Parkietjes elke week verplaatsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simmerr

Parkietjes elke week verplaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 15:03

Hallo, nu mijn ouders na de scheiding alles weer op de rit hebben kunnen. we bij mijn moeder weer een huisdier houden *\o/*

we dachten aan parkietjes omdat we hier zowel bij mijn vader als bij mijn moeder plek en tijd voor hebben.
alleen we wisselen nu om de week van huis, is het dan mogelijk om de beestjes elke keer mee te nemen of is dit te stressvol voor de beestjes?

nine1987

Re: Parkietjes elke week verplaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:05

Vogels zijn erg stressgevoelig en kunnen bij te veel stress zelfs de geest geven, dus ik zou het niet doen..

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:06

Als ik zie hoe van slag onze parkiet/papegaai is wanneer we hem een keer ergens mee heen nemen zou ik het niet doen. Hij moet ook altijd eventjes bijkomen als het wat te druk was in huis :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:07

Ik denk dat het inderdaad te stressvol is, vogels kunnen niet al te best tegen wisselende omstandigheden en vervoeren.
Heb je al eens gedacht aan ratten, ze zijn makkelijk te onderhouden, gezellig, speels en zijn niet erg stressgevoelig.
Meerdere bekenden namen elk weekend de ratten mee van hun studentenkamer mee naar huis.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 15:08

Een cavia of konijn is handiger.Mijn 2 cavia's gingen elk weekend mee naar mijn vriend in een mand.Daar had ik ook een bak staan.

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 15:11

oh jammer dan moeten we verder opzoek naar iets leuks, weet iemand nog een leuk dier voor ons?
we willen geen knaagdier meer om bepaalde redenen :)

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:44

Konijnen? Uhm Afrikaanse reuzen slakken? Hebben niet een heel hoog knuffel gehalte maar wel erg bijzonder.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:49

Een fret? die zijn heel nieuwsgierig en ik denk wel dat ie het leuk vind om eens wat anders te snuffelen te hebben in een ander huis, zeker als het gewoon steeds om 2 vaste adressen gaat, het heeft toch een eigen kooi en slaapplek, ik denk niet dat het zo'n probleem zal zijn.

Vogels is heel anders en die zijn vrij stressgevoelig.