Beagle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ArroNnie

Beagle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 18:23

Hoi bokkers!
Gezocht, maar niet exact het topic gevonden dat ik zocht..
Over ongeveer een half jaar trek ik als alles goed gaat bij mijn vriend in. Belofte van hem is dat ik een hond mag. *D stiekem ben ik natuurlijk al een beetje aan het rondneuzen, en telkens zoek ik toch richting de beagle, mooie hondjes!
Ik ben opgegroeid met honden, maar niet exact met dit ras.
Hoorde van een kennis dat dit jachthondjes zijn en dat ze moeilijk tot niet los kunnen lopen. Is dat waar?
Wij komen dan namelijk wel buitenaf te wonen waar de hond natuurlijk lekker naar buiten kan.
Mijn reden voor evt keuze van dit ras: perfecte maat voor mij, niet te groot, niet te klein.
Mooi!
En wat ik hoor een vriendelijk karakter.

Mensen met ervaringen met beagle die mij er wat over kunnen vertellen?

( dit is puur alleen nog rondneuzen! Nog niet zeker van het ras!)

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:28

Beagels staan bekend als eigenwijze honden. Ze zijn heel lief maar niet erg erf vast. De beagel die ik gekend heb kon wel los meelopen. Maar als je hem riep dan kon het zijn dat hij met een omweg kwam, even via het spoor wat in z'n neus zat. Later begon hij doof te worden maar kende alle gebaren ook. Heb wel gehad dat hij naar me keek, ik een gebaar gaf om te komen en hij snel wegkeek en verder ging met z'n spoor volgen (wel op het pad). Hij luisterde wel, maar als het hem uitkwam reageerde hij pas.

Met een consequente opvoeding een een goede dosis humor en geduld kunnen het hele leuke honden zijn. Eigenaresse heeft alleen na deze hond bewust gekozen om niet weer een beagel te nemen. Die wou een hond die meer op de baas gericht was en snel luistert. Ze heeft nu een Welsh Corgi Pembroke. Erg leuke honden! Herders in een kleine verpakking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:31

NogSteedsGek schreef:
Beagels staan bekend als eigenwijze honden. Ze zijn heel lief maar niet erg erf vast. De beagel die ik gekend heb kon wel los meelopen. Maar als je hem riep dan kon het zijn dat hij met een omweg kwam, even via het spoor wat in z'n neus zat. Later begon hij doof te worden maar kende alle gebaren ook. Heb wel gehad dat hij naar me keek, ik een gebaar gaf om te komen en hij snel wegkeek en verder ging met z'n spoor volgen (wel op het pad). Hij luisterde wel, maar als het hem uitkwam reageerde hij pas.

_O- Komt mij inderdaad ook héél bekend voor. Kennissen van ons hebben ook een beagle, maar ze vinden het eigenlijk altijd heel zielig om zo'n dier terecht te wijzen, dus inmiddels doet ie alles waar ie zin in heeft en laat zich weinig meer vertellen :')

Het zijn inderdaad écht verdomd eigenwijze honden, oost indisch doof en ze weten héél goed gebruik te maken van hun puppy oogjes :')

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:31

Ze zijn heel lief, wel vrij eigenzinnig. Kunnen enorm hun eigen gang gaan en redden zich prima alleen, of liever nog, samen met een andere beagle :j Hoewel ze ook echt wel gek zijn op de baas.
Los laten lopen is lastig, al is het afhankelijk van de opvoeding, maar er zit zo'n jachtinstinct in, en er zit zo'n neus op, dat je daar wel heel hard tegenop moet trainen... Verder zijn het honden die ook wel in redelijk grote mate gewoon schijt aan je hebben. Moet je dus wel tegen kunnen :')

Het is 1 van de rassen die ik echt niet kan pijlen... Vind ze daarom dus ook niet zo leuk, maar dat is helemaal persoonlijk :)

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:36

chelle_dora schreef:
NogSteedsGek schreef:

_O- Komt mij inderdaad ook héél bekend voor. Kennissen van ons hebben ook een beagle, maar ze vinden het eigenlijk altijd heel zielig om zo'n dier terecht te wijzen, dus inmiddels doet ie alles waar ie zin in heeft en laat zich weinig meer vertellen :')

Het zijn inderdaad écht verdomd eigenwijze honden, oost indisch doof en ze weten héél goed gebruik te maken van hun puppy oogjes :')

Wij waren altijd wel heel consequent. Sterker nog, hij wist zo donders goed dat hij iets gedaan had wat niet mocht dat op het moment dat je hem op z'n plek wou zetten hij al braaf op de grond ging liggen van onderdanigheid. Voor een beagle was zijn jachtinstinct behoorlijk laag maar dat eigenwijze... heeft er altijd in gezeten.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:39

Wij hebben een kruising beagle , zijn heel gek op haar maar hierna nooit meer een beagle. Ze is heel lief en kan ook best luisteren maar zodra ze wild ruikt is ze weg, dit krijgen we er ook niet uit ondanks dat ze verder gehoorzaam is ( heeft al paar konijnen te pakken gehad op eigen terrein) Ook op het terrein houden is een hele klus , ze houd ons het hele jaar bezig want ze vind elke keer een plekje om weer te ontsnappen ( wat zei uiteraard alleen doet als wij het niet zien). Ook eten kan je niet veilig laten staan want dan is het weg. zoek je een eigenwijze hond ? Neem dan een beagle :D

NogSteedsGek

Re: Beagle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:42

Tja alles achter je rug om haha. Niet op de bank mogen komen en dit ook niet doen op het moment dat je erbij bent, zelfs geen poging. Ben je even weg en kom je terug, zie je nog net een hond snel van de bank afspringen en snel naar z'n mand sprinten. :+

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:44

Heb je veel ruimte bij het huis? Ik vind dat een beagle wel veel ruimte nodig heeft en lekker rond kan snuffelen , het is een jachthond dus moet op dat vlak wel uitgedaagd worden vind ik, onze hond zou dood gaan in een rijtjeshuis zonder uitgedaagd te worden, integendeel van de rottweiler hier die het liefst hele dag achter je kont aanloopt .

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:45

Ik heb de beagle waar ik een keertje op paste terug gevonden op de keukentafel :+

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:45

Beagles zijn inderdaad geen makkelijke honden, al zijn ze zeker lief, ze luisteren vaak voor geen meter. Misschien moet je vooral op karakter trekken gaan zoeken wat je graag wilt en niet of een hond mooi is. Als jij echt denkt dat je dat leuk gaat vinden dan moet je er uiteraard voor gaan maar ik zou zeker ook even verder kijken.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:50

Mijn ouders hebben een Beagle en oh oh wat hebben ze daar mee afgezien :D :D
Ik geloof dat mijn vader meer grijze haren heeft gekregen van hem dan van mij in puberteit :j
Het is een super lief en aanhankelijk dier maar wat is hij eigenwijs pfff
Mocht er in een straal van 10 meter iets te eten zijn dan berg je maar want ze zijn ernstig gericht op eten .
Die van mijn vader kan wel los in het bos maar zoekt dan wel zijn eigen route op zijn eigen tempo .
Thuis hoef je de deur niet even open te laten want dan is ie weg , hij gaat niet ver weg maar peerd er dus wel tussen uit .
dusssssssss beschik je over engelengeduld, een dosis humor zo groot als kerk (en niet altijd wanneer jij er voor in bent )en vindt je het niet erg om ongevraagd je eten te delen mocht je even opstaan om iets te pakken want dan is het geheid weg *D .
Lig je er ook niet wakker van om 5 maal daags de buurt rond te fietsen op zoek naar je Beagle op drift (bij mijn vader stond laatst een mevrouw aan de deur met de vraag of hij de hond niet kwijt was .......nope dus hahaha via de poort weggeslopen)
Dan denk ik dat een Beagle goed bij je past :+

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:54

Onze beagle heeft trouwens bij de buurvrouw een worst uit een kastje gestolen en huis daarnaast de vuilniszakken overhoop getrokken en de brokken daar van de hond opgegeten, en hij kwam keer met luier thuis .thuis heeft die doos chocolade koekjes opgegeten en hapjes met prikkertjes en al opgegeten en ga zo maar door :+ En nog veel meer.. zet iedergeval een stenen muur om je erf :D wij zitten geregeld in de wei om te kijken waar die nou weer ontsnapt :')

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:58

@ Luffwinny wahahahahahaa zo herkenbaar wat een schurken he .
Die van mijn ouders heeft ook al een stuk of 5 afstandsbedieningen van de tv gesloopt ..

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:00

Vind het wel weer grappig hoe gelijkgestemd iedereen hier is. Het ontsnappen viel bij die beagle reuze mee, hij was vaak in de winkel maar sloop eigenlijk nooit met klanten mee naar buiten. Je kon hem ook wel naar buiten laten maar dan moest je wel in de buurt blijven. Echt ontsnappen dus niet maar eenmaal onbewaakt buiten zou hij wel gevlogen zijn. En eten... het top 10 prioriteitenlijstje van een beagle.

1. eten
2. eten
3. eten
4. eten
5. eten
6. eten
7. eten
8. eten
9. eten
10. eten

Owja, en hij snurkte keihard als hij sliep :+

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:01

Ik herken hier echt niks van. Blijkbaar heb ik een super goed luisterende Beagle. Nog nooit zo'n makkelijke hond gehad.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:38

Jennyj01 schreef:
Ik herken hier echt niks van. Blijkbaar heb ik een super goed luisterende Beagle. Nog nooit zo'n makkelijke hond gehad.

Ik ken er idd ook zo een, kwestie van goed opvoeden.
Is echt niet onmogelijk, een beagle is tenslotte ook gewoon maar een hond.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:44

Beagles :) Bij ons loopt er eentje op het veld, altijd los, hartstikke leuk reutje, heel sociaal en de enige intacte puberreu die mijn eigen reu tot nu toe serieus LEUK vindt :P Maar hij loopt wel vaak weg, achter de nijntjes aan of lekkere luchtjes of andere honden of... :') Baasje vindt het allemaal wel best :P

luffwinny schreef:
Heb je veel ruimte bij het huis? Ik vind dat een beagle wel veel ruimte nodig heeft en lekker rond kan snuffelen , het is een jachthond dus moet op dat vlak wel uitgedaagd worden vind ik, onze hond zou dood gaan in een rijtjeshuis zonder uitgedaagd te worden, integendeel van de rottweiler hier die het liefst hele dag achter je kont aanloopt .

Je vraag zou moeten zijn, heb je genoeg zin en tijd om de hond de gelegenheid te geven om zijn ei kwijt te kunnen, heb je zin om hem genoeg beweging en vooral mentale uitdaging te geven en dat heeft niets met ruimte te maken. Ik blijf het zeggen, de honden van verderop in de straat hebben gewoon een normaal formaat huis + voor randstad begrippen ruime tuin tot hun beschikking, maar komen nooit verder dan die tuin. Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat mijn hond, mijn jáchthond nota bene, op een flatje zónder tuin, maar wél elke dag lekker op pad, naar het park, loslopen, speur- en apportspelletjes, twee keer per week naar training... Dat míjn hond een beter leven heeft. Juist omdat ik geen tuin heb MOET ik wel met 'm aan de wandel, gemakzucht zit er niet bij hoor...

Maargoed, da's eigenlijk een beetje offtopic. En een heel grote hond moet je ook niet op een flat willen houden, voornamelijk ivm traplopen enzo.. Maar ruimte in huis alléén zegt gewoon niks over hoe goed je voor een hond kunt zorgen..

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:06

Ik heb een beagle, nu 7,5 jaar..
Geweldig lief, maar ik mag de woorden koppig eigenwijs
en hardleers zeker niet vergeten. Ik heb er veel mee te stellen
gehad, los lopen kan hij, maar alleen in het bos of park of met een
kilo vlees op zak :+ Hij is er namelijk nog steeds van overtuigd
dat auto's gewoon voor alle beagles stoppen, en als er een geur
van wild hangt dan wint dat toch echt even zijn aandacht..
Hij lijkt je gewoon niet te horen..

Ik ben erg consequent in wat hij wel en niet mag,
maar zodra ik de deur achter me dicht doe of hij weet dat ik het niet
door heb danst hij letterlijk op tafel.

Hij weet het allemaal precies, maar hij leeft met de gedachte,
niet geschoten is sowieso mis, en neemt gewoon het risico :Y)

Zo loopt hij ondertussen alweer bijna 4 jaar 5 x per week op stal,
mag overal komen, maar weet heel goed dat hij de mesthoop
niet op mag.. Hij wacht gewoon op het goeie moment
en doet het alsnog.. En dat, 4 jaar lang, zo goed als minstens
1 x per dag {:)-:( de aanhouder wint zeg ik maar :')

Het is echt een schat van een hond, verder heel makkelijk,
kan met alles en iedereen en past zich overal aan, maar een
extra portie geduld is zeker aan te raden :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:12

Die van mij weet dat hij niet in de bak en op het weiland mag komen en doet dat dus ook niet. Ook niet als ik hem roep. Hij blijft dan bij de poort staan.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:16

Die van ons kan absoluut niet los. Dan ben je hem kwijt. Je moet wel echt de baas zijn ze zijn heeel eigenwijs.

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:20

Jennyj01 schreef:
Die van mij weet dat hij niet in de bak en op het weiland mag komen en doet dat dus ook niet. Ook niet als ik hem roep. Hij blijft dan bij de poort staan.

Deed die van mij dat ook maar haha

Als ik hem op tijd in het vizier heb en ik zeg "nee"
is het ook klaar, maar in zijn gedachte is iets wat niet
mag leuker dan iets wat wel mag geloof ik :')

Verder luistert hij prima hoor, alleen de geur
en nieuwsgierigheid wint het weleens :+

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:32

Wij hebben ook een beagle, loopt los in de ardennen op de camping en in het bos... hij kan je wel echt negeren maar als je roept, meestal drie keer ;-) komt hij wel netjes terug... tijdens het wandelen is het wel altijd neusje aan de grond... maar het is een enorm lieve hond, kan liggen, zitten, pootje,... gewoon veel mee bezig zijn! En ze hebben snel overgewicht, kunnen blijven eten! Ook een puntje om rekening mee te houden! En bij ons kan hij gewoon met de poes :-)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:35

Die van ons is wel gecastreerd

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:52

Afbeelding

Ik heb ook een beagle. Ontzettend eigenwijs, maar ook ontzettend lief. Hij kan gewoon los lopen op de hei en door het bos. Thuis hebben we wel een hek om het huis, want anders loopt hij weg.

Hij is wel snel te dik, dus moet wel oppassen met het voeren.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:00

Ik heb ook een beagle thuis rondlopen en zou me nog steeds geen leukere hond dan hij kunnen indenken.
Je moet inderdaad niet verwachten dat een Beagle op ieder moment even goed luistert, maar ik vindt het over het algemeen wel ontzettende lieve, vergevingsgezinde en gezellige honden.
Mijn hond kan op bepaalde stukken wel los, maar niet in combinatie met verkeer of op een plek waar veel wild/vee rondloopt. Op de stukken waar we normaal in het park lopen komt hij eigenlijk ook wel heel snel terug en gaat ook niet ver weg. Twee jaar geleden in een Drenths bos meegemaakt dat hij iets rook en er huilend achteraan wilde rennen, ben blij dat we hem toen wel vast hadden :).
Zijn inderdaad niet echte erfhonden, tenzij je een goed hekwerk om je erf wilt laten zetten.