aangezien de oudste poes van 11 vorige week bijna de hele week onder de bank heeft gezeten en er sinds 2 dagen er weer onderuit was heb ik besloten om haar mee te nemen welicht iets makkelijker om het te accepteren...
Daar aangekomen kreeg ik de vraag waarom ik die andere ook had meegenomen uitgelegd dat ze helemaal van slag was en raar gedrag vertoonde en ik hoopte dat dit het haar iets gemakkelijker maakte, ze stonk immers ook gelijk naar da lucht...
Na de wondcontrole van de poes die goed was en de oplosbare hechtingen moeten hun werk verder doen kreeg ik te horen of ze gelijk even mocht kijken naar oudere en vroeg of ze ook wel eens hard en raar deed mauwen? ja inderdaad was mijn andwoord daarom maar goed ze word een daggie ouder teminste dat dachten wij dan...
Ze deed naar haar hart luisteren en zij ze heeft een hartruis.. oke dan tsja en nu? nou welicht kan ze ook last hebben van haar schildklier enz dus de volgende keer maar even naar laten kijken,
echter was ik er toch dus doe gelijk maar enigsinds verwerkend wat er zojuis binnen was gekomen want sja ze ging alleen mee voor gezelschap en ik zij nog sorry meisje.
Haar hals werd geschoren en er werd bloed afgenomen, de nier uitslag moesten we een half uur op wachten en de schildklier hoor ik pas volgende week best spannend..
Toen de uitslag er was, kreeg ik te horen dat haar nierwaardes verhoogd waren en er een kleine kans is op suikerziekte, maar dat kon ook komen door de spanning.
Ze moet op een dieet voor senioren katten moet me nog even gaan verdiepen welk voer enz
Ook kreeg ik te horen dat ze welicht gevoelig is voor vacht problemen daar ze een best rare vacht heeft (ook raar dat haar vacht onder haar buik niet meer aangroeid), ze dachten eerst aan vlooien maar dat hou ik zo goed bij en dat leek me sterk (binnenkatten) + iedere maand even kammen en stronghold krijgen ze, en inderdaad na een tijdje goed kammen was de conclusie dat ze schoon was
Bokkers ervaring met nier problemen en hartruis ?
en de hele grond is nat, doen ze trouwens ook met hun gewone bak maar daar zit geen draad aan dat ze door kunnen knagen...