Ollie doet Hoopers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Ollie doet Hoopers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 18:41

Hoopers is ooit begonnen als behendigheid-voor-oude-honden maar heeft zich geëvolueerd tot een heel eigen tak van sport. Het is het idee dat de hond in plaats van over sprongen, door de hoepels heen gaat, gestuurd door de handler die ergens in het parcours staat en daar ook blijft staan. Echt puur stuurwerk dus. Oll was met behendigheid altijd een soort ongeleid projectiel, op een gegeven moment was ie compleet onstuurbaar :') Toen Liesbeth Hoogendoorn me attendeerde op hoopers dacht ik "met Oll? Die gaat als een achterlijke over het veld heen _O- " maargoed, Liesbeth kent mij en Oll dus als zij zegt dat het kan... Dus vol goeie moed gingen wij in Augustus richting Almere voor een workshop onder leiding van Brigitte van Gestel.

En een succes! In het afgelopen jaar hebben we heel veel gewerkt met impuls controle, met concentratie en motivatie en ik sta nog steeds compleet versteld van onze vorderingen. Oll reageert zoveel beter op mijn lichaamstaal dan ik ooit had durven denken :') We trainen sinds september bijna elke week en we hebben er samen zo'n ontzettende pret in! Onderstaand filmpje heeft mijn vriend drie weken geleden gemaakt tijdens onze laatste les voor we er eventjes tussenuit moesten wegens mijn werk.

Heel verhaal geworden, en het gaat toch eigenlijk om het filmpje, niet waar?

Natuurlijk moet ie in het laatste rondje dóór de hoops in plaats van er om heen, maar zoals je ziet maakt Ollie behoorlijk wat vaart en staan de hoops voor hem dus net iets te strak na de bocht.. We hebben in ieder geval heel veel pret samen :D

En als we dan thuiskomen staat z'n hoofd op standje "moe-maar-voldaan" :+:
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:16

ziet er leuk uit hoor!

die hoop in de bocht slaat hij niet alleen maar over vanwege zijn vaart, kijk maar eens goed waar jou voeten, schouders en hand naar wijzen, die zeggen allebei....groooooote wijde bocht/rechtuit.

maar dat komt wel goed, lekker oefenen :)

justkid

Re: Ollie doet Hoopers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:21

Ollllllieieieieieiei hij is zo leuk, knap hoor wat jullie al kunnen.
pretletter <3

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:28

Leuk!!
Ik heb laatst een workshop nadac hoopers gevolgd. Was erg leuk om te doen. Moet zelf ook maar nodig eens aan de knutsel om zelf hoopers te maken om thuis te oefenen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:29

Super leuk om te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:35

Jaaaaa mn favoriete Bolle <3

Wil je nou ook nog behendigheid met hindernisjes gaan proberen of blijf je met Hoopers bezig? :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:37

Echt super leuk!
Ik doe het met Flappie & Jinn ook. Om de week.
Echt super leuk om te doen :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:43

ik wil ook hoopers gaan doen. Weet alleen nog niet met welke hond :P Helaas nu een paar zondagen weg geweest maar wil misschien volgende week eens gaan kijken bij een club waar ze dat doen. Wil graag weten wat het in houd. Weet jij vanaf hoe oud ze dit kunnen doen?

Maar wat is Ollie toch een lekker ding. Het is dat we voor de engelse zijn gegaan maar als er eentje me om had kunnen halen voor een welsh dan was Ollie de enige geweest :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 19:07

Hoopers is in principe niet belastend en dus volgens mij echt vanaf pup af aan al te doen hoor :) iig qua belasting dan :j Het is echt ontzettend leuk om te doen maar daar moet ik ook bijzeggen dat ik eigenlijk álles met Oll leuk vind om te doen hahaha, hij is zo lollig om mee te werken :P Waar we nu trainen zien ze de grap van Ollie ook wel in en dat is ook wel fijn :')

Jans, wil het mss wel weer s proberen maar dan moet ik ff op zoek naar een leuke vereniging :P