Hoe ontpopte jouw asielkat/asielhond zich thuis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Hoe ontpopte jouw asielkat/asielhond zich thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 11:00

Hoi bokkers!

Het leek me heel erg leuk om te lezen hoe jullie kat/hond zich in het asiel gedroeg en hoe het eenmaal ging toen ze thuis waren.

Mijn kat heb ik vier weken geleden uit het asiel gehaald, een maand eerder hadden ze hem zwervend van de straat gehaald.
Ze hadden hem even in een bench gestopt, omdat hij zich anders nooit liet zien.
Nu bleek het dat hij niet zo gediend was van kleine ruimtes en had hij alles, eten/drinken en kattenbak, omgegooid en had hij zich onder de aanwezige deken verstopt.
Nu, vier weken later, is het een ontzettend lieve knuffel kat die absoluut niks verkeerds doet en het heerlijk vind om achter zijn speeltjes aan te racen.
Ook vind hij het heerlijk om een rondje door de tuin te wandelen en hij komt ook braaf naar binnen rennen als je hem roept.
Hij is wel wat eenkennig en accepteert mij en mijn zusje het best, mijn vader vindt hij nog heel erg spannend en als er ander bezoek komt kruipt hij onder tafel om het vanaf daar te bekijken.

Het lijkt me super leuk om jullie verhalen te lezen, dus ik zeg: barst los :D

Goof

Re: Hoe ontpopte jouw asielkat/asielhond zich thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:04

Toen ik nog bij mijn ouders woonde hebben we een kat uit het asiel gehaald, ze was toen 2 of 3 geloof ik. Ze was enorm angstig. We vermoeden dat ze geslagen is, iedere onverwachte beweging was fout en ze schoot weg bij het geluid van kranten. Het duurde heel lang voor die angst minder werd en ze ons begon te vertrouwen. Het heeft zeker een jaar geduurd voordat ze de woonkamer durfde verlaten en de trap op durfde naar de boven verdieping.
Het heeft lang geduurd, maar uiteindelijk was het een hele fijne, lieve aanhankelijke kat. Vreemde mensen wilde ze nog wel eens uit de weg gaan, maar bekenden en kinderen waren helemaal ok.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:06

Onze hond kwam uit een Spaans asiel. Werd omschreven als energiek, speels, en baasgericht (stond er uitgebreider hoor, maar dit was de kern van 't verhaal). Hij had 3 dagen bij een opvanggezin gezeten die al aangaf naar ons dat hij niet gemakkelijk was. Eenmaal bij ons thuis toonde hij bezitsagressie (over voedsel en ligplekken), hij had een lage bijtgrens en heeft vriend en mij meermaals gebeten in de eerste weken, viel uit naar andere honden, en rende regelmatig weg als hij losliep. Het duurde een half jaar voordat hij voorzichtig begon met spelen en een jaar voordat hij echt enthousiast ging spelen. Het duurde ook een jaar voor hij het aandurfde om op zijn rug te liggen waar wij bij waren.

Inmiddels is het inderdaad een energieke, speelse, baasgerichte hond. :) Maar dat heeft wel 2 jaar gekost en letterlijk bloed, zweet en tranen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:07

net zo schuw als in het asiel....niet te hanteren in huis maar op stal... de beste muizen jager die we gehad hebben *\o/*

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:12

Onze kat bijna 2 jaar geleden uit het asiel gehaald. Toen was ze net 9 maand. Ze hebben haar langs de weg gevonden. Arme ding is waarschijnlijk ook gepest/geslagen. Het ging eigenlijk na een week al erg goed. Eerste dag was ze aan het miauwen en vond ze ons dood eng. Na een maand waren we onafscheidelijk. Als ik fluit moet ze binnenkomen en dat doet ze ook braaf. Ze is niet heel aanhankelijk, geen schootkat. Alleen snachts ligt ze bovenop mij haha. Ze is wel heel bang voor auto's, de stofzuiger en andere mensen. Vuurwerk is ze als de dood voor. Ze is enorm speels en laat goed weten wat ze wil. Trok gelukkig erg goed bij. In het asiel was ze zo'n zielig hoopje.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:15

Mijn hond komt uit een Bulgaars asiel. Hij is naar Nederland gekomen toen hij +- 6 maanden oud was en is nu +-1,5.
De eerste twee dagen dat hij bij ons thuis was gedroeg hij zich voorbeeldig. Hij was enigszins bang naar vreemden, maar wel nieuwsgierig en vrolijk.
Na die twee dagen sloeg hij volledig om. Hij ging uitdagen, happen, grommen, blaffen en huilen. Hij werd verschrikkelijk naar vreemden toe en vertrouwde alleen mijn moeder en mij nog.
Langzaam aan is dit steeds beter geworden. Nu gromt en blaft hij alleen om te waken, en dat is ook waar zijn 'ras' voor bedoeld is. Dit gaan we er dus ook niet uit proberen te krijgen.

We zijn nog dagelijks bezig met de hond te begeleiden en opvoeden, maar het is een schat :D
Wat opmerkelijk was, was dat hij zich helemaal overgaf aan ons. Na de eerste dag lag hij al heerlijk tegen ons aan op zijn rug. En dat is nog steeds zo. <3

_xManadisx_

Re: Hoe ontpopte jouw asielkat/asielhond zich thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:27

Wij hebben nu 7 jaar geleden ongeveer 2 katten uit het asiel gehaald. De ene zat daar altijd onder het kastje en kwam er niet onder vandaan. Deze kat wilden we sowieso nemen. Echter zat er ook een ander die altijd heel geïnteresseerd bij je kwam zitten als je er was. Dit was nog een kitten en mijn zusje en ik wilden haar gelijk meenemen. Uiteindelijk hebben we ze allebei meegenomen. De kat die we als eerste wilden hebben maar erg bang was, kon ik dezelfde avond al optillen en mee knuffelen. Dat is echt de leukste kat ever geworden. De andere kat is echt een ramp. Vooral bij mij. Mijn ouders kan ze wel hebben en mijn zusje ook wel, maar ze heeft een gruwelijke hekel aan mij. Vraag me niet waarom, maar als ik alleen thuis ben is ze nergens te bekennen, komt mijn moeder vervolgens thuis staat ze meteen beneden. Vorige week heeft ze me zelfs bijna gebeten met het ontvlooien, ik kon net optijd mijn handen wegtrekken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 11:29

Mijn asielkater was een echte kroelkat, kwam continu op schoot liggen, ging mee onder de douche en naar het toilet ( :+ ) en was niet uit de buurt te houden.

Tot wij 3 jaar geleden verhuisd zijn, hij vind de buurman overduidelijk toffer, dus nu woont hij daar :(

(Buurman gaat binnenkort verhuizen en iss zo tuk op onze kat, dus hij vroeg of hij hem niet mocht adopteren,
katten kiezen overduidelijk hun eigen baas....)