De wond is wat groter ivm het vele buikvet, alles was verder goed gegaan en ze had zich zelfs keurig gedragen (vreemde ogen dwingen?), was wel nog heel gammel toen ik haar ophaalde.
In de loop van de avond werd ze steeds wakkerder en stabieler op de pootjes.
Volgende dag stuiterde ze alweer rond alsof ze nooit geopereerd was, dus maar laten gaan en intussen een beetje in de gaten gehouden dat alles goed ging.
Af en toe peuterde ze aan de wond, dus ik wilde haar de kap om doen wanneer ik zou gaan slapen of weg was, maar daar ging ze zo vreselijk bij tekeer dat ze haar nek bijna brak.

Nja, dan maar zonder kap en de boel iets beter in de gaten houden.
Vanmiddag rond half 1 zag ik een zwelling, maar de wond oogde rustig dus op dat moment gelaten voor wat het was.
Zo rond kwart voor 5 echter zag ik dat de wond vuurrood was, opgezet en open stond, ook kwam er pus uit.
Dus ik wil de dierenarts bellen, blijkt mijn beltegoed op te zijn.

Gelukkig mocht ik de telefoon van de buren even gebruiken, dus gelijk de dierenarts gebeld en het verhaal voorgelegd.
Was goed dat ik belde ipv schoon te maken en aan te kijken, ik moest langskomen.
Eenmaal daar was de wond wat schoner omdat Abby haar buikje had gepoetst, maar de dierenarts vond dat ik idd niet moest doorlopen ermee.
Abby kreeg een zooi snoepjes op de behandeltafel en toen 2 injecties (pijnstiller en antibioticum) waarbij ze de dierenarts gelijk liet zien waarom ik een no-pill-treatment heb ingevoerd.

Vervolgens heeft de dierenarts een rompertje (MPS) omgedaan, waarbij Abby flink vocht om het te voorkomen maar helaas voor haar had ze pech.
Ik verwachtte een hoop drama, maar na een hoop gemopper en gespartel accepteert ze hem goed.

De MPS moet iig t/m dinsdag aan blijven, maar ik denk dat ik hem pas na de volgende controle afdoe zodat de wond iets langer de tijd heeft om te herstellen.

Dat zou betekenen dat hij pas vrijdagmiddag eraf gaat.