cobelens schreef:Hier een soort gelijk verhaal en blijf twijfelen, gevonden konijn(heel verhaal, gevonden bij hospice waar mijn moeder lag en eigenaar ook gevonden, die hoefde hem niet meer, gewoon losgelaten) konijn is niet meer de jongste kan, maar kan ook nog wel even mee, maar DA vind castreren risico vol en gezien zijn dominant gedrag is het vraag of het koppelen gaat lukken op die leeftijd.
Ja wat te doen. Ik vind het castreren veel te eng, want door het verhaal waar ie gevonden is hoop ik toch dat nog eventjes leef. Ja hij zit alleen, ja hij heeft een groot hok en loopt elke dag los, krijg denk spelletjes, ben nu bezig met targetten.en toch durf ik geen topic te openen over dit dierbaar konijntje, want ja ben ik een slechte baas?
Ben je naar een konijnkundige arts geweest? Veel DA weten helaas niet voldoende over konijnen. Volgens mij durft een konijnkundige DA een ram van +/- 4 jaar echt wel te castreren. Ik denk zelfs dat de risico's op die leeftijd nog best te verwaarlozen zijn. Ik meen dat ze voor konijnen een gasnarcose toedienen en deze veel minder risicovoller is dan andere soorten narcose. 4 is voor een konijn, en zeker een wat kleinere soort, echt niet heel oud.