Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
,echt zulke leuke dieren,worden zo tam als een hond,zitten ook heel graag bij je...

). Ze vragen wel veel aandacht, zeker 2 uur loslooptijd per dag, maar ik vind ons fretje toch minder intensief qua aandacht dan de drie honden: hij slaapt ook erg veel.
in de kooi slaapt hij vooral.
Maar je moet ze wel genoeg uitdaging geven gedurende de dag
Zo heeft die van mij een activity board, zijn voer in een voerbal, strooi ik voor ik naar het werk ga wat brokken door de kamer (daar wacht hij ondertussen al op) en wissel ik regelmatig van speeltjes zodat hij steeds iets "nieuws" heeft. 

) MightyMike schreef:Fretten ruiken echt heel erg, volgens mij zijn ze heel grappig en ondeugend verder, maar PowerReiner zou een fret niet een nog groter verblijf nodig hebben dan een konijn? Ik heb verder geen idee hoor, maar ts had geen ruimte voor een grote ren voor een konijn.
PowerReiner schreef:MightyMike schreef:Fretten ruiken echt heel erg, volgens mij zijn ze heel grappig en ondeugend verder, maar PowerReiner zou een fret niet een nog groter verblijf nodig hebben dan een konijn? Ik heb verder geen idee hoor, maar ts had geen ruimte voor een grote ren voor een konijn.
Ze heeft geen ruimte op haar balkon voor een ren zegt ze.
Ik heb ook weleens onderzoek gedaan om fretten te houden en het schijnt dat die al helemaal gelukkig zijn met een dubbel konijnenhok, je weet wel, met etages. Die nemen niet heel veel ruimte in. Voorwaarde bij fretten is inderdaad wel dat ze iedere dag uit de kooi moeten.
Ik zou ze persoonlijk nooit vrij in huis laten als ik weg ben, ze zijn erg slim en zou veel te bang zijn dat ze al het eten uit de kast trekken. Vroeger hadden we ze op school en werden ze los gelaten in de klas, en voor je er erg in had gingen ze ervandoor met al het eten uit de rugzakken, die expres dicht waren gedaan.