Ontstoken kapotte tepels hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Ontstoken kapotte tepels hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 11:54

Poeh, ons zorgenkindje houdt ons weer bezig.
Onze (niet gecastreerde) teef heeft zeer veel allergieën. Hiervoor krijgt ze apoquel, welke we eens in de zoveel tijd even stoppen om te kijken hoe het gaat zonder (ze heeft een veodselallergie die onder controle is en waarschijnlijk een pollenallergie, andere allergieën weten we niet, de dierenarts twijfelde over de betrouwbaarheid van een allergietest in haar geval).
Zo ook een maand geleden, we zijn na het doosje even gestopt. Na een tijdje zagen we wat jeuk in haar liezen, maar door omstandigheden hebben we geen nieuwe apoquel kunnen halen nog (onze nieuwe dierenarts door verhuizing bleek het niet te kunnen leveren, dus ik moet het as maandag gaan halen bij de oudere dierenarts een eind hier vandaan, die eerst moeilijk deed om te leveren omdat we geen klant meer zijn).

Een week geleden viel me op dat haar voorste tepels daarnaast kapot waren met korstjes en zwelling. We zijn langs gegaan bij de dierenarts die haar een ontstekingsremmer en biergisttabletten heeft gegeven. Helaas werd het niet beter: het heelt mooi máar dat jeukt en daardoor krabt ze alles weer open.
Daarom haar gisteren maar een oud shirt aan getrokken. Overdag ging dat goed, maar vanochtend zag ik de bloedvlekken op het shirt zitten en heeft ze er dus doorheen gekrabt.

Nu is het dus een vicieuze cirkel: het heelt netjes, dat jeukt, ze krabt het open en dan kan het weer gaan helen.
Iemand goede adviezen om het krabben tegen te gaan? Iets dat helpt tegen de jeuk? As zaterdag gaan we terug naar de dierenarts, maar die heeft ook aangegeven niet zoveel te kunnen doen tegen het jeuken als dat wat we zelf al doen nu..