2 konijnen erbij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikevdk

2 konijnen erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:47

Hoi allemaal!

Wij hebben nu 2 konijnen, voedsters, in een ren zitten van 2,5m bij 2,5m = in totaal 6,25m2 en dan ook nog een normaal hok.
Ik zou nu heel graag 2 konijnen uit de opvang bij onze konijnen zetten. We hebben genoeg ruimte en alle spullen (zaagsel, stro, hooi, voer) hebben we nu toch al in huis. Het punt is dat mijn ouders het niet nodig vinden.. :( Mijn ouders helpen wel met de konijnen die we nu hebben.

Hebben jullie tips voor mij om een goede discussie te voeren (niet als een lastige puber :o )? En zou het kunnen om 2 voedsters met nog 2 konijnen te koppelen? En hebben wij genoeg ruimte?

Groetjes

Ik ga trouwens niet voor kerst 2 konijnen vragen :+

Maaikevdk

Re: 2 konijnen erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 20:41

Niemand?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 13:00

Helemaal niemand?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:14

Hoi, eigenlijk kan ik me het standpunt van je ouders goed voorstellen, het is best riskant om nog meer voedsters bij elkaar te zetten. Bovendien hebben jullie ze buiten in een ren, en ik vraag me af of je wel op tijd in kunt grijpen mocht het misgaan... Het is al best bijzonder dat het je is gelukt om 2 voedsters bij elkaar te houden, dit gaat lang niet altijd goed.

Ik heb zelf al eens een voedster terug moeten brengen omdat het misging.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:19

Je moet dan wel zeker weten dat het goed gaat. Konijnen zijn soms lastig te koppelen en het zou jammer zijn als je ze weer terug moet brengen. Ik zou het niet doen...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:23

Ik zou er een ram nog bijplaatsen voor meer evenwicht in de groep maar verder niks meer.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:30

misschien kun je voorstellen ze meer zelf te verzorgen en mee te betalen. Denk ook aan opvang voor de vakantie's en dat je eventueel ze apart moet kunnen houden bij ziektes (ook binnen). Ook eventueel een groter potje voor dierenartskosten! Haal ze in elk geval bij een opvang zodat die kunnen helpen met koppelen. (en ze ook geruild kunnen worden als het niet gaat). Bedenk ook hoe dat in de toekomst gaat, stel je gaat over een paar jaar op jezelf in een klein flatje, waar laat je dan de konijnen?