Red flappie van het kerstdiner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Red flappie van het kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:30

Ben ik nou de enige die dit niet zitten ziet?

http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... erstdiner/

Jeetje ik wil niet zeuren , maar ze fokken als konijnen ze zijn biks gewend en de oude populatie is door ziekte om het leven gekomen.

En dan alles op 1 eiland kwakken , hoe zit het met de vorst? Waar kunnen ze graven nu? , hoe moeten ze afkicken van biks. Zeker in de winter is eten schaars..

Ze werden in dozen met plastic geleverd , die man houdt hem vast als een boer met kiespijn :n

Of zeur ik nu :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:32

haha wat een belachelijk idee als ze er geen verblijven krijgen.. lekker maaltijd dan voor de roofvogels...

het zijn tamme konijnen geen wilde..

of wil die man ze gaan bijvoeren... en dan als ze de winter overleven allemaal jonkies die dan inderdaad ook weer jonkies krijgen... >;) :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:35

Dat ook :n , belachelijk diep triest advertentie op marktplaats vol typfouten. Wordt je triest van

Afbeelding

;(

yvje86

Re: Red flappie van het kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:40

Ik zag het ook net op het nieuws. En zei meteen : zo breng je mensen toch op het idee om hun konijn zomaar ergens te dumpen. En hoe redden die konijnen zich als ze geen 'vrijheid' gewend zijn?

Ook zijn door een ziekte de vorige konijnen overleden. Wie weet is die ziekte daar nog wel en zijn konijnen beter af met een snelle slachting voor Kerst ipv dagen of misschien wel weken pijn lijden voordat ze het uiteindelijk begeven door de ziekte.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:42

Ik zag het net ook! en vroeg me precies het zelfde af..ik snap niet dat er geen een dieren organisatie is die hier wat van zegt?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 19:45

langs de andere kant worden veel konijnen her en der gedumpt, dan liever op 1 eiland?

Het is wel een vreemd idee om een tamme konijnen ineens op een eiland te dumpen, zouden ze er geen mansen bij zetten die ze voeren ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:18

Zoals Stichting konijnenbelangen roept :

!!!!!SPOEDOPROEP!!!!!!!!!!Zojuist is er een verontrustende oproep geweest op SBS 6. Een beheerder van Forteiland (bij IJmuiden) doet een oproep aan mensen om hun tamme konijn af te staan en deze los te laten op dit eiland. Dit kan natuurlijk niet, tamme konijnen zullen dit niet overleven dan nog niet te denken aan mensen die hun binnenkonijnen af zullen staan. Wij willen jullie dan ook met spoed vragen om een bericht achter te laten op de fb pagina van Hart van Nederland en een protestmail naar leen@forteiland.nl en een oproep aan iedereen dit vooral NIET te doen omdat dit natuurlijk NIET kan! Bedankt voor jullie medewerking

Slaat de spijker op zijn kop :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:20

Oh jezus.. dit kan toch niet. Wist dat SBS6 niet altijd overal goed over nadenkt, maar dít slaat bijna alles.
-O-

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:30

Alsjeblieft zeg, alsof we daar nog niet genoeg konijnen hebben gehad! Ik woon er letterlijk 300 meter vandaan. We hebben op de sluizen al een dusdanig konijnenprobleem gehad dat dat eindelijk eens is aangepakt. Op forteiland hebben er ook genoeg gezeten, totdat myxomatose uitbrak en het alleen maar lijden werd voor alle flappies.

Allemaal suïcidaal en vlak voor je auto langs razen, en dan iedereen bovenop de rem en dan hopen dat het allemaal goed ging. Enige voordeel was dat je een konijn wat relatief heel gebleven was wel eens mee kon nemen voor de jachttraining voor de honden.

Maar daar tamme konijnen neer te zetten? Dan ook voeren en bijhouden. Maar dat lijkt me geen doen. En het is gewoon heel erg zielig, tamme konijnen horen niet zomaar in het wild neer te worden gezet.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:38

Is dit een grap? :')

Als ze nog even door gaan halen ze de penny!!

kaylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:43

Zo kunnen die beestjes toch nooit overleven? Straks als er ook nog mannetjes bij gaan komen heb je binnen de kortste keren inteelt.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:26

Ik kan het niet geloven.. Die arme nijntjes die daar al zijn uitgezet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:00

Wat erg dit.... ;( Toppunt van onwetendheid en wat een gevolgen zal dit hebben voor die arme konijnen.... Die overleven niet, ze zijn al heel ander voer gewend, die hele spijsvertering is er niet opgebouwd om ineens alleen maar grassen te eten, dus moeten ze via een lijdensweg door diarree, of gas overlijden, en gedomesticeerde konijnen weten ook het verschil niet tussen giftig en veilig en dan willen ze ook nog dat ze gaan voortplanten, pff drama. Goed dat SKB meteen actie heeft ondernomen... Er is ook een fb pagina al opgezet https://www.facebook.com/groups/7385130 ... p_activity

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:02

Ronduit schandalig!
Dit is doorgeslagen dierenliefde om op deze manier een konijn te ''redden''.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:11

Nou ik was gelukkig niet de enige die dit met stomme verbazing zat te kijken. Ik dacht al, hier heeft iemand niet al te best over nagedacht. Dat is toch ontzettend dom, tamme konijnen doodleuk uitzetten op een eiland.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:16

Ze mogen wel goed hooi neerleggen en wat korrels. Beetje beschutting zou ook erg prettig zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:19

Alsof iedereen zijn huisdier slacht met kerst, wat een idioot idee dit. Heb het ook met enorme verbazing gekeken.. -O-

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:24

Citaat:
Naar aanleiding van de Hart van Nederland uitzending vanavond is er enige commotie ontstaan rondom het uitzetten van tamme konijnen op het Forteiland. Middels dit bericht willen wij laten weten dat er GEEN tamme konijnen uitgezet gaan worden op het Forteiland.

Het nooit de bedoeling geweest om deze konijnen leed te berokkenen. Wij hadden alleen de intentie om de konijnen van het kerstmenu te redden en ze een goed huis te bieden. Alle mensen die hun konijn(en) wel naar het Forteiland willen brengen, omdat ze om wat voor reden dan ook van het beestje af willen, zullen worden doorverwezen naar een dierenopvang. "

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:27

ben ik de enige die het idee an zich niet zo verschrikkelijk vind? Misschien niet helemaal de juiste tijd van het jaar en ik zou dan met een beetje menselijke hulp de konijnen laten wennen maar dan zou het niet zo'n beroerd idee zijn? Beter dan al die konijntjes in veels te kleine hokjes!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:31

Maartje1990 schreef:
ben ik de enige die het idee an zich niet zo verschrikkelijk vind? Misschien niet helemaal de juiste tijd van het jaar en ik zou dan met een beetje menselijke hulp de konijnen laten wennen maar dan zou het niet zo'n beroerd idee zijn? Beter dan al die konijntjes in veels te kleine hokjes!

Mee eens, bij mij in de buurt dumpen ze konijnen op een recreatie park, redden zich prima, vooral jonkies, worden wild geboren dus tja

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 01:59

Dus omdat er bepaalde plekken in Nederland zijn waar enkele gedumpte konijnen het lijken te redden is dit niet erg? Ik heb inmiddels meer dan genoeg foto's gezien van half of helemaal verhongerde konijnen die net wel/net niet op tijd gered werden. Mijn eigen konijn Spike is net op tijd weg gehaald, die was ook al aardig aan het verhongeren. Bobbie was gedumpt samen met haar 11!! jonkies en haar mannetje. Terwijl ze met moeite die 11 jonkies aan het zogen was, kwamen er nog eens 7 uit. Hope heb ik zwanger en wel in een ander dorp gevonden. Een tijdje later sprak ik een buurtbewoner, ze zat er al een tijd, werd door iemand uit de straat bijgevoerd en haar vorige 2 nestjes zijn door een buurtbewoner doodgemaakt omdat er al zat konijnen zijn. En dan heb ik het nog niet over de gevonden konijnen die onder het ongedierte zaten of myxamotose of een andere "fijne" ziekte hadden.
En zelfs al zijn er enkelen die overleven, die gaan vrolijk kruisen met de populatie wilde konijnen zodat er over enkele jaren geen echte wilde konijnen meer zijn. Met het risico dat er erfelijke problemen overgaan op het halfwilde spul. Dat is ook geen wenselijke situatie.
Tamme konijnen horen gewoon niet in het wild. Daarom heten het ook tamme konijnen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 06:57

Azmay schreef:
Alsof iedereen zijn huisdier slacht met kerst, wat een idioot idee dit. Heb het ook met enorme verbazing gekeken.. -O-

Dit is ook een beetje wat door mijn hoofd heen ging. Meeste mensen willen al niet weten dat het vlees uit de supermarkt ooit rond liep, laat staan dat ze hun eigen konijn gaan afslachten.
En de zin "heeft u een konijn over'. Kom op zeg :') Een konijn over. Alsof 't een gebruiksvoorwerp is.