Cavia met diarree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Cavia met diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 16:03

Mijn gecastreerde reu heeft wat plakkerige poep / lange slierten poep. Dit verwijder ik enkele malen per dag.

Vandaag ben ik bij de dierenarts geweest en heb ik Trovet en Sulfatrim mee gekregen. De tandjes zijn gecontroleerd. Af en toe knabbelt de cavia wel wat hooi. Ik geeft drie keer per dag Trovet en twee keer per dag Sulfatrim. De dierenarts gaf aan dat ik eventueel ook gepureerde sperzieboontjes (voorgekookte uit pot) bij mocht voeren omdat daar veel vezels in zitten. Verder krijgt hij alleen water, hooi en wat brokjes nu (en elke dag een vitamine C tabletje).

Is er nog meer wat ik kan doen?

Kiwipitje

Re: Cavia met diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 18:19

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 12:25

De cavia eet inmiddels al beter van het groenvoer en geef vier keer per dag de Trovet bij, maar de brokjes laat hij nog steeds staan. Hooi wordt wel wat geknabbeld. Heeft iemand tips om 'm de brokjes te laten eten? De cavia moet namelijk nog minstens 200 gram aankomen dus het zou wel helpen als ie brokjes eet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 12:27

Brintapap met water?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 12:32

Iris82 schreef:
Brintapap met water?
De cavia wordt al bijgevoerd met Trovet. Het gaat er nu meer om dat hij zelf zijn eigen brokjes gaat eten. Nog meer dwangvoeren lijkt me niet wenselijk, maar bedankt voor je tip. Kan natuurlijk altijd in een toekomstig geval van pas komen :)