Mijn hond zijn nagels groeien nogal hard. Hij is zo'n 1,5,2 mnd geleden bij de DA geknipt. Hij werd daar helemaal panisch en is in een soort houdtgreep op zn zei geknipt. Hier kan de DA natuurlijk weinig aan doen want die heeft geen 2 uur de tijd voor 1 hond.
Nu word het weer de hoogste tijd om te knippen. Ik wilde eigenlijk weer naar de DA gaan maar dan heeft hij er weer een slechte ervaring bij daar, en krijg ik hem straks helemaal niet meer naar binnen. Ik kan ook naar een trimmer toe maar ook dan moet er een autorit aan vooraf waar hij weer een minitrauma van oploopt. Mij vertrouwt hij nu zo'n beetje. (En dat hou ik graag zo
)Dus dacht ik aan het zelf te doen. Gewoon een knipper kopen en thuis in zijn vertrouwde omgeving te knippen. Dan kan ik er een paar uur voor uit trekken. Zijn nagels zijn wit dus de scheidingslijn van leven is goed te zien.
Hoe pak ik dit aan? Want zodra ik zijn pootje aai is het goed maar zodra ik hem vastpak is hij weg..!
Op schoot nemen? Op zn zei? Gewoon hem laten zitten en hem steeds weg laten trekken tot hij toe geeft?
Als het goed gaat word het vast steeds iets makkelijker?
P.s. voertjes pakt hij op zo'n moment niet aan dus dat is geen optie als beloning of afleiding.

. bij mijn huidige hond is het gelukkig geen probleem en kan ik t met gemak zelf....hij krijgt tussendoor een snoepje! wel goed uitkijken dat je niet in t leven knipt. bij witte nagels zie je gewoon t adertje lopen. succes