Mijn kat heeft momenteel ook blaasontsteking. Ik heb mijn dierenarts gevraagd hoe hij daar aan kon komen maar zij zei dat het door verschillende redenen kan ontstaan. Zij gaf als voorbeeld dat het kon ontstaan doordat de blaas iets is gekanteld ofzoiets, hoeft dus niets met het voer te maken hebben.
Toen ik de eerste keer bij de dierenarts was geweest heeft mijn kat eerst 2 weken antibiotica gekregen. Na deze 2 weken was helaas de blaasontsteking nog niet over en bleek hij ook struvieten te hebben. Nu is hij voor een maand lang op dieetvoer (Hill's prescription S/D) en voedingssuplementen (Cystease). Hopelijk is het straks wel helemaal over.
Ik heb van iemand de tip gekregen om een homeopathisch middel te gebruiken omdat het (rond deze tijd van het jaar) steeds terug kan komen. Dat middel is voor een goede nier- en blaasfunctie, het is met solidago, van A. Vogel. Het zijn druppels die je gewoon door het natvoer kan doen (dosering van kinderen gebruiken).
Ik heb het zelf nog niet gebruikt, mijn kat heeft nu voor de eerste keer blaasontsteking en mag nu niets anders dan het dieetvoer. Maar het schijnt wel goed te werken.