Ik zit met een klein probleempje! Ik heb nu 2 valkparkietjes gekregen van iemand nadat mijn vorige weg was gevlogen. De 1 (het vrouwtje, Tequila) is half tam, kan uit de kooi en komt bij je zitten maar ik kan haar niet aaien. De 2e (het mannetje, Breezer) is helemaal niet tam en is nog jong, van dit jaar. Ik zelf dacht dat ik met Tequila meer bezig zou zijn haar tam te krijgen en met het Breezer minder aangezien hij nog jong is.. Maar dat valt tegen! Dat hij niet tam is heb ik echt geen problemen mee maar ik zit met een lastige kwestie:
Ik vind het zielig om ze altijd in hun kooitje te laten zitten, dus bij mij mogen ze dagelijks toch wel lekker rond vliegen door de woonkamer. Met Tequila is dit geen probleem, ze vliegt wat rond maar komt daarna bij mij en dan is het prima, ik kan dr dan ook gewoon op mijn vinger zetten om haar terug in der kooi te doen. Maar met Breezer gaat dit niet, hij is zo ontzettend bang dat hij meteen als ik in de buurt kom wegvliegt, in paniek, waarbij hij tegen het raam aanvliegt (hangen wel glasgordijnen voor natuurlijk) of tegen het plafond (hierbij had hij het puntje van zijn vleugel open geschaafd, is ondertussen weer genezen). Maar hoe ga ik hem dan los laten.. Ze zitten samen in 1 kooi dus het is ook zo zielig als de een wel mag en de ander niet.. Maar wanneer ik hem wel los laat is het zo'n gestress om hem terug te zetten.. Dus wie weet de minst stressvolle manier om hem ook lekker te kunnen laten vliegen en hem dan ook weer zonder stress terug te kunnen zetten..
Tam maken heb ik geprobeerd en probeer ik nog steeds, maar zodra ik met mijn hand in de kooi kom fladdert hij in paniek van de ene kant naar de andere kant of hij verstijfd helemaal
Help?
Kwam het topic toevallig tegen.
een beetje in de war op de grond gezeten en ik ben er toen heel stil bij gaan zitten en toen kroop hij op me en vanaf dat moment was ie 100% tam
maar dat lijkt me niet de beste manier
maar bij mijn oma was het natuurlijk maar voor een seizoen, dat kortwieken. Toen hij zijn nieuwe verenkleed had was hij een heel stuk tammer en mocht hij gewoon lekker rondvliegen