Ah...nou, kan me best voorstellen dat het best spannend voelt om dan voor het eerst je kat alleen te moeten laten...
Hier is poeslief eigenlijk niets anders gewend, ik 'vier' het praktisch altijd op stal. Wat ik wel doe is alle lampen aan, gordijnen dicht en de radio aan. En, maar dat is voor mijn eigen gevoel, plak ik de brievenbus dicht met een laag ducttape. Daarnaast zorg ik ervoor dat ze haar favoriete schuilplekken makkelijk kan bereiken. De wc, de kast waar ze in mag, boven onder de bank, beneden onder de bank of in één van haar vele dozen.
Tot nu toe is het altijd goed gegaan. Als ik thuis kom merk ik niks van na-angst en ook heeft ze zowel voor als na O&N amper aandacht voor vuurwerk, wat ik ook maar als een goed teken beschouw.
En eigenlijk maakt het niet eens zoveel uit of je er bent of niet. Als de kat het echt heel eng vindt verdwijnen ze toch en dan kun je ze ook maar het beste laten. Lief doen, gerust stellen of ze op een andere manier gaan zoeken en porren maakt ze alleen maar banger. Van vroeger, ik ben opgegroeid in een kattenhuis, weet ik ook dat het spul tijdens de knallen verdwijnt en dan, als het wat rustiger wordt weer langzaam tevoorschijn komt en zelfs nog het lef heeft om bozig te reageren als er niet eens gevoerd wordt. Als je dan toch zo midden in de nacht bezig bent kun je jezelf immers maar beter nuttig maken vonden ze.