Toen ik uit het werk kwam om kwart over 6 lag er een dode kat/poes midden op de weg. Ik kon er nog net om heen, na ongeveer 3 kilometer kon ik het niet over m'n hart verkrijgen hem op de weg te laten liggen dus ben ik terug gegaan. Ik heb hem met een stuk inpakpapier ( lag nog in de auto ) in de berm neer gelegd. Maar wat nu? Moet ik hiervoor 114 bellen of een ander nummer? Het is gebeurt vlakbij Oosterwolde. (friesland)
Kan iemand mij helpen? Ik hoop dat de dierenambulance hem op wil halen om te kijken voor evt chip ofzo.
Anoniem
Geplaatst: 17-12-14 19:05
Volgens mij inderdaad even de dierenambulance bellen hiervoor
Sterkte, en dapper dat je 'm van de weg hebt gehaald!
Altijd sneu.. Goed van je dat je terug bent gegaan.
Ik zou inderdaad even de dierenambulance bellen voor de desbetreffende regio.
KirstenHorse
Geplaatst: 17-12-14 19:07
Inderdaad even de dierenambulance bellen.
Respect dat je toch even voor het beestje hebt gezorgd. Met een beetje geluk vind je zijn eigenaar ook. Persoonlijk zou ik liever willen weten dat mijn beestje is doodgereden dan nooit weten wat er met hem gebeurt en de hoop houden dat hij nog leeft.
Ik heb gebeld via het nummer dat in de link van chelle_dora stond. Ze gaan morgen kijken zeiden ze, omdat een dode kat geen spoed is... en ze rijden nu alleen spoed diensten. Weet niet zeker of ze gaan kijken, maar als hij er morgen avond nog ligt bel ik weer. Ze vroegen namelijk niet echt precies waar hij lag..
saskiaojan
Geplaatst: 17-12-14 20:11
Ik heb ooit een poezebeest langs de weg gevonden, meegenomen naar huis nadat ik eerst ff buurtonderzoek had gedaan, thuis in de tuin begraven en daarna op fb berichtje gedaan en bij de super een briefje opgehangen, volgende dag werd ik gebeld door de eigenaar van de poes, poes weer opgegraven en hun hebben haar mee genomen.
Kon t niet over mijn hart krijgen om haar te laten liggen en of op te laten halen zodat ze dan in de bak zou belanden (sorry)
Edit, je woont bij mij in de buurt denk ik maarije
Een jaartje geleden lag er 1 midden op de snelweg... Precies op de streepjeslijn zal ik maar zeggen. Echt heel sneu. Was toen midden in de nacht (kwam bij ex-vriendje vandaan) en heb wel gebeld naar de dierenambulance. Omdat ze toch op wacht zaten én de kat midden op de snelweg lag hebben ze hem opgehaald. Geen idee hoe het is afgelopen trouwens. Maar dat was ook deels omdat andere mensen er dan geschrokken omheen gaan rijden en dat fout kan aflopen. Niet per se om de kat .
Maar inderdaad: bellen was de goede beslissing en er nog eens achteraan bellen kan nooit kwaad .
Ik wou 'm eigenlijk niet meenemen omdat ik dacht dat de eigenaar misschien langs de weg zou zoeken. T was niet zo'n schokkend beeld, was nog heel, alleen wat bloed rond het bekje en pootje. Was waarschijnlijk niet heel lang geleden, hij was nog helemaal slap.
Hoop dat hij morgen opgehaald word en dat er een chip gevonden kan worden. Geloof dat ze ze 2 weken "bewaren"
Na wat aanbellen in de buurt, neem ik ze mee naar huis en laat ze nakijken bij het asiel op chip. Daarna gaan ze daar in de vriezer en kan een eventuele eigenaar komen. Nu helaas twee keer moeten doen. Waarvan eenmaal de eigenaar terug gevonden, bleek een ongecastreerde kater die ver op pad was. Een derde keer was er weinig kat nog over en lag op een gevaarlijk punt, toen heb ik de ambu gebeld. En ook andere keren dat ik echt niet kon stoppen oid heb ik de ambu gebeld.
Inderdaad melden bij amevedi. Dan komt 'ie op hun website te staan. Niets is zo erg als niet weten waar je dier is... Dan kun je nog beter weten dat 'ie dood is.
Bedankt voor het meedenken! Heb hem zojuist op amevedi gezet. Als ik straks naar het werk ga ga ik kijken of hij er nog is, en mocht het er in zoverre nog goed uitzien. Zal ik een foto maken voor het geval dat.
Woogy
Geplaatst: 18-12-14 07:53
naar het dichtstbijzijnde asiel brengen. Dat is wat ik heb gedaan, dan is het dier in elk geval van de weg dat andere dieren er niet aan zullen beginnen en als hij hij/zij gechipt is kan de eigenaar gelijk gebeld.
Het is gister avond gebeurt, dus dat gaat nu niet meer lukken. De dierenambulance komt hem vandaag ophalen. Ik was er gister ook van overstuur dat ik allang blij was dat ik m van de weg gehaald had, en daarna nog kon autorijden .. Wist niet goed wat ik er verder mee moest
Ik raap ook regelmatig wat van de weg. Fazanten, eekhoorn, katten, een keer ooit een buizerd.
Afgelopen voorjaar had ik 1 fazant die was aangereden maar leefde nog. Helemaal in shock. Ze zat midden op de weg. En de eerst volgende die zou komen die had haar vol geraakt. Haar in mijn auto gezet, en uiteindelijk was de shock toch te heftig en stierf ze in mijn auto.
Toen ik een dode kat langs de weg vond ( midden op de dorpstraat ) heb ik hem in een paar plastic tassen gedaan, dichstsbijzijnde DA gebeld en heb hem daar laten controleren op chip. Hij bleek een eigenaar te hebben, anders had ik waarschijnlijk mogen betalen voor de destructie kosten. Heb van de eigenaar nooit iets gehoord maar de DA belde nog om te zeggen dat hij was opgehaald en dat de DAP er blij mee was dat ik het beestje naar hun had gebracht.
Talida
Geplaatst: 18-12-14 08:40
Meldpunt dier langs de weg op faceboek zou je ook nog kunnen doen. Goed van je dat je het gemeld heb, verdrietig voor het eventuele baasje maar toch fijn te weten.
Goed dat je het gemeld hebt! Onze kat is ook dood langs de weg gevonden, dierenambu heeft hem opgehaald en hij was gechipt dus we konden hem bij hun ophalen, het was net gebeurd dus ze hebben hem in een mooie houding gelegd en gekoeld. Volgende dag opgehaald daar, vond het heel netjes afgehandeld van hun. Als de kat die je gevonden hebt een chip heeft komt hij via de dierenambu wel bij de eigenaar terecht