Nu had ik de ene, Gerrie al een paar dagen niet gezien. (Ze hebben een enorm nest gebouwd met gangen stelsels etc. dus ik dacht dat hij daar de meeste tijd in zat en naar buiten kwam als ik niet keek) Billie, de andere gerbil was wel heel vaak te zien en die haalde ik ook vaak uit de kooi.
Toen ik Gerrie 3 hele dagen niet had gezien ben ik hun nest maar uit gaan graven opzoek naar Gerrie, want ik dacht, misschien is ze wel dood.
Toen ik haar vond was kwam ze sloom haar nest uit en stonden de vachtharen helemaal uit. Ik heb ooit ergens gelezen dat dat altijd zo is als gerbils net wakker worden dus ik dacht dat ze gewoon nog wat moe was.
Ik pakte haar op, maar ze is onder die uitgezette vacht dus best wel dun, meestal krijg je haar haast niet te pakken maar nu zat ze maar stil en kon ik haar zo oppakken.
In mijn handen zit ze alleen maar stil en gaat ze slapen.
Dat was vanmiddag al zo. Toen dacht ik dat ze misschien midden in een winterslaap zat maar op internet staat dat gerbils geen winterslaap houden... Ik heb haar uit eindelijk maar weer terug gezet en ze ging haar nest weer in.
Toen ik net, een uur geleden weer keek was het nog steeds hetzelfde alleen nu was ze nog slomer en waren haar ogen tot spleetjes getrokken en viel ze steeds weer in slaap.
Op internet stond dat gekookte rijst, beschuit en water zou helpen bij een gerbil met zulke symptonen maar ze eet niks, en drinkt ook niks (ook al doe ik wat water op mijn vinger en hou ik het voor)
Ik heb een half uurtje in een doek op schoot gehad maar toen heb ik haar toch maar weer in het hok gezet. Daar slaapt ze toch het fijnst denk ik.
Maar ze gaat haar nest nu dus niet meer in. Ze blijft versuft zitten. Ik heb haar maar in een theedoosje met zachte doekjes gezet (in de kooi) en daar slaapt ze nu in.
Alleen, Billie de andere gerbil zit steeds wel bij haar.
Ik hoop niet dat ze er last van heeft, maar om haar nu even ergens anders neer te zetten, dat geeft vast alleen maar stress...

Als ze morgen nog steeds zo is gaan we naar de dierenarts, maar ja dat is morgen.
De gerbils zijn trouwens zusjes en ze zijn nu iets ouder dan 7 maanden.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Zo ja wat heb je gedaan, en wat is dit?
En wat moet ik doen met de andere gerbil die steeds bij haar zit?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Hier nog wat foto's die ik een uur geleden heb gemaakt:
Hier was haar oog nog redelijk normaal
Ik heb haar nog nooit zo stil mee gemaakt dat ik zomaar foto's kan maken zonder dat het een grote waas is.
Hier zie je dat ze echt heel dik lijkt, maar dat is alleen maar vacht.