Ik hoop dat ik het hier goed plaats en het verhaal duidelijk is.
Ik heb altijd twee katten gehad, een oudere dame op leeftijd en later kwam daar een piepjonge dame bij. Die twee hadden nooit geen problemen samen, veel respect voor elkaar. Een hele fijne combinatie. Helaas is mijn oudste poes komen te overlijden vorig jaar en bleef mijn jonge poes over, Minoes.
Nadat Minoes even alleen is geweest hebben wij in het asiel gekeken en een leuke poes gevonden, Cheryl. Minoes is één jaar ouder dan Cheryl. In het begin hebben zij erg aan elkaar moeten wennen. Ze konden elkaar niet luchten of zien. Erg vervelend maar naarmate de tijd vorderde ging het wel iets beter. Ze lieten elkaar met rust. Zo is dat een tijdje doorgegaan.
Helaas is de situatie nu volledig omgedraaid. Cheryl word weer fel. Minoes kan niet rustig via het kattenluik binnen komen, omdat Cheryl haar opwacht en aanvalt. In huis is het elke nacht vechten. Minoes is weer erg bang voor Cheryl, durft niet te eten als ik er niet bij sta, is continue schuw en wakend. Een heel naar gezicht om te zien, juist omdat Minoes normaal juist een ontzettende lieve knuffelbeer is en helemaal niet naar naar andere katten of mensen.
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar momenteel. Weet niet meer hoe ik dit nog op kan lossen. Mijn dieren zijn voor het leven, maar dit gaat zo niet langer. Inmiddels zijn we al ruim een jaar verder, terug brengen naar het asiel zou kunnen, maar wil ik het liefst voorkomen. Daarom hoop ik hier tips te krijgen of ideeen van andere bokkers om het probleem mogelijk op te lossen. Dit is voor beide katten niet prettig.