Je moet gewoon gebruik maken van de natuurlijke hygiene van een konijn. Ze willen graag op een bepaalde plek (of plekken) plassen en poepen. Jonkies zijn hier nog iets slordiger in, maar ook die zijn best zindelijk van zichzelf. Hou het beestje een paar dagen voornamelijk in de kooi (als die ruimte klein is wel los laten maar dan korte tijden zodat het even benen strekken is) en dan zie je vanzelf welke hoek je nijn het liefste als wc gebruikt. In mijn ervaring hebben ze niet zoveel met poepbakken die je zelf neerzet, ze bepalen liever zelf. Je kan gewoon een bak neerzetten in de hoek die ze zelf kiezen. Zodra ze een duidelijke plek hebben gekozen, kan je nijn weer los laten want dan gaan ze wel terug naar hun wc als ze moeten.
Poepjes hou je altijd wel een beetje trouwens. De hele hopen keutels belanden wel op de wc, maar tijdens het rondlopen en vooral stuiteren vliegen er wel eens keutels rond. Ook gebruiken ze het volgens mij als territorium afbakenen.
Het is offtopic maar ik moet het zeggen: Ik hoop dat je er straks wel een vriendje bij doet? Een konijn alleen is net zo triest als een paard in zn uppie namelijk...