Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDeems

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-11-09

Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 16:03

Hallo!

Na inmiddels een jaar toekijken hoe mijn twee hyperactieve cavia's tegen de muren van mijn 120 cm lange (en ja dat is al een grote :') ) hok botsen, heb ik besloten om een groot caviahok te bouwen.

Uiteindelijk bleek zelf bouwen veel te duur -O- maar voor een klein prijsje heb ik een stevig knaagdierenflat kunnen kopen. Nu moet ik het voor elkaar zien te krijgen dat ik het ding zó mooi maak dat mijn moeder het in huis wilt zetten. :')

Afbeelding
Dit is het hok.

De onderste verdieping heeft een aluminium plaat op de bodem die is gekit aan de muren van de binnenkant van het hok. Daar moet nog iets aan de wanden komen zodat de ammoniak en dergelijke niet in het hout trekt.

De middelste verdieping moet eigenlijk hetzelfde aan gebeuren als de onderste verdieping.

De bovenste verdieping is nog een hele klus, want daar zit geen aluminium op de bodem en moet dus alles nog gebeuren. De mogelijkheden die ik zelf heb bedacht zijn:

- Aluminium in de bodem en op de wanden plexiglas kitten.
- Een zeil (bijvoorbeeld stevig tafelzeil) erin lijmen en de trapopening eruit snijden.

Verder wiebelen de trapjes best wel. Toch lijkt het me handig dat ik ze erin en eruit kan halen. Wie heeft een idee?

Nog extra foto's

Afbeelding
Zie hier de bedekking van de verdiepingen

Afbeelding
De bovenste verdieping

Edit: Ik krijg de foto's niet gedraaid, en het uitgeschoven beeld kan ik ook niet verklaren ;(

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:56

Wat een leuk project zeg. Mijn cavia's zitten buiten maar dat wordt nu wel fris dus ik volg!

Anoniem

Re: Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 17:58

Je zou gaatjes kunnen boren in iedere verdieping en aan de trappetjes van die haken kunnen maken, dan kan je die haken door de gaatjes doen en liggen de trappetjes stevig vast maar kan je ze gemakkelijk eraf halen.

xDeems

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 18:05

Zou ik dan niet beter aan de onderkant van de opening van het trappengat (jawel :') ) twee haakjes aan schroefjes in de plaat kunnen draaien, en dan aan de bovenkant van de trap ook zulke haakjes? Het lijkt me dat ik ze dan zo in elkaar draai.

Misschien bedoelen we ook wel hetzelfde hoor, maar ik ben niet zo'n techneut. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:19

Afbeelding

Dat groene ding is het trappetje, die rode dingetjes zijn de haakjes en de gaatjes spreken voor zich. Als je van die haakjes koopt zou je gaatjes in het trappetje kunnen boren en ze er dan in lijmen, of je kan kijken of je haakjes kan vinden met een schroef-achterkantje

xDeems

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-11-09

Re: Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 18:52

Dat is inderdaad heel handig! Bedankt voor de tip :)

Yenni
Berichten: 5476
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:53

Leuke uitdaging!

xDeems

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-11-09

Re: Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 15:13

Iemand ervaring met plakplastic? Daar wil ik de binnenkant van de muren mee bedekken :)

Anoniem

Re: Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:43

Als je geen luchtbelletjes krijgt en de hoekjes ook goed vastmaakt kan dat best hoor :j Zolang hij er niet aan kan knagen dus.

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:47

Binnenkant misschien verven met een combinatie van bruineleum (geen idee hoe je het schrijft :') ) en teer. Dat zorgt ervoor dat het hout niet gaat rotten.

Yenni
Berichten: 5476
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:36

Hoe gaat het met het hok?? Ik wil zelf ook ene caviaflat maken van eem kast! Hou je ons op de hoogte??? :)

xDeems

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-11-09

Re: Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 19:53

Linoleum? Bruinoleum? ik zal het ff googelen

Helaas is het nu veel te koud om ook maar een verfkwast op te pakken, dus helaas nog geen progressie.
Stinkt teer niet hartstikke?

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:01

Je kan kijken voor Epoxy. Bij http://www.mrboat.nl
Bestel ik de epoxy. Is water dicht en ik gebruik het in mijn terrariums word veel in de reptielen wereld gebruikt voor de beesten. Ze krijgen het ook niet kapot. En goedkoper dan plexiglas. Verder kun je schuif ruitjes erin zetten
Bij http://www.terrariumhuis.nl/
Verkopen ze goedkoop en echt goed glas incl. profielen. . Altijd zorgen voor ong 2cm overlapping van de ruitjes. Mijn baardagamen krijgen de ruitjes echt niet open en deze zijn lomp en sterk. Mocht je het toch "tricky" vinden zijn terrarium slotjes ook niet duur en makkelijk te bevestigen..

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:13

Lukt het al met het hok?

xDeems

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-11-09

Re: Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 14:33

Het waait enorm hier en droog kan ik het ook niet noemen. De nachtvorst werkt ook niet mee.
Het hok staat onder een afdakje maar ik denk niet dat ik nu kan gaan verven.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Nieuw project: Caviaflat renoveren! Wie helpt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:25

Ja hier is het ook echt **** weer..