Hondenfietsmand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NoorWJ

Hondenfietsmand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 11:10

Hallo allemaal!

Voor mijn waterhondje van net 2 jaar en 14 kg ben ik op zoek naar een fietsmand. Dit omdat ik toch wat verder weg wil met mijn hond en haar dan niet het hele eind wil laten rennen en ik geen auto heb. Nu gaan de grootste hondenmanden tot 15 kg en ben ik bang dat ze toch iets te zwaar is of wordt. Heeft iemand ervaring met grote honden in een fietsmand? Gaat dat gemakkelijk of is het eigenlijk maar een gedoe? Goede manden zijn toch wel prijzig, dus ik wil niet de verkeerde keuze maken. ;) Als iemand toevallig een mand te koop weet tot 20 kg zou dat helemaal geweldig zijn. :D
Een karretje achter mijn fiets vind ik weer iets te veel van het goede dus dat wordt het ook niet..

Alvast heel erg bedankt!

Liefs, Noor

booster

Re: Hondenfietsmand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:14

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 12:18

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:30

Dat lijkt mij nog best lastig te vinden. Om dezelfde redenen fiets ik ook met onze hond rond, maar zij is 10-11 kilo. Ik heb daar gewoon zelf een mand voor gekocht, maar dan zit je al een beetje aan de max wat een mand voorop mag dragen.

Achterop vind ik niet prettig, dan kun je je hond niet zien. En voorop is het in totaal nog best een aardig gewicht. Die van ons blijft netjes zitten, maar als je er een hebt die steeds gaat verzitten of staan, dan is dat ook lastig.

Voor de beeldvorming (vorige fiets, zelf een voorrek op gezet).
Afbeelding

Inmiddels zit de mand op een degelijkere fiets
Afbeelding

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:45

Ik heb een franse bulldog van 16 kilo die elke dag met mij mee gaat naar stal achterop de fiets. Ik heb de grootste hondenfietsmand van Basil. Op hun site staat tot 15 kilo, maar toen ik de mand kocht stond er in op het papiertje wat er in zat dat het tot 20 kilo kan hebben. De mand is 50 cm lang. Ik heb wel een exta lange begagedrager op mijn fiets ( ik heb mijn fiets daarop uitgezocht, een gazelle miss grace). Dat past precies goed. Dus hou daar ook rekening mee.
Ik heb ook een Doggy ride mini, voor als het regent. Is ook een aanrader!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:07

Het model wat ik heb is trouwens de "Pasja".

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:03

Afbeelding
Zo ziet het eruit.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:17

Een in de mand voor, een in de mand achter, een in elke fietstas en wat over blijft in het bakje. Jij kan er genoeg meenemen :)) :D

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:28

Haha, zou kunnen. Maar ik heb er maar 1.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:31

Ik doe de jackrussel (waar we wel eens op passen) altijd in mijn fietstas :) past precies. Al weet ik niet of het erg comfortabel is voor de hond, maar als je stevige fietstassen hebt en dan misschien een kussentje onderin.. :)