Sinds begin september woon ik in een appartement en sinds begin oktober zijn mijn konijnen mee verhuisd. Opzich allemaal heel gezellig maar ze worden mij ondertussen net wat te energiek en ik ben bang dat het komt door het voer dat ze krijgen.
Is er iemand die mij kan helpen met welk voer ik ze het beste kan helpen?
De konijnen zitten in een ruime kooi (het zijn er 2) en als ik thuis ben, lopen ze los in huis. De konijnen hebben qua eten tot hun beschikking: hooi en kruidenhooi, weiderol, knaagsteen en voer. Ik heb ze eerst op standaard voer gehad maar hun vacht werd daardoor slecht, het zijn oudere dieren (bijna 7 en bijna 9). Daarna heb ik ze op selective+ gehad maar ik heb het idee dat ze daar juist net wat te fit van werden. Momenteel staan ze op Happy! voer, maar qua structuur van de brok word ik nog niet helemaal 'happy'.
Wat bedoel je met te fit? Want fit is toch juist goed.
imd
Geplaatst: 08-12-14 20:14
Ik heb al mijn konijnen altijd al op onbeperkt hooi + kale biks gehad. Werkt altijd prima. Waaraan merk je dat ze te druk zijn?
Pistasche
Geplaatst: 08-12-14 20:17
Hopefarms voer doen ze het hier super op. We halen het bij een grote veevoederzaak waar het in grote verpakking (15 kg) veel goedkoper te krijgen is dan in de dierenspeciaalzaak.
Lastig , wat vind jij te druk ? Mijn konijnen stonden op een handje selective en onbeperkt hooi. En ja dat waren stuiterballetjes maar imo meer omdat ze heerlijk in hun vel zaten .
Probeer eens Cuni Complete Sensetive van Versele-Laga, deze is kwa structuur vergelijkbaar met de Selective van Supreme, alleen meer gericht op oudere konijnen.
Nou ze zijn zo druk dat ze gewoon als idioten rond rennen in de kooi en niet even rusten, dit deden ze voor de verhuizing niet en ze zijn toen ook veranderd met voer
Ik zal eens kijken bij hopefarms, Thanks allemaal tot zover (: