Konijnen binnen of buiten met oud en nieuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Konijnen binnen of buiten met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 21:56

Aangezien ik gemerkt heb dat er aardig wat bokkers ook nog konijnen hebben,
was ik benieuwd hoe jullie het doen met oud en nieuw,

Mijn 2 rammen gingen vorig jaar gewoon in hun nachthok met een zak ervoor, zodat ze de flitsen niet konden zien.
Dit gaat dit jaar niet lukken omdat de nachthokken verwerkt zijn in de ren en er inmiddels voor beide heren een vriendin gevonden is.

Ik overweeg om ze met oud en nieuw in de bijkeuken te houden, het is daar redelijk koel ( zeker met de verwarming uit )
Ik snap dat mensen die achteraf wonen of op een plek waar weinig vuurwerk word afgestoken hun konijnen gewoon buiten houden.
Aangezien hier aardig afgestoken word ben ik benieuwd hoe jullie dat doen.

ANightAway

Re: Konijnen binnen of buiten met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:59

Mijn konijnen zette ik altijd in de garage, het temperatuurverschil is te groot om de konijnen dan binnen in huis te zetten. Als het in de bijkeuken bij jou niet te warm is kan dat ook :D

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 22:03

Het is er niet veel warmer dan buiten, we hebben er nu de kachel aan, maar die is veel te klein om de ruimte warm te maken :')

Het is eigenlijk een soort bijkeuken/garage.
Wij gebruiken hem voor de wasmachine etc, maar genoeg in de buurt gebruiken hem voor hun fietsen :)

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:03

Mijn vorige konijnen bleven altijd buiten. Dan is het bij mij ook niet zo heel erg qua vuurwerk dus dat scheelt. Ik hield ze dan gewoon goed in de gaten via binnen (ze staan naast het huis). Ze vonden het altijd wel een beetje spannend op het begin maar dat ging wel snel weg. Nu heb ik sinds dit jaar 2 nieuwe konijntjes en misschien ga ik bij hun wel de hokken even naar de garage verplaatsen aangezien dit hun eerste jaar wordt. Sowieso hou ik ze elk jaar goed in de gaten en indien ze te bang worden gaan ze naar de garage. Tot nu toe gelukkig nog nooit problemen mee gehad :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:12

Wat fijn dat je voor beide heren een vriendin hebt :D

Ik had mijn konijnen ook gewoon op hun eigen plekje. Het ligt ook een beetje aan je konijnen. Die van mij waren niet zulke stressvolle bunny's. Anders is die bijkeuken prima toch? Zou wel de verwarming dan uit doen voor de zekerheid.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:13

Oei lastig, ik heb 1 angsthaas en 1 lefgozer (zo van coool een jachthond, even snuffelen :') )
Mara ik gooi denk ik een zeil over de ren + veeeel stro en eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:13

Ik ben niet thuis dus ze gaan in de inpandige berging , kachel uit is het prima toeven

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 22:15

Geryon schreef:

Ik had mijn konijnen ook gewoon op hun eigen plekje. Het ligt ook een beetje aan je konijnen. Die van mij waren niet zulke stressvolle bunny's. Anders is die bijkeuken prima toch? Zou wel de verwarming dan uit doen voor de zekerheid.

Absoluut :j Gezellige boel inmiddels haha.
De dames kunnen nog wel redelijk schrikken van dingen, zijn hier natuurlijk ook nog niet een hele lange tijd.
De poes die langs loopt / de hond die door de tuin rent / een vogel die komt aanvliegen.
Dus voor hun lijkt het me wel beter om ze naar binnen te doen.
Verwarming gaat dan zeker uit :j

Blijf dit jaar sowieso thuis, heb er een hond en kat en dus 2 konijnen bij waarvan ik niet weet hoe ze reageren.
Maar wil niet midden in de nacht nog konijnen moeten vangen haha, hou zelf ook niet zo van vuurwerk..

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:16

Ik had 1 konijn die erg rustig was en 1 die snel bang was. Degene die snel bang was die stopte wel eens tijdens een harde knal haar hoofd onder het andere konijn, maar verder bleef die ook best rustig.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:16

Die van mij gingen altijd naar binnen. Natuurlijk vanwege de herrie, maar was ook altijd bang dat er een vuurpijl ofzo richting hok zou vliegen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:17

MarlindeRooz schreef:
Oei lastig, ik heb 1 angsthaas en 1 lefgozer (zo van coool een jachthond, even snuffelen :') )
Mara ik gooi denk ik een zeil over de ren + veeeel stro en eten.

Lol _O- _O-

Een van mij ging, zo tandloos als hij was :+, achter de hond aan als deze in de buurt van zijn vrouwtje kwam :') Bij de rest van de groep mocht de hond wel komen, inclusief bij zijn beste vriend, maar bij zijn vrouwtje..... :Y)

Maaaarije schreef:
Geryon schreef:

Absoluut :j Gezellige boel inmiddels haha.
De dames kunnen nog wel redelijk schrikken van dingen, zijn hier natuurlijk ook nog niet een hele lange tijd.
De poes die langs loopt / de hond die door de tuin rent / een vogel die komt aanvliegen.
Dus voor hun lijkt het me wel beter om ze naar binnen te doen.
Verwarming gaat dan zeker uit :j

Blijf dit jaar sowieso thuis, heb er een hond en kat en dus 2 konijnen bij waarvan ik niet weet hoe ze reageren.
Maar wil niet midden in de nacht nog konijnen moeten vangen haha, hou zelf ook niet zo van vuurwerk..

Haha, dat zal best :D

Als ze zo schrikkerig zijn, doe je er imo goed aan om ze in de bijkeuken te doen :j

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 22:18

fique schreef:
Die van mij gingen altijd naar binnen. Natuurlijk vanwege de herrie, maar was ook altijd bang dat er een vuurpijl ofzo richting hok zou vliegen.

Inderdaad ben ik ook hier vooral bang voor..
Ze hebben wel verstop plekjes, tunnels/huisjes.
Maar ik zou niet willen dat er een vuurpijl in zo'n tunnel vliegt..
En aangezien ik midden in een buurt zit, word er aan alle kant vuurwerk afgestoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:18

De herrie is het niet , normaal staan ze altijd buiten. Nu eerste jaar in deze woning dit dorp vertrouw het gewoon niet :=

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:18

Ik hield mijn konijnen buiten in hun hok omdat het binnen te warm was en de temperatuurverschil met buiten te hoog was. De nachthok had ik helemaal gevuld met hooi waar ze rustig op zaten te knabbelen toen het vuurwerk afgestoken werd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:19

anne_joy schreef:
Ik had 1 konijn die erg rustig was en 1 die snel bang was. Degene die snel bang was die stopte wel eens tijdens een harde knal haar hoofd onder het andere konijn, maar verder bleef die ook best rustig.

Aw wat lief! Zie het al voor me! :=

ik denk dat het vangen van het bange konijn al zoveel stress oplevert dat het het niet waard is om ze binnen te doen.

@geryon, onze hond is ook doodsbang voor ons konijn. Ze heeft hem gewoon aangevallen voordat ze gesteriliseerd was, nu is ze een heel lief konijn hoor. Nog steeds hondsbrutaal en nergens bang voor.\

Onze buren steken voor duizenden euro's aan siervuurwerk af (wat moet je toch met je geld he...) maar verder is het hier gelukkig vrij rustig.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 22:22

Ze zijn niet bang voor mij hoor, ik mag ze gerust aaien en in de buurt komen.
En aangezien ik besloten heb niet een uur te moeten vangen ben ik al bezig, ze gaan namelijk wanneer ik een reiskooitje in het hok zet, er gezellig in zitten :+

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 15:30

Al mijn konijnen die ik heb gehad bleven gewoon buiten maar dann met een zeil er voor doe dit dit jaar ook lekker veel stro en eten in het hok en dan het oranje zeil voor het hok.