Momenteel heb ik een zieke neon tetra en beta in mijn bak zitten. Ik heb begrepen dat ik ze het beste eerst een zoutbad kan geven, alvorens ik gebruik ga maken van medicijnen.
Desondanks heb ik ook weer begrepen dat niet alle vissen tegen een zoutbad kunnen.. Mijn vraag hierbij is dan ook of ik de beta splendens en neon tetra een zoutbad kan geven?
Ik hoop dat jullie mij iets beter kunnen informeren hierover.
oneside
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-14 18:09
Hebben er misschien mensen zelf al eens gebruik gemaakt van een zout badje bij hun zieke aquariumvissen?
Hebben ze stip of schimmel? Bij stip zou ik het niet doen. En neons vinden een zout bak ook niet echt leuk! Ook even apart zetten van de rest en esha 2000 erbij (schimmel ) of exit (stip)
oneside
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-14 18:17
Ik denk vinrot, aan het einde van de vinnetjes te zien. De esha 2000 heb ik vandaag ook toevallig erbij besteld, maar naar wat ik begrepen had is een zoutbad minder 'intensief' dan direct behandelen met esha 2000..
vuurneon
Geplaatst: 12-12-14 18:17
Zout tast de slijmlaag aan: handig met schimmel, onhandig met andere kwalen.
oneside
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-14 18:19
Oke, dus verstandiger om direct de esha te gebruiken? Enkel de vraag die nog bij mij op komt, enkel de vissen met vinrot behandelen? Of de hele bak met vissen?
Mocht Esha niet werken, dan kun je ook de 'rotte' stukjes staart wegknippen. Wel afhankelijk van hoever ik rot gevorderd is.
oneside
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-14 18:29
@_San87_ Dan ga ik de hele bak behandelen. Mocht het niet weggaan, mag ik je dan even een pb sturen over het wegknippen? Ben hier totaal niet bekend mee..
Het is iig geen buikwaterzucht voor zover ik kan zien. Ziet de 'bult' eruit als een blaasje (vergelijkbaar met een blaar bij ons) of gewoon egaal een verdikking?
Ik denk zelf niet dat het om een 'zwanger' visje gaat. Dat ziet er over het algemeen wel anders uit, maar goed, de foto is niet zo heel goed, dus het zou kunnen dat het visje eitjes gaat leggen.
Verheug je niet teveel, waarschijnlijk komen ze niet uit. Het is vrij lastig neons te kweken.