Hond poept sinds verhuizing in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Hond poept sinds verhuizing in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 06:19

Sinds wij verhuisd zijn poept een van onze honden binnen als wij er niet zijn, vaak 2x per week. Welke van de twee is ons nog niet duidelijk, de reden ook niet. Ik vermoed dat hij (ik verdenk de reu) het erg spannend vind om iedere keer mensen voor het huis te zien, maar helaas vond ik vanochtend ook een hoop stront, dus twijfel of dat de oorzaak is geweest.
Ik overweeg om de honden te scheiden zodat ik weet welke het probleem veroorzaakt, maar ben bang dat dat ook stress oplevert... Webcam is tweede optie die we overwegen?
En daarna? Medisch laten onderzoeken en daarna een gedragstherapeut inschakelen voor hulp?

Wie heeft tips?

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 06:49

Wat doe je als je de poep vind in huis? (Hond straffen? Negeren?)

Ik denk dat je hond(en) erg veel stress heeft van de verhuizing, en daarom niet meer goed alleen kan zijn.
Je hebt bij de dierenarts van die vernevelaars die je in het stopcontact kunt doen, die hormonen uitscheiden waar honden rustig van worden (ben even de naam kwijt, voor katten heet het Feliway), dit kan allicht helpen om de ergste stress te verhelpen.

Daarnaast zou ik opnieuw beginnen mer het alleen thuis zijn, eerst een minuutje, dan 10 minuutjes, etc. Misschien is het een idee om een camera neer te zetten als je weggaat zodat je weet welke hond, en misschien waarom, in huis poept.

Een check door de dierenarts kan uiteraard nooit kwaad, maar ik denk dat het puur stress is van de nieuwe omgeving.

secricible

Re: Hond poept sinds verhuizing in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 07:14

Ja, wij denken ook aan stress. We negeren ze als we thuis komen, poep is al koud dus straffen heeft geen zin meer. Ze poepen dus ook hiet uit opwinding dat we thuis komen.
Vooral omdat het vannacht ook gebeurt is raken we eigenlijk in verwarring. Ik slaap heel licht en hoor het direct als er eentje gromt, blaft of piept. Naar mijn idee zijn ze in de nacht gewoon rustig geweest.

Voor nu gaan we idd kijken het alleen blijven op te bouwen, langer lopen om ze fysiek moe te maken en ook wat opdrachten om ze mentaal wat moe te krijgen. Lost dat het niet op komt er een camera om ze te filmen, een gedragstherapeute en/of een dierenarts.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 07:25

Borisje schreef:
Wat doe je als je de poep vind in huis? (Hond straffen? Negeren?)

Ik denk dat je hond(en) erg veel stress heeft van de verhuizing, en daarom niet meer goed alleen kan zijn.
Je hebt bij de dierenarts van die vernevelaars die je in het stopcontact kunt doen, die hormonen uitscheiden waar honden rustig van worden (ben even de naam kwijt, voor katten heet het Feliway), dit kan allicht helpen om de ergste stress te verhelpen.

Daarnaast zou ik opnieuw beginnen mer het alleen thuis zijn, eerst een minuutje, dan 10 minuutjes, etc. Misschien is het een idee om een camera neer te zetten als je weggaat zodat je weet welke hond, en misschien waarom, in huis poept.

Een check door de dierenarts kan uiteraard nooit kwaad, maar ik denk dat het puur stress is van de nieuwe omgeving.

Een D.A.P. verdamper (adaptil) ;)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 07:26

Die ja! :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 20:33

Ik heb de adaptilverstuiver inderdaad vandaag besteld, hopelijk helpt dat :) ik heb ze vandaag een dagje mee genomen naar het werk en merk dat hij met stress ook wat obstipatie krijgt. Wellicht is dat dus ook deel van het probleem...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 15:17

Vanavond komt de verstuiver.
Zojuist ook een heterdaadje, en ben nu idd overtuigd dat het stress is en dat het de reu is. Hoorde hem blaffen en ben naar beneden gelopen waar hij piepend zat te poepen. Vanochtend heeft hij nog uitgebreid gelopen en gepoept dus zeker niet odmat hij zoveel nood had.
Ik heb hem boos toegesproken (kan het ook niet volledig laten gebeuren bij een heterdaad) en hem daarna rustig in de gang gezet en opgeruimd.
Iig alvast een stap verder, de dader is bekend en de oorzaak is me nu voor 99% duidelijk.
Overige dagen trouwens wel heel goed gegaan, loop nu in de ochtenden wat langer om ze mentaal ook moe te krijgen. Maar nu moet die stress dus nog omlaag. Mocht adaptil niet werken gaan ze een tijdje met z'n tweetjes naar de achterkant van het huis, zodat hij de voorkant van het huis niet kan zien...