Chronische niesziekte kat, homeopathie proberen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Chronische niesziekte kat, homeopathie proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 15:04

Goeiedaggie allemaal! :wave:

Momenteel zijn wij even radeloos. Al een aantal opties geprobeerd, nu bezig met weer wat anders, en ondertussen zoeken we door naar een permanente oplossing.
Gewone dierenarts brengt ons constant in een cirkeltje. Ze willen het liefste dat ik antibiotica in Minoes stop. Het werkt, maar het is tijdelijk. Medicatie op? Niesziekte is weer terug. Het is begrijpelijk lijkt me dat ik Minoes niet haar hele leven op antibiotica wil hebben..Minoes haar niesziekte uit zich met duidelijk hoorbaar ademhalen (haast te vergelijken met snurken) en af en toe eens een hoestbui waarin ze zich verslikt lijkt te hebben (dus iets op probeert te hoesten).
De vorige keer moest ze entingen hebben. Antibioticakuur eraan vooraf, vervolgens de entingen, en daarna zat ik met een ziek katje op schoot in een fleecekleed omdat het arme ding koorts had als reactie op de entingen. Hielp ook niks dus -O-

We hebben al aardig wat dingen geprobeerd en aangezien het niks heeft uitgehaald willen we het eens bij een homeopatische dierenarts gaan proberen.
Nu vraag ik mij af of er mensen zijn met ervaring met een homeopatisch arts en de resultaten? :)

Bedankt alvast!

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 15:19

Weet niet welke ab's je gebruikt hebt, vraag anders bij de dierenarts eens naar zytromax. Verder om het herpes-component uit te schakelen kun je l-lysine gebruiken. Chronisch niesziekte zal altijd in tijden van stress en verminderde weerstand opvlammen. Je zou kunnen kijken, als ze er weer een beetje bovenop is, naar (homeopatische) middelen om de weerstand op peil te houden. Veel beterschap voor poezel! Edit: en je afvragen of deze entstof wel geschikt is voor poezel, je zou helemaal niet kunnen enten (gezien haar reactie) of een andere (vriendelijker) entstof kunnen gebruiken.

Tigress

Re: Chronische niesziekte kat, homeopathie proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 15:58

Dankje voor je reactie! :)
Heb verschillende ab's gebruikt, zou zo exact niet kunnen benoemen welke.
l-lysine staat inderdaad op de lijst om gehaald te worden deze week, we lazen er goede berichten over.

Met het koudere weer is het vooral weer komen opvlammen. Herkenbaar, dit heeft ze voorheen ook altijd extremer gehad rond deze tijd, al is het deze keer tot in het extreme.
Enten doen we niet meer de komende tijd, veel te bang dat poezel weer ziek wordt ervan. Een beetje ziek -> tot daar aan toe, maar hoe ik haar die avond beet had...brrr, niet fijn :n
Mocht enten weer van toepassing worden (als poezel zich dus weer beter voelt dan de afgelopen tijd) kan ik daar inderdaad over navragen :j