Ik heb van baby af aan tot drie jaar geleden ( nu 30 jaar) altijd honden en katten in mijn leven gehad.
Nu woon ik sinds drie jaar samen met mijn vriend, die helaas... Mega allergisch bleek te zijn voor mijn ( in die tijd) twee katten en cavia's..
Na 1,5 van aanklooien, testen en middeltjes.. De keuze gemaakt om de katten te herplaatsen bij ouders en vrienden, en de cavia's kregen een mega hok in de achtertuin.
Let wel; dit heeft mij ontzettend veel verdriet en moeite gekost en wens zo'n beslissing nooit meer te hoeven maken in mijn leven.
Maar ja.. Ik vind het zo stil in huis
ik heb een aquarium, maar dat is niet echt aaibaar natuurlijk.Nu heb ik een jaar geleden geopperd of een hond misschien niet wat was.
Tot nu toe lijkt mijn vriend er niet op te reageren ( als we op bezoek zijn waar honden zijn) en ook testen wijzen uit dat hij er geen allergie voor heeft.
Na lang praten vorig jaar durfden we het toch niet aan, straks ontwikkelt hij na enkele weken toch een allergie, en dan zit je met een pupje waar je aan gehecht bent natuurlijk.
Maar.. Gisteren kwam het weer ter sprake, en gaf vriendlief aan het eigenlijk wel een steeds leuker idee te vinden. Maar..... We willen wel zekerheid natuurlijk...
Nu willen we het liefste gewoon een maand of twee een soort 'leenhond' om te bekijken hoe de allergie van mijn vriend erop gaat reageren of eventueel zich kan ontwikkelen.
Ook hebben we al redelijk snel beide besloten dat als we iets nemen, dit een herplaatser zal zijn die al wat ouder is, en niet meteen een jonge pup.
Maar ja.. Welke stappen moeten we nu ondernemen? Asiels hebben werkelijk niets wat ons aanspreekt ( alleen maar terriërs of herdershonden/vechthonden) terwijl wij graag een leuke middenmaat gezinshond zoeken.
Ras maakt ons weinig uit, denk zelfs dat de voorkeur liever ligt op een vuilnisbakkie ipv een rashond.
Nu kwam ik wel enkele instanties tegen die ook aan herplaatsingen doen, maar wie weet of er ook instanties zijn waar je bv de hond ook een periode mag uitproberen ( uiteraard met intentie tot houden, we willen ook niet dat een hond onnodig heen en weer gesleept wordt als test) zodat we zeker zijn dat we de hond ook echt kunnen houden?
Helaas in de omgeving geen mensen met honden die ze ' even twee maanden' uitlenen aan ons, dus gok dat we toch aan een herplaatsing instantie vast zitten.
Wie weet iets, heeft tips of adressen ( bij voorkeur niet uren van Enschede af) of heeft zelf in een soortgelijke situatie gezeten?