Drinkfles cavia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Drinkfles cavia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 13:00

Welke drinkfles gebruiken jullie voor een cavia? En dan vooral eentje die niet lekt!

Ik gebruikte altijd deze:
Afbeelding

Alleen dit jaar al meerdere nieuwe moeten kopen, omdat ze steeds meer gaan lekken. Vorige week zelfs zo erg dat de fles (500ml) na opnieuw vullen na een uur al leeg was. Tijdje terug als reserve deze gekocht:
Afbeelding
Maar die lekt ook. |o

Cavia's snappen de drinkfles met een balletje niet, zoals deze. Dat heb ik ook al geprobeerd.
Deze leek me wel wat, maar is weer even afwachten of ze deze manier van drinken begrijpen.
Iemand anders nog ideeën?

Ruby1995

Re: Drinkfles cavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:07

Ik heb die van biba ofzo, is prima.

Ze snappen het op een moment echt wel hoor.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:10

Mijn cavia's snappen die met het balletje prima. Je moet ze er een paar keer tegenaan zetten. Maar ik gebruik geen flesjes meer, ik gebruik drinkbakken.

De eerste kan je trouwens een keer het tuutje uit elkaar en weer in elkaar zetten. Dat wil nog wel eens helpen.

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:52

Gewoon drankfles er in hangen en er rustig tegenaan tikken, meestal kijken ze daarna wat het is en snappen ze snel genoeg hoe en wat ;)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 15:56

Ik wordt ook redelijk 'moe' van het gelek van die flesjes.. en de dames zijn vrij Leo (lomp en onbenullig) dus drinkbakken werken bij mij ook niet zo. :\

Maar ik heb binnen no-time de bodembedekking zeiknat.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:19

Ze zitten bij mij in een grote ren, dus daar gaat het makkelijker bij.
Maar des te hoger de drinkbak, des te beter/schoner het gaat. Zowel minder zooi in de drinkbak als minder water uit de drinkbak.

Afbeelding

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 16:27

Meraki schreef:
Ik wordt ook redelijk 'moe' van het gelek van die flesjes.. en de dames zijn vrij Leo (lomp en onbenullig) dus drinkbakken werken bij mij ook niet zo. :\

Maar ik heb binnen no-time de bodembedekking zeiknat.

Ik heb onder de drinkfles een 'wc-bakje' staan. Dit vangt de nattigheid op zodat het water niet door kan lopen naar de rest van het hok.

Ik ga zo'n drinkfles met zo'n kogeltje dan nog maar eens proberen. Kijken of ik ze het kan laten snappen. Een drinkbak heb ik liever niet, dat wordt toch één grote bende.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:42

Ik had zo een standaard drinkfles met zo'n balletje, meerdere van gehad zelfs. Maar die lekte allemaal binnen no time. Nu heb ik de 2e die in je post genoemd word maar die lekker bij mij nog echt niet (of het valt me niet zo op omdat ik ze op fleece kleden heb met handdoeken.
Mij lijkt dan dat een hoge stenen waterbak de beste optie gaat zijn voor je. Denk dat het overgrote deel van drink flesjes zal gaan lekken.