Hond niet ziek, maar ook niet fit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Hond niet ziek, maar ook niet fit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 15:24

Hoi allemaal,

Vanmorgen kreeg ik een bericht van mijn moeder dat mijn hond zich waarschijnlijk niet lekker voelde. Ze doet de laatste tijd wat vaker raar. Een paar weken terug was ze ook al ziekerig en had zij oor ontsteking.

Nu heeft ze de hele morgen op de bank op haar mat gelegen met haar hoofd in de kussens en maar piepende, knorrende geluiden. Ze wilt niet wandelen en heeft sinds gisteren middag ook niet meer gegeten.

Ik was op mijn werk en gelukkig vanmiddag vrij dus ben naar huis gegaan. Ze kwam mij heel vrolijk begroeten, maar plofte daarna ook gelijk weer op de bank. Wandelen wilt ze liever niet, ze plast wel maar poept niet.
Daarna weer mijn moeder gebeld en gevraagd of Moos (hond) vanmorgen gepoept had, maar dit was ook niet het geval. Zelfde bij mijn vader, daar heeft ze gister avond ook niet bij gepoept en bij mij gister middag dus ook niet en gister ochtend bij mijn broertje ook niet!
Ik vermoed dus dat ze buikpijn heeft en niet kan poepen. Daarom de DA gebeld voor tips en die gaf aan dat ik misschien wat olie over het voer kan sprenkelen.
Alleen..... Na dat ik op hing besefte ik me... Hoe kan ze nou die olie binnen krijgen als ze niet eet? Ze zit gewoon helemaal verstopt denk ik. -O-

Heeft iemand een goede tip om hond te laten poepen? Of kan dit heel schadelijk zijn en moet ik met haar naar een DA?
DA zelf zei dat ik het vandaag even moest afwachten.

Wilawander

Re: Hond niet ziek, maar ook niet fit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:25

Een verstopping is een noodgeval. Kan van alles zijn dus zeker een bezoek aan een dierenarts.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:26

Naar de dierenarts toe gaan, die kan meestal wel voelen hoe vol de darmen zitten.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:35

ik zou haar echt even na laten voelen in de buik en evt een foto maken, om te zien of ze niet iets heeft gegeten wat een obstructie is nu.
Ook even haar temperatuur opnemen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 15:36

Bedankt, dan ga ik er nu nog heen. Gelukkig zit de DA hier op de hoek.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:27

Hoe is het afgelopen met je hond?
Beterschap hopelijk gaat het nu beter met hem,

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 20:46

We hebben een middeltje gekregen, helaas heeft ze nog steeds niet gepoept. Zijn in contact met de dierenarts, maar ben bang dat we iets anders moetenverzinnen dan het middel....

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 08:52

Nou hopen voor t beestje dat er niets vast of gedraaid zit. Overigens bij dat laatste worden ze doodziek als t goed is.
Verder nog advies gekregen dan qua weinig voeren ofzo?....een lepel zonnebloemolie wil ook nog wel eens helpen maar zo n middel van arts zou toch ook moeten werken

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 09:06

Gelukt!! Gisteravond. Was niets mis met de ontlasting en ze hoefde er ook geen moeite voor te doen. Hopen dat het nu langzaam aan beter gaat...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:21

Fijn dat het beter gaat! Mijn mams zegt altijd als ze niet eten en poepen dan is er ECHT iets mis! :P