Gezocht, maar niet exact het topic gevonden dat ik zocht..
Over ongeveer een half jaar trek ik als alles goed gaat bij mijn vriend in. Belofte van hem is dat ik een hond mag.
stiekem ben ik natuurlijk al een beetje aan het rondneuzen, en telkens zoek ik toch richting de beagle, mooie hondjes! Ik ben opgegroeid met honden, maar niet exact met dit ras.
Hoorde van een kennis dat dit jachthondjes zijn en dat ze moeilijk tot niet los kunnen lopen. Is dat waar?
Wij komen dan namelijk wel buitenaf te wonen waar de hond natuurlijk lekker naar buiten kan.
Mijn reden voor evt keuze van dit ras: perfecte maat voor mij, niet te groot, niet te klein.
Mooi!
En wat ik hoor een vriendelijk karakter.
Mensen met ervaringen met beagle die mij er wat over kunnen vertellen?
( dit is puur alleen nog rondneuzen! Nog niet zeker van het ras!)
Komt mij inderdaad ook héél bekend voor. Kennissen van ons hebben ook een beagle, maar ze vinden het eigenlijk altijd heel zielig om zo'n dier terecht te wijzen, dus inmiddels doet ie alles waar ie zin in heeft en laat zich weinig meer vertellen
Hoewel ze ook echt wel gek zijn op de baas.
Maar hij loopt wel vaak weg, achter de nijntjes aan of lekkere luchtjes of andere honden of...
de aanhouder wint zeg ik maar
komt hij wel netjes terug... tijdens het wandelen is het wel altijd neusje aan de grond... maar het is een enorm lieve hond, kan liggen, zitten, pootje,... gewoon veel mee bezig zijn! En ze hebben snel overgewicht, kunnen blijven eten! Ook een puntje om rekening mee te houden! En bij ons kan hij gewoon met de poes