Ik word gek... vlooien.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaulitz

Ik word gek... vlooien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 02:17

Goedenacht bokkers.

Het viel mij de laatste tijd op dat de hond veel aan het krabben was en telkens uit het niets begon te bijten naar zijn staart, elke keer gekamt en controle gehouden maar niks kunnen vinden.. sinds eergisteren,toen heb ik 1 levende vlo gevonden |( ( mijn andere hond is vlo- poep vrij).
Ik heb ze meteen beide een pipetje gegeven van Frontline *geef ik ze altijd al * en meteen omgevingsspray gekocht van Bolfo (?) Alles wat in de wasmachine kon op 60 graden celcius gewassen.
Netjes buiten gezeten en alles gelucht, leek alsof de jeuk bij de hond ook minder word.. zojuist weer een levende vlo gevonden en ik kan aan niks anders denken dan vlooien, ik word er helemaal gestoord van, ik kijk de honden wel 3x per dag na met kammen etc stofzuig 2x per dag alleen ik heb het gevoel dat ze overal zitten, dit uit dus ook dat de hondjes geen 1 minuut rust meer hebben aangezien ik ze elke keer voor mijn eigen gevoel moet nakijken..

Heeft iemand nog tips?
Bedankt iig alvast voor het lezen

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 03:09

Geen frontline meer gebruiken ;) Daar zijn vlooien nu resistent volgende geworden. Ik zou even met de dierenarts overleggen omdat als je nu een ander middel gaat geven er het risico bestaat dat ze een overdosis krijgen en vergiftigd raken. Wij gebruiken hier al jaren en strongholds. Die pakt alle stadia van vlooien aan.

Pauline

Re: Ik word gek... vlooien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:28

Ik had ook heel erg last van vlooien met een opvanghondje. Alle gif ten spijt heeft het hier geholpen om dagelijks te dweilen met azijn, en de bekleding van banken enz daar ook mee in te sproeien. Daarnaast smeerde ik een beetje lavendel op de honden en het was echt zo over.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:34

Dus Frontline is de schuldige w.b.t. vlooien? mijn hondje word om de 4 weken ontvlooit.Ik gebruik altijd Advantige,maar die was uitverkocht.Toen heb ik Frontline genomen en me hondje bleef gewoon vlooien houden! ik ving er een stuk of 5 binnen 10 min.Hij heeft nu heel zijn kont kaal gebeten.
Maar als Frontline niet meer werkt,mag dat dan nog verkocht worden? kan je geen klacht indienen bij Frontline?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:39

Toen onze kat en hond vlooien hadden is ons aangeraden door de dierenarts om een ander merk te gaan gebruiken, wij gebruikten ook frontline. Ze zouden immuun worden voor dat merk en als je een ander gebruikt gaan ze daar wel aan dood. Het ligt er maar net aan welk merk je gebruikt toevallig is het frontline. Ook zijn pipetjes beter dan tabletjes. Wat je kan doen is veel kammen en de vlooien laten verdrinken in water met zeep, pipetje in de nek doen (van een ander merk), omgeving sprayen en alles in de was. Als je een vloerkleed hebt die er uit gooien want daar gaan ze graag in zitten en met een houten vloer ook in de naden spuiten.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:49

Ja de vlooien zijn hardnekkig op het moment. Hier ook, ik word er naar van :=

Comfortis schijnt goed te werken voor de hond, en vooral je omgeving behandelen. Sprayen, stofzuigen.. Fronline immuniteit is discutabel, maar voor de zekerheid zou ik eens een ander merk proberen, maar hou er rekening mee dat 90% van de vlooien niet op je hond zitten maar in de omgeving en dan kan je pipetten wat je wilt, ze zullen blijven komen.. Dus echt je omgeving goed, heel intensief behandelen.

En ik deel je frustratie :')

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:49

Het is normaal dat je af en toe nog een vlo kan zien lopen ondanks dat je het dier al behandeld hebt. Vlooien neem je ook van buiten weer mee als je met de hond wandelt bijv. Nu het weer langzaam aan gaat vriezen zullen de vlooien ook afnemen. Je zou eens een ander middel voor de hond kunnen gebruiken. In Frontline zit de stof Fipronil, de vlo zal dan eerst de hond moeten bijten voordat de vlo doodgaat. Neem je een ander middel waar Imidacloprid in zit zoals Advantix, hoeft de vlo niet eerst te bijten maar gaat dood zodra die op de hond komt (dit scheelt heel veel irritatie bij de hond). Dit middel breng je op 3 plaatsen aan ; tussen de schouderbladen, midden van de rug en bij de staart aanzet.
Als je de hond al behandeld hebt, moet je eerst 2 weken wachten alvorens een ander middel te gebruiken. Je kan de hond dan nu eventueel ondersteunen door te kammen met een vlooienkam, met een bakje water met afwasmiddel, hier de kam indippen zodat de vlo daar in achter blijft.
Of tabletjes halen van Beaphar Vlo Kill + ; binnen 24u zijn alle aanwezige vlooien op de hond dood. De tablet werkt niet langer door dan 24u.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:53

Vlooien kunnen geen resistentie opbouwen tegen Frontline ;) dus dat is onzin.
Zolang je de pipet goed OP DE HUID uit drukt en niet half in de vacht is er niets aan de hand.
Als je wilt wassen met vlooienshampoo, eerst 3 dagen wachten met het toedienen van een pipet omdat de pipet in de vetlaag van de huid werkt. Met wassen haal je die vetlaag weg.
Beaphar heeft Vlo-Kill dat dood de vlooien die op dat moment op de hond zitten en werkt 2 dagen lang door. Een pipet heeft ongeveer 2 dagen nodig om zich te verspreiden over het lichaam. Dit dekt elkaar dus mooi af.

Daarnaast de omgeving behandelen met een omgevingspray, neem vooral donkere plekjes mee (denk aan plinten, onder de bank, onder de kast etc)

Het kan tot 3 maand duren voordat je echt van vlooien af bent omdat de cyclus van een vlo 3 maand kan duren.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:54

Nou zelfs de DA gaf toe dat Frontline niet meer zo effectief is als voorheen.. Dus of dat echt onzin is??

In ieder geval werkte Advantix bij ons stukken beter..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:56

berdien85 schreef:
Nou zelfs de DA gaf toe dat Frontline niet meer zo effectief is als voorheen.. Dus of dat echt onzin is??

De dierenarts mag middelen verkopen die nog niet beschikbaar zijn voor de dierenwinkels.
Door te zeggen tegen mensen dat Frontline niet meer werkt, kunnen ze hun eigen middel verkopen.

Vlooien zijn niet resistent voor de werkzame stof Fipronil

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:59

Blijkbaar zorgen katten voor de vlooien dus als je ook een kat hebt is er heel veel kans dat je hond kattenvlooien heeft . Op zich geen probleem maar als je de kat niet behandelt kom je er niet vanaf want juist dan is de kat vaak de oorzaak ( volgens onze da)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:00

Het helpt ook niet om alleen de hond te behandelen, je moet zowel de hond als kat gaan behandelen. Anders doe je het maar voor de helft goed.

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:01

Suusie22 schreef:
berdien85 schreef:

De dierenarts mag middelen verkopen die nog niet beschikbaar zijn voor de dierenwinkels.
Door te zeggen tegen mensen dat Frontline niet meer werkt, kunnen ze hun eigen middel verkopen.

Vlooien zijn niet resistent voor de werkzame stof Fipronil

Dit klopt idd. Onderzoek heeft aangetoond dat vlooien niet resistent kunnen worden. De dierenarts wil ook graag centjes verdienen en verkopen graag hun eigen middelen die niet bij de dierenspeciaalzaak te verkopen zijn.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:01

Precies Anyday! ;)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:11

Nou ik heb eerst frontline bij ze gekocht :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:12

Zou ik die bron mogen zien over geen resistentie bij vlooien Suusje of Anyday? Ik heb ooit een onderzoek gelezen waarbij er tests waren gedaan op een populatie vlooien uit Afrika(?) ofzo. Maar dat lijkt me niet representatief voor de blootgesteld populatie hier?

Tevens vind ik het raar om te zeggen dat huisdiereigenaren ineens niet meer snappen hoe ze frontline moeten toedienen. Mensen die er jaren tevreden mee waren kunnen er nu niets meer mee. Dat is toch niet helemaal logisch?

Dat Da's geld willen verdienen snap ik. Maar de pipetten bij mijn da zijn helemaal niet duurder dan de frontline. Dus die reden vind ik nogal crap.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:13

Ja, maar omdat ze nu nieuwe middelen hebben, zeggen ze dat ze niet meer 'werken'.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:13

Flux schreef:
Zou ik die bron mogen zien over geen resistentie bij vlooien Suusje of Anyday? Ik heb ooit een onderzoek gelezen waarbij er tests waren gedaan op een populatie vlooien uit Afrika(?) ofzo. Maar dat lijkt me niet representatief voor de blootgesteld populatie hier?

Tevens vind ik het raar om te zeggen dat huisdiereigenaren ineens niet meer snappen hoe ze frontline moeten toedienen. Mensen die er jaren tevreden mee waren kunnen er nu niets meer mee. Dat is toch niet helemaal logisch?

Dat Da's geld willen verdienen snap ik. Maar de pipetten bij mijn da zijn helemaal niet duurder dan de frontline. Dus die reden vind ik nogal crap.

Niet duurder wil niet zeggen dat er niet meer aan verdient kan worden .

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:17

Flux schreef:

De pipetten hoeven ook niet duurder te zijn, het gaat erom wáár de consument de producten afneemt. Is dit in de dierenwinkel of bij de dierenarts.

Ik zit in beide werelden en lees veel vakbladen (Lees: Dibevo) Ik heb even een artikeltje opgezocht waarin dit ook staat

http://www.dsz-actueel.nl/nieuws/meer-d ... strijding/

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:20

ik had hier afgelopen weken ook hardnekkig last van vlooien. zelfs mijn katten die nooit vlooien hebben zaten onder. Op mijn hondje had ik al van alles geprobeerd; frontline, avantix en bolfo en in de weer met tea tree spray en elke dag kammen. Dan leken we weer een week vlovrij en dan begon het hele ( vlooien) circus weer. Uiteindelijk naar dierenarts gegaan en Stronghold gehaald voor hond en katten. Binnen 2 dagen volledig vlovrij ( nu al ruim een maand) joepie!
Ik zou dus direct voor Stronghold gaan.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:20

Flux schreef:

Hoevaak ik wel niet hoor hoe mensen die pipetten verkeerd toedienen (half in de vacht gesmeerd, op meerdere plekken op het lichaam, meerdere pipetten etc) En dan staan ze raar te kijken als het product niet doet wat het zou moeten doen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:23

bruceandnoon schreef:
ik had hier afgelopen weken ook hardnekkig last van vlooien. zelfs mijn katten die nooit vlooien hebben zaten onder. Op mijn hondje had ik al van alles geprobeerd; frontline, avantix en bolfo en in de weer met tea tree spray en elke dag kammen. Dan leken we weer een week vlovrij en dan begon het hele ( vlooien) circus weer. Uiteindelijk naar dierenarts gegaan en Stronghold gehaald voor hond en katten. Binnen 2 dagen volledig vlovrij ( nu al ruim een maand) joepie!
Ik zou dus direct voor Stronghold gaan.

Het zou tot 3 maand kunnen duren voordat je van alle vlooien af bent.
Afgelopen winter was een erg warme winter. Heel veel mensen hebben een vlooien plaag gehad, maar door goed en consequent te behandelen op de juiste manier duurt het nooit lang voordat je er vanaf bent.
Ook altijd even ontwormen als je een vlooienplaag hebt gehad omdat vlooien drager kunnen zijn van lintworm. ;)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:25

Wij hebben ook last gehad van vlooien
hond geducht met vlooien shampoo omgevingsspray gebruikt tablet Vlo-Kil En Advantix gebruikt, en 2x per dag stofzuigen weg vlooien

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:26

Suusie22 schreef:
Flux schreef:

Hoevaak ik wel niet hoor hoe mensen die pipetten verkeerd toedienen (half in de vacht gesmeerd, op meerdere plekken op het lichaam, meerdere pipetten etc) En dan staan ze raar te kijken als het product niet doet wat het zou moeten doen.

Idd en daarbij behandelen de mensen vaak de omgeving niet. De gastheer is het dier, dus zolang vlooien in de omgeving zitten zullen deze weer op het dier terecht komen. En we hebben ook gewoon "pech" met het weer. Door het zachte weer blijven de vlooien zich vermenigvuldigen

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 10:27

Froukje_J schreef:
Wij hebben ook last gehad van vlooien
hond geducht met vlooien shampoo omgevingsspray gebruikt tablet Vlo-Kil En Advantix gebruikt, en 2x per dag stofzuigen weg vlooien

Zolang je alles maar aanpakt inderdaad dus niet alleen het dier, maar ook de omgeving waar de vlo eitjes liggen +:)+