Syrische hamster voor het eerst drachtig!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loei

Syrische hamster voor het eerst drachtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 13:08

Hoi hoi,

Ik ben super blij! Want mijn syrische hamster Nala verwacht hopelijk -als de eerste dekking geslaagd is- over 14 dagen haar eerste en enigste nestje.

Wat over Nala:
Nala is 6 maand oud en komt van fokker Braak. De hamsterkenners zullen hem wel kennen. Ze is creme witbandkleurig en kortharig. Het is ontzettend nieuwschierig en klimt overal op en af. Echt een schatje om te zien. Ik heb verder geen stamboom van haar.

Omdat ik al een hele tijd een eenmalig nestje wilde ben ik heel lang opzoek gegaan naar het juiste mannetje. Nu heb ik het mannetje gevonden en logeert hij 5 nachtjes bij mij. Het mannetje is een creme witband langhaar. En echt een klein wollig beertje. Zijn naam is; Meneer Janssen! Haha. De kleintjes zullen sowieso creme, witband en goud worden want de vader heeft al bij een ander eerdere nestjes verwekt. Verder blijft een verrassing want ik weet niet wat mijn Nala draagt.

Eergisteren - 16/11/14 - hebben we ze voor het eerst uiteraard op vreemd terrein gekoppeld. Het lukte in een keer! Ze gaf zich mooi over en zijn zo een kwartier bezig geweest. Voor de zekerheid gister weer geprobeerd en toen wilde ze naar mijn verwachting al niet. Maargoed dat zegt nog niets natuurlijk! We gaan het vanavond en morgenavond weer proberen. Wil ze beide keren niet? Dan is ze hoogstwaarschijnlijk drachtig! Als de kleintjes er zijn houd ik er zelf 1, naja mijn broertje krijgt hem. En de rest gaat verkocht worden.

Verder ben ik geen fokker en heb ik ook die ambities niet. Ik fok nu eenmalig een nestje met mijn hamster. Ik hoef hier helemaal geen commentaar op! Ik heb me maanden ingelezen en weet wat ik doe.

Ik ben in ieder geval ontzettend verheugd ;)
Foto's van de hamsters en de dekking zal ik er vanavond allemaal neer zetten!! *\o/*

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 08:50

De foto´s van Nala. Op deze foto was ze nog 6 weekjes oud. Intussen een flinke dame!
Afbeelding
Afbeelding

En de aankomende papa Meneer Janssen:
Afbeelding
Afbeelding

Beide foto's zijn niet recent.

Hier een foto van de dekking!
Afbeelding

Gisteren de derde poging geprobeerd. Ook weer wilde ze niet. Vanavond laatste poging ;)

yakari123

Re: Syrische hamster voor het eerst drachtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 11:19

En nog nieuws ?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 12:48

Ja ze is drachtig. Gisteren gewogen en ze is 15 gram aangekomen. Nog 8 dagen te gaan :D:D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 12:49

Wat een mooie dieren! Worden hamsters naakt geboren? Of zijn het gelijk al nestvlieders?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 13:24

Ze worden idd naakt geboren met de oogjes nog dicht. Na een week gaan de oogjes open en beginnen de haartjes te groeien. Zal zo eens wat foto's plaatsen. :)

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:22

En ?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:39

Doe je de jongen ook weg?
Mocht er een langharig mannetje uitkomen hou ik me zeer aanbevolen :)
Heb een langharig vrouwtje zitten maar wil graag ook weer een langharig mannetje :)
Nee ik ga niet fokken hoor :) vrouwtje is al 1.5 jaar oud
Hou van langharige hamsters :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:45

Wow, mooie hamsters! Vooral meneer Janssen! Vind de naam ook zo vet en hou van langharige hamsters. Mijn dove langhaar mannetje is overleden helaas in november. Hamsters zijn zo leuk.

Veel succes en plezier van je nestje! Heb je al potentiele eigenaren?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 11:29

Hoi! Sorry houd het hier eigenlijk niet meer bij, dat doe ik namelijk in het topic: Bokkers met hamsters #2

@Corientjuhh
De hamsters worden verkocht en er zijn al 5 hamsters gereserveerd. Mocht je meer foto's willen, stuur me dan even je emailadres via pb, want ik heb een heleboel foto's van elk kleintje.

Intotaal zijn er 12 geboren maar 11 mochten er ook opgroeien en zijn allemaal kern gezond. Ze groeien als kool!

De kleuren die erbij zitten zijn: Creme(1 met donkeroog en donkere oortjes, en 1 met lichte oortjes en roodoog), creme-witband (rood en donkeroog), en volledig wit, allemaal roodoog.

Voor foto's moet je de laatste paar pagina's van dat topic even bezichtigen!