Hond weer in huis, wat te doen met de kattenbak en voer ed??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Hond weer in huis, wat te doen met de kattenbak en voer ed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 00:31

Ik kom op niks, en dus de vraag aan jullie :D Hoe het op te lossen dat de hond weer snachts in huis kan slapen?

Hij heeft nu in een apart stuk van het huis een kennel waar hij een bankstel heeft om op te slapen. Er hangen zelfs 2 kachels. Maar omdat het Bubbeltje nu na 7,5 jaar weer alleen is (de andere hond is overleden) zitten we te dubben of hij weer in huis mag slapen. De ouwe man wordt ook al oud (is 13) en hij voelt zich nu ook best wel eenzaam daar alleen. Overdags is hij bijna altijd buiten, zodra ik buiten ben is hij bij me. Hij zit dus snachts in zijn kennel.

Enigste probleem, er lopen 6 katten in huis. Willy, Snack, Idie, Toet, Sox en Emma. De katten zelf zijn niet het probleem, Bo negeert ze en is dus katten gewend (een aantal is zelfs vriendjes met hem). Maar vanwege de katten staat er dus wel altijd kattevoer (brokjes) in de keuken, en 2 kattebakken. En ik kan de keuken niet afsluiten s'nachts. De woonkamer, waar Bo dus zou slapen ligt zeg maar achter de keuken, en de katten moeten er altijd in en uit kunnen. Er zit een katteluik in de keukendeur zodat ze naar buiten kunnen en ze komen en gaan dus zoals het hun uitkomt.

Het voer verplaatsen naar de hal voor de keuken is geen optie omdat Willy niet door het luikje durft. Dat heeft weer te maken met Idie haar elke keer haar te pakken neemt. Willy komt ook alleen verder dan de keuken of kamer als ik mee ga. Daarbij is Willy mijn kleine mutsje <3 ze is nu 10 jaar oud, en ik heb dr vanaf 4 weken met de hand groot gebracht. Ze heeft behoorlijk last van dr gewrichten. Vermoedelijk ooit ruzie met een auto gemaakt en nu artrose. Die en hoog springen zal een behoorlijke beperkingen hebben. Ik heb nl al zitten denken om een tafel in de keuken neer te zetten met de voerbak daar bovenop, maar vrees dat ik er voor Willy een opstapje bij moet zetten en dat is natuurlijk een uitnodiging voor Bo :D net als de kattebakken die er staan. Kattestront is onweerstaanbaar voor hem :r

En Bo dan maar in dat halletje is ook geen optie, omdat het daar ook niet echt warm is. En de ruimte zelfs kleiner dan zijn kennel :+ Plus dan moet de deur naar de wasruimte ook weer dicht waardoor de katten weer niet naar buiten kunnen. Grinnik ja de indeling is geweldig hier, ik heb dus in totaal 3 katteluiken waar ze door moeten voordat ze buiten zijn :')

Ik zoek dus iets van een oplossing in de keuken zelf. Toch tafel?? Speciale voerbakken?? iemand ideen?? Kan evt een tekening van het huis maken voor het beeld :D

Naranga

Re: Hond weer in huis, wat te doen met de kattenbak en voer ed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 00:37

Heb je wel een deuropening naar je keuken of is het echt een open keuken? Dan zou je misschien een traphekje oid kunnen maken waar de katten wel doorkunnen maar je hond niet.
Hoe groot is je hond en hoeveel ruimte heb je in de keuken?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 00:48

Bo is een Friesche Stabij (met iets van Munsterlander erin) en de keuken is op zich groot genoeg. Huis is een boerderij ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 01:08

Brokjes hoog zetten waar de katten bij kunnen?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 01:17

Waarom wil je het perse veranderen? Als hij het zo gewend is, zou ik mijn hoofd niet gaan breken over de situatie. Wij vermenselijken het soms teveel. Als hij overdag bij jou is en voldoende aandacht heeft, is het echt niet zo'n ptobleem dat hij alleen slaapt daar.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 01:24

Als je toch ruimte genoeg hebt: kattenbak en -voer in een kinderbox zetten? Dan kunnen de katten overal makkelijk bij maar de hond niet.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 11:45

MarChak schreef:
Als je toch ruimte genoeg hebt: kattenbak en -voer in een kinderbox zetten? Dan kunnen de katten overal makkelijk bij maar de hond niet.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ de oplossing :D thanks. Plek zat om daar een box neer te zetten, dus we gaan een mooie grote box kopen.

En waarom het hoofd breken hem weer in huis te halen. Omdat Bubbels van mening is dat hij heeeeeel zielig is daar alleen :+ Nee hoor gekheid, maar zijn leeftijd maakt dat wij er al wat langer over zaten na te denken. Het is waar hij slaapt niet echt warm in de winter, en we merken gewoon aan hem dat hij smorgens bv stijver is.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:52

Wat een goed idee!! Hier staat het voer nu bovenop een hoge kast en de kattenbak is de deur uit (dus katten mogen alleen binnen als wij ook thuis zijn).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:56

Wij hebben een kattentraphek. Deze kan je eventueel ook aanschaffen dat de katten op 1 plek eten krijgen (bijvoorbeeld hal of bij hok) waar de hond niet mag komen.

http://www.traphekjes.nl/contents/nl/p2 ... tFlap.html

Katten kunnen door het luikje, deur kan ook gewoon open bovenin werkt heel fijn, en de hond kan er niet door...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:59

Ik heb het eten van mijn kat op de kledingkast staan , springt hij op via de stoel van de hond . Kattenbak heeft hij wel en staat gewoon op de grond . Maar mijn kat gaat eigenlijk altyd naar buiten om zijn behoeftes te doen

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:34

:D :D :D +:)+

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:47

misschien een houten kist met een opening waar de katten wel doorheen kunnen en de hond niet en dan daar het eten in

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 19:14

of de hond in een puppenren. Veel actief zal hij vast en zeker niet zijn 's nachts en dan is het probleem toch ook opgelost. Tenzij het ook gaat om overdag als jullie er geen toezicht op hebben hij vele uren binnen is. Een kattenbox kan je goed maken natuurlijk maar je kan het ook doen in een leuke rietenmand met opening naar de muur waar de katten wel langs kunnen en de hond niet. Mijn kattenbak staat ook zodanig met de opening geparkeerd dat de kat er gemakkelijk in kan komen maar de honden niet (gemak van grote honden)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 19:47

Mand of kastjes waren in mijn gedachte al voorbij gekomen. Hebben alleen 1 probleem, Willy en Idie ;) Als Idie in de gaten krijgt dat Willy dan in die kast/mand zit geeft hem dat weer de kans haar te pakken. Dat doet hij echt bij elke gelegenheid. En daarin kan ze weer niet weg.

Ik heb ook al een mooie en grote box gekocht :D het is zelfs meer dan een box, het is bijna een omheining :+ En ik zou idd zelfs nog een plek kunnen maken waar Bo dan snachts in kan om te slapen zodat hij niet door het hele huis loopt.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:16

Goed bezig rina!

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:54

Haha onze hond loopt gewoon elke nacht vanaf iets van 20 weken los in huis, met de kattenbak en kattenvoer gewoon op de grond waar hij bij kan komen. Maar goed, onze hond eet niet van het kattenvoer (vind ie wel heeul lekker maar hij doet t niet :) ) en ook niet van de poep ofzo :')

Maar weer even ontopic, als de katten een plek hebben vor hun eten en wc enzo, dan hoeft de hond toch niet opgesloten te zitten?
en als de katten naarvoren gaan hebben ze toch geen kattenbak nodig? (Wij verhuizen dus hebben het tijdelijk)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 21:15

noox schreef:
Maar weer even ontopic, als de katten een plek hebben vor hun eten en wc enzo, dan hoeft de hond toch niet opgesloten te zitten?
en als de katten naarvoren gaan hebben ze toch geen kattenbak nodig? (Wij verhuizen dus hebben het tijdelijk)

Vergeet niet dat Bo het nu niet meer gewend is om in huis te zijn. Die is een kennel gewend, en ik denk dat hij het best prettig zal vinden een eigen plek te hebben die niet zo groot is (voor snachts). En dan kan hij ook niet met die nieuwschierige neus van hem overal op en aanzitten.
Een mooi groot bed had ik al voor hem besteld. Die kan dan perfect op die plek staan.

En jawel de kattebakken zijn nodig, Willy komt niet buiten die durft niet vanwege Idie ;) En dr is nog een luilak die te beroerd is om naar buiten te gaan :+

noox schreef:
Goed bezig rina!

Thanks. Doe het liever in 1 keer goed ;)