Ik zit hier op kot (of kamer zoals jullie dat hier zeggen) met een wilde kat die niet meer weg wilt. Mijn vriend zit ook vaak hier bij mij en als ie rookt doet hij dat steeds uit het raam. Er komen dan steeds drie katten hem gezelschap houden, ik vermoed een mamakat en twee kleintjes (niet ouder dan een jaar). De katten zijn niet tam, maar ze vinden ons wel bijzonder interessant om het zo te zeggen. Ik vermoed ook dat de vorige bewoner van dit kot ze eten gaf want ze blijven steeds terugkomen vanaf het moment dat ze het raam horen opengaan. Mijn vriend vind de katten ook heel leuk (ook al is hij zwaar allergisch) en geeft ze soms wel eens te eten, ik heb daar als dierenvriend ook geen probleem mee, zeker nu de winter eraan komt.
Maar als mijn vriend aan het roken is laat hij het raam wel eens openstaan om iets anders te gaan doen, en dan komen die katten dus binnen, geen probleem normaal gezien omdat ze altijd uit zichzelf snel terug weggaan. Maar nu zit hier een jongere kat al enkele uren binnen die dus niet meer buiten te krijgen is

De kat is niet tam, ik kan hem dus niet benaderen, oppakken en buiten zetten. Ik heb het raam al even laten opstaan, maar hij maakt geen aanstalte om naar buiten te gaan, ook niet als ik hem naar het open raam toe drijf loopt hij er gewoon straal aan voorbij.. Het niet dat ik dat beestje absoluut de ijzige kou in wil jagen, maar huisdieren zijn hier niet toegelaten en ik wil er ook niet aan beginnen om me te hechten aan dit beest.
Wie oh wie heeft een tip om deze kat op een diervriendelijke manier te verjagen?
.