Gescheurde knieband hond tips? ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxnienke94

Gescheurde knieband hond tips? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 12:48

Mijn lieve Jackrussel is 2 weken geleden geopereerd nadat hij een gescheurde knieband had. De afgelopen 2 weken hebben we zoveel mogelijk geprobeerd hem rust te geven en niet te laten lopen (op het uitlaten even kort op het gras na.) Nu loopt hij in huis heel voorzichtig soms op 4 poten maar echt steunen doet hij er niet op..
Vorige week was hij me te snel af en sprong hij er voor ik er erg in had van de bank.. hij maakte een jank geluidje maar hij '' liep '' nog steeds wel met het pootje.
Nu is ie vanmiddag met mijn moeder buiten weggerend nadat hij een andere hond zag, volgens mijn moeder op 3 poten en is er verder niet heel veel meer gebeurd dan dat.. alleeeeen nu loopt hij nog steeds op 3 poten en belast het andere pootje niet..
Oh ik word zo gestrest van deze situatie... Kan het weer helemaal foute boel zijn? of heeft ie gewoon iets overtrekt/teveel belast.. -O-
Wie kan me helpen.. ik ben zo gestrest..

annepaardoes

Re: Gescheurde knieband hond tips? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:04

Ik denk dat dat niet te zeggen is en gewoon afwachten is. Door gaan met proberen je hond zo rustig mogelijk te houden. Niet zonder riem naar buiten laten gaan. Persoonlijk zou ik hem ook even niet op de bank laten om stiekem van de bank af springen te voorkomen.
Je zou je hond hersenwerkspellen kunnen aanbieden zodat je hond toch ook mentaal aan de slag kan gaan aangezien hij lichamelijk niet zo veel mag. Of geef een Kong gevuld met lekker waar je hond even bezig is.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 13:13

annepaardoes schreef:
Ik denk dat dat niet te zeggen is en gewoon afwachten is. Door gaan met proberen je hond zo rustig mogelijk te houden. Niet zonder riem naar buiten laten gaan. Persoonlijk zou ik hem ook even niet op de bank laten om stiekem van de bank af springen te voorkomen.
Je zou je hond hersenwerkspellen kunnen aanbieden zodat je hond toch ook mentaal aan de slag kan gaan aangezien hij lichamelijk niet zo veel mag. Of geef een Kong gevuld met lekker waar je hond even bezig is.

Bedankt voor je reactie, het probleem is dat zodra ik hem opsluit in zijn bench dit wel een uurtje goed gaat maar daarna begint hij te piepen en te janken dat hij eruit wil en is hij alles behalve rustig, zodra ik hem op een kleedje naast me op de bank leg gaat het goed en kan hij hele dagen blijven liggen. Totdat er een zwarte piet een hand pepernoten naar binnen gooide en de hond eraf gesprongen was voor ik het wist..
We gaan inderdaad niet zonder riem meer naar buiten.. maar dat moest blijkbaar eerst een keer fout gaan.. -O-
Hij heeft weinig eetlust alle kauwstokjes etc laat hij liggen. zijn interesse in eten is weg..
Je wil het zo graag goed doen voor dat beestje...