin.
Het baasje handelde niet verantwoordelijk en de honden er de dupe van die helaas een Lab hebben dood gebeten.

Lauratje_88 schreef:
Ze zouden honden (doet er niet toe ras) enkel mogen verkopen aan diegene die kunnen bewijzen dat ze verantwoordelijk kunnen omgaan met dieren. Maar ik denk dat dit niet haalbaar is.

Ben ik het mee eens!

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:00

Mensen moeten hun honden gewoon aan de lijn houden, dan was hier niks gebeurt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:10

Ik zal bokt wel over me heen krijgen,...maar ik zie het toch iets anders.

Uiteraard is opvoeding belangrijk....denk echter dat bij dit soort honden opvoeding nog net effe belangrijker is dan bij andere hondenrassen.

Bij paarden weten we ook dat er rassen zijn die sensibeler zijn dan andere. De kinderen van Jazz staan bekend als minder geschikt voor minder ervaren/getalenteerde ruiters.

Denk dat dat voor bepaalde hondenrassen ook zou kunnen gelden.

Dus ben ik bang dat je dit soort honden inderdaad niet in particulier bezit kan houden.

Natuurlijk zullen dit soort honden zich tot meer dan prima huishonden kunnen ontwikkelen bij de juiste baasjes.....ze komen echter helaas ook terecht bij mensen die dit soort honden niet kan opvoeden.

Dus nee de hond kan er niks aan doen, ja het ligt aan het baasje....maar ik denk dat dit geen "beginnersgonden" zijn.

En waar iemand die niet kan rijden en toch die Jazz koopt er vooral zichzelf ermee heeft ,...heeft bij dit soort honden vooral de omgeving last van de verkeerde keuze.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:17

Is er hier geen sprake geweest van groeps gedrag. Een begint en de rest wordt zo opgefokt dat er geen houden meer aan is? Als 6 honden losgaan ongeacht het ras is een hond echt nergens meer, die verliest gegarandeerd. Blijft hoe dan ook sneu voor de labrador en zijn baasje.

Die twee hier zijn goed te pruimen los van elkaar maar beiden los bij een aankomende hond moet de kleine toch even vast. Omdat ze gaat rellen en de herder zich ermee gaat bemoeien dan.

En ook onze witte herder is eens belaagd door een grote groep, in dit geval een uitlaatservice die de groep niet onder controle had. Had hem snel genoeg de auto in gelukkig maar dat waren allemaal "vriendelijke" rassen zoals labrador, golden retriever, 2 spaniels, 1 teckel en 2 jachthonden.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:25

De situatie zou als volgt zijn geweest.
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:34

Och daar zijn ze weer de staffies.wat een verschrikkelijke honden verscheuren zo maar een labrador.nee de eigenaren die zulke honden nemen moetenm eens hun verantwoording nemen en leren hoe het ras is.dan zijn er ook geen problemen.maar deze honden komen altijd bij de meesty verkeerde mensen terecht.dius maak de honden niet zwart,want is nergens voor nodig.dit zijn zeer mens gerichte honden maar niet hondvriendelijk naar vreemde buiten de roedel.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 22:37

En daarom zijn deze honden levensgevaarlijk
Horen niet in de maatschappij

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:40

Strengere maatregelen voor zulke onverantwoorde baasjes. Niet voor die honden. Ken er zat die beter luisteren dan de gemiddelde chihuahua. Probleem is dat die kleintjes amper schade aanrichten, en de deze honden wel.

Stond trouwens een heel stuk over op fb zal het eens opzoeken.

Reactie hierboven. Wat kortzichtig... DIE EIGENAAR geen honden meer.
Laatst bijgewerkt door vencedor op 18-12-14 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:41

Cchanny schreef:
Blegh,
Waarom snappen die mensen niet dat het niet aan het baasje ligt en niet aan de hond.

De baasjes van die honden moeten gewoon worden ingeslapen. :Y)

Welke van de 2 is het nou? :+ haha.

vencedor schreef:
Strengere maatregelen voor zulke onverantwoorde baasjes. Niet voor die honden. Ken er zat die beter luisteren dan de gemiddelde chihuahua. Probleem is dat die kleintjes amper schade aanrichten, en de deze honden wel.

Daar gaat die FB groep ook over.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:43

Yentl das wel erg kort door de bocht...

De ene staff is de andere niet...

Kom rustig een dag bij me thuis ik heb er 2 ze zijn ontzettend lief en zelfs als er op het speelveld in de vaste roedel een hond bij komt zijn ze sociaal en lief nooit problemen en daar bij vermelden dat beide honden een verleden hebben waarvan we van 1 al de 4e baas zijn ....

Uiteraard zoals meerdere schrijven mee eens dat het vaak aan de baasjes ligt en dat je als onervarene niet zomaar aan dit ras moet beginnen...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:45

Het word eens tijd dat ze die eigenaren aan de hoogste boom hangen.
En de honden een goed tehuis geven met mensen die er wel goed voor kunnen zorgen.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:47

Mist knopje vind ik leuk!!
+1 voor jou angeliquee

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:48

NatasjavE schreef:
Ik zal bokt wel over me heen krijgen,...maar ik zie het toch iets anders.

Uiteraard is opvoeding belangrijk....denk echter dat bij dit soort honden opvoeding nog net effe belangrijker is dan bij andere hondenrassen.

Bij paarden weten we ook dat er rassen zijn die sensibeler zijn dan andere. De kinderen van Jazz staan bekend als minder geschikt voor minder ervaren/getalenteerde ruiters.

Denk dat dat voor bepaalde hondenrassen ook zou kunnen gelden.

Dus ben ik bang dat je dit soort honden inderdaad niet in particulier bezit kan houden.

Natuurlijk zullen dit soort honden zich tot meer dan prima huishonden kunnen ontwikkelen bij de juiste baasjes.....ze komen echter helaas ook terecht bij mensen die dit soort honden niet kan opvoeden.

Dus nee de hond kan er niks aan doen, ja het ligt aan het baasje....maar ik denk dat dit geen "beginnersgonden" zijn.

En waar iemand die niet kan rijden en toch die Jazz koopt er vooral zichzelf ermee heeft ,...heeft bij dit soort honden vooral de omgeving last van de verkeerde keuze.

Ik ben het volkomen met je eens. Een Shetlander kan je ook niet met een Arabier vergelijken. En dat geld ook voor bepaalde hondenrassen. Tuurlijk ligt de fout bij de baas, maar als deze eigenaren met een 'schoothondje' zouden rondlopen, zouden er toch minder van dut soort incidenten zijn.

Ik woon in een buurt met veel honden, en er lopen engerds bij. En dan heb ik het niet alleen over de honden, maar vooral de combinatie met de types die ermee lopen.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 22:49

Niene87 schreef:
Yentl das wel erg kort door de bocht...

De ene staff is de andere niet...

Kom rustig een dag bij me thuis ik heb er 2 ze zijn ontzettend lief en zelfs als er op het speelveld in de vaste roedel een hond bij komt zijn ze sociaal en lief nooit problemen en daar bij vermelden dat beide honden een verleden hebben waarvan we van 1 al de 4e baas zijn ....

Uiteraard zoals meerdere schrijven mee eens dat het vaak aan de baasjes ligt en dat je als onervarene niet zomaar aan dit ras moet beginnen...

Nee dank je ik vermijd dit ras lief of sociaal maakt mij niks uit
De uitspraak hij doet niks hoor !!! Heb ik te vaak gehoord

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:52

Sinds de wet af is geschaft Zijn er niet mer of minde bijt incidenten voorgevallen met dit soort honden. Dus een strengere regel wet is zinloos. En nog steeds staat dit soort honden niet op nummer een maar nog altijd de teckel

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:53

Waarom ligt het eigenlijk altijd aan de Staffords? Een ander ras kon dit toch ook doen? Heel erg sneu voor die labrador en het meisje die het mee heeft gemaakt... Maar een Duitse heder of ander ras kon het ook wel gedaan hebben... Natuurlijk Staffords en pitbullen staan bekend als gevecht honden... Maar 9 van de 10 keer licht het aan de baas en hoeveel baasjes die heeft gehad...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:53

Ik kan me daar zo kwaad om maken, dat het altijd maar staffords / pitbull's zijn die slecht in beeld komen.
Bewijst zich maar hoeveel mensen weinig kennis hebben van honden.
Want alle andere rassen, die dagelijks in andere honden hangen, horen we niks over !

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:54

het baasje is verantwoordelijk.
ze had ze aangelijnd moeten laten.
maar om nou een andere hond letterlijk te verscheuren moet er aan de honden toch een steekje los zitten.
er is geen eigenaar, die zn hond zoiets "leert " . het zit er gewoon in.
het zijn bijna altijd dezelfde type honden die het doen,(ja, en vaak dezelfde types baas ook, maar toch niet altijd ! )
en altijd mensen die zeggen ; maar de mijne is zooo lief.
ik zie een teckel, of een poedel dit toch zo gauw niet doen.

en de teckel staat niet op nr . 1,maar de goldenretriever.
maar bij dit soort uitwassen,met ernstige bijt incidenten, en met dodelijke afloop,
wie staat dan op nr. 1 ?

word toch liever door mn teckel gebeten.
en ja, de mijne is o zo lief :P

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:59

omg.. :(
zoals hierboven al zo vaak gezegd is... HET LIGT AAN DE BAASJES!!

ik heb ook een engelse staff
echt een SUPER hond <3
helaas kan hij niet meer met andere honden (op 1 rednose teef na) los
toen hij 2 was zijn we verhuisd en sinds dien vertrouw ik hem niet meer
het zal ook vast wel aan mij liggen, maar doordat ik mijn hondje niet meer vertrouw met andere honden komt mijn hond ook gewoon NIET meer los (hij mag alleen los met zn vriendinnetje in een omheind losloopveldje)
hij zal dus ook nooit zomaar een andere hond aan kunnen vallen

DUSSS....dit drama had niet hoeven gebeuren

en die uitspraak :
En daarom zijn deze honden levensgevaarlijk
Horen niet in de maatschappij

gaat gewoon nergens over!!

de baasjes zijn het probleem!
met zo'n baas is zelfs een Chihuahua nog gevaarlijk!! {:)-:(