Gisteren is mijn hond gevallen en nu mankt hij met zijn rechterachterbeen. Bij de val gaf hij een piep maar daarna niet meer, de poot kun je gewoon aanraken en bewegen. Met lopen steunt hij er heel iets op, met rennen laat hij hem hangen (al proberen we hem zo min mogelijk te laten lopen, maar als hij even naar buiten gaat voor zijn behoeftes komt dit voor). De hond is 12,5 jaar. We willen het nu een paar dagen aankijken en anders langs de dierenarts. De vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en misschien zegt dat we eerder naar de dierenarts moeten gaan? Hebben niet gebeld ivm weekend.
Als hij hem morgen nog steeds niet belast zou ik wel naar de DA gaan. Misschien iets verrekt of verstuikt, maar het kunnen ook gescheurde kniebanden zijn.
Ik zou toch morgen even bellen. Je hond loopt niet voor niets mank/ ontlast het pootje. De hond is ook al ouder, ik zou er geen risico mee nemen.
slimmerik
Geplaatst: 14-12-14 11:07
Vandaag zeker rustig aan doen en als hij morgen nog mankt inderdaad naar DA. Als hij zonder belasting geen pijn laat zien is het inderdaad niet nodig om in het weekend de DA te raadplegen.