heey, zoals de titel al zegt wil ik graag meer trucjes leren aan mijn hond. alleen ze heeft al snel last van haar heupen. ze kent al: zitten poot andere poot beide poten liggen dood liggen attack
ik wou haar leren omrollen alleen toen kreeg ze last van haar heup. heeft iemand misschien een idee over wat ik haar nog kan leren zonder haar heupen al te veel te belasten?
Wat heeft ze aan haar heupen? Hersenwerkspelletjes zou je altijd kunnen doen. Het zijn wel geen trucjes, maar je bent wel samen bezig met je hond. Bij hersenwerk wordt het lichaam niet lichamelijk belast en wordt je hond aan het denken gezet. Erg leuk om samen te doen. Kijk maar eens op www.hersenwerkvoorhonden.nl
je kan ze leren stapvoets en draf op commando en daarbij ook links en rechts proberen aan te leren. Dan verstop je ergens iets wat ze moet zoeken en als ze te snel gaat kan je ze af remmen en verder de goede kant op sturen. Mijn vorige boxer had heupdysplasie en wij hebben op deze manier giga veel plezier gehad samen.
Thirza
Geplaatst: 28-11-14 21:22
Die van mij kan "praten" blaffen op commando hard en zachtjes
oke bedankt allemaal! het praten is wel leuk maar het mag niet wanr we zijn dr juist het blaffen aan t afkeren (we winen op n haven en elke x als er n boot langskomt of rt iemand loopt gaat ze blaffen) maar de rest ga ik zeker proberen! bedankt
Voorpootjes kruisen. Blaffen. Wegkijken. Rondje draaien. Op jouw voeten mee lopen tussen je benen. Dingen bij naam kennen (familieleden, speeltjes, knuffels)