Help, poes sproeit kamer onder.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mlt94

Help, poes sproeit kamer onder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 17:48

Wij zijn 3 jaar geleden verhuist, sindsdien piest onze poes een bepaalde kamer helemaal onder, dus kort gezegd we zijn op dit moment radeloos.

Dit is de situatie, we hebben 6 poezen en 1 daarvan is wat apart.
We hebben haar toen ze een paar dagen oud was opgevangen en zelf dus opgevoed, ze mist dus het stuk opvoeding van haar moeder wat een hoop verklaart in haar gedrag.
Nu sinds we op het nieuwe adres wonen sproeit ze in dezelfde kamer, tegen de nieuwe kasten die nu stinken naar plas en waar het hout ook los van gaat zitten, de vloerbedekking plakt van de plas en van de schoonmaakmiddelen.
We hebben al veel geprobeerd, rustgevende middeltjes die je in het stopcontact moet doen, dingen zoals peper op de plekken smeren maar niks helpt.

Na 3 jaar zijn we het dus echt wel zat, wie weet hiervoor de oplossing?

Goof

Re: Help, poes sproeit kamer onder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:51

Is het voor de kat niet gewoon veel te druk met nog 5 anderen om haar heen?

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 17:53

Ze is altijd met 5 andere geweest en nooit problemen gehad, ze kunnen ook allemaal hun eigen weg, dus dat zal het denk ik niet zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:57

Als je echt van het probleem af wil dan zou ik een goed tehuis zoeken , ergens op een boerderij.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:58

Toen ik net verhuisd was begon 1 van mijn katten ook in huis te plassen. Dat deed hij uit stress om het huis zijn eigen geur te geven en te laten weten dat hij de baas was is huis. Ik kan me voorstellen dat jouw kat iets vergelijkbaars doet en dat hij is blijven plassen omdat het hem zekerheid biedt. De ondergeplaste kamer is 'zijn' kamer, zijn territorium. Misschien dat je huidige woonsituatie de kat toch stress oplevert?

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 18:01

Een ander tehuis is zoiezo geen optie omdat ze van zichzelf al wat nerveuzer is kan ze in haar gedrag ook heel "raar overkomen" en heeft ze echt een speciale gebruiksaanwijzing.
Vreemde mensen vind ze ook echt eng, ze vertrouwd en kent ons en dan is het goed.

Ja het is inderdaad echt territorium afzetten, het is echt die sproei bewegingen.
Het rare is dat ze qua gedrag stukken relaxer is/lijkt dan in het oude huis, vanaf het begin leek ze helemaal thuis en was van alle katten het snelst gewend.
Laatst bijgewerkt door Mlt94 op 29-11-14 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:04

is ze gesteriliseerd ?

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 18:05

Ja ze is ook gesteriliseerd

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:06

Ssscat. :j

Kijk maar op YouTube.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:16

Domme vraag maar kun je die kamer niet afsluiten voor haar? Die ssscat is ook ideaal maar dat is meer om ze van het aanrecht af te houden toch? Een hele kamer daarmee volzetten lijkt me wat onhandig.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:19

Yessy: je kunt m toch in de deuropening zetten of bij de betreffende kast?

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 18:20

Nee dat is het dus er zit geen deur in die kamer, omdat we dagelijks lopen in die kamer is de ssscat ook niet heel praktisch denk ik en ze plast ook door heel de kamer niet 1 plek helaas.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:09

Heb je wel een feliway geprobeerd? Dit is op basis van feromonen om katten meer te geruststellen.
Je zou kunnen kijken of de feliway spray (voor op de plekken waar ze urineert) of de feliway verdamper helpt.

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 20:12

Ja die hangt op,als hij er net hangt is het wat minder maar na een tijdje begint het weer.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:13

Heb je de kat bij de dierenarts laten onderzoeken?

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 20:16

Ja is ook gebeurt en daar kwam niks uit, volgens de da is het ook gewoon territorium afzetten.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:24

Als Feliway in het begin wel wat helpt, dat heeft de poes toch ook stress denk ik. Het schijnt dat als het alleen territorium afzetten is, dat je bij Feliway juist extra kunnen gaan proeien om hun geur te laten overheersen.

Kan het zijn dat ze in jullie oude huis misschien wat meer plekken had waar ze zich terug kon trekken? Bv op een hoge kast die er nu niet meer staat of iets dergelijks?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:29

Ik heb hetzelfde met mijn kat.
Heb haar alleen gekregen toen ze al 3 jaar was.
Vloerbedekking eruit getrokken en kastje van tv eruit. Deurmatten eruit.
Ik werd helemaal gek.
Ook katten therapeut gehad 100 euro per keer. Te gek voor woorden. Maar je moet wat.
Kat ook bang voor vreemde mensen en harde geluiden en met andere katten ging niet meer. Vorige huis waar ze zat werd ze altijd achterop gezeten.
Asiel dus geen optie of bij een boerderij. Was er niks van terecht gekomen.
Tot ik een aflevering zag bij de kro van het programma de wandeling.
een meisje/vrouw dat met dieren kon praten. Ik dacht kan mij het schelen ik mail haar. Niks meer te verliezen.

http://www.elsbasten.nl/nl/

Ze heeft met missy gepraat heb alles op mail en kan je dit best doorsturen. En iets met haar energie banen gedaan. Sindsdien plaste ze niet meer in huis alleen op de deurmatten
Krijg ik er niet uit. Die hebben we niet meer in huis.
Sinds kort heeft ze weer stress door vuurwerk en de kat van de buren zit steeds voor ons raam en in de achtertuin. Dan gebeurd het weer een keertje.
Al een topic over geopend. Buurman kijkt niet op naar zijn kat sinds hij alleen woont. En mag niet meer naar binnen. Maar Missy is er druk mee.
Missy is een binnen kat en komt alleen in de achtertuin.

Wie weet helpt het ook bij jou kat....Hier was het echt een hele opluchting. Zelf erg nuchter maar dit was echt laatste redmiddel.