Ik raakte daarvan ook een beetje in paniek, bang dat ze zichzelf dood vlogen, maar riep hoooo stil maar. Na iets van 5 seconden stopten ze pas en toen stonden ze beide doodstil en waren aan het roepen (geluid dat ik nog nooit van ze gehoord had ook), constant en ik kon ze niet stil krijgen.
Na twee minuten kwam mijn vriend op het idee het liedje op te zetten waar ze altijd rustig van worden. Dus dat gedaan, en toen werden ze stil. Maar alsnog wilden ze niet bewegen, echt heel raar. Ik haalde ze eruit en het leken meer opgezette vogeltjes dan levenden. Erg naar om te zien, het was alsof ze ieder moment het leven konden gaan verlaten. Langzaam kwamen ze iets losser en gingen schuilen in m'n ochtendjas, en in mijn nek. Terwijl ze normaal niet zo knuffelig zijn (wel heel tam). Ze waren echt verschrikkelijk geschrokken
. Erna bleek dat de een niet goed meer kon vliegen. Maar dat is goed gekomen gelukkig. Ik ben hier echt enorm van geschrokken. Sinds mijn eerste vogeltje ineens dood in het kooitje lag ben ik altijd zo bang als ik ineens gekte hoor vanuit de kooi.. Mijn twee vogeltjes zijn echt mijn kindjes
Iemand enig idee of ik iets kan doen als het nog eens gebeurd? En weet er iemand ook een goede vogelarts? (kom er nu achter dat ik die nog helemaal niet heb). Wilde het ook even van mezelf afschrijven.. Bedankt!
). Vogels kunnen erg heftig reageren wanneer ze schrikken. Ik heb het zelf ook wel een aantal keer meegemaakt (zowel binnenshuis als in de voliere) dat ze 's nachts ergens van schrokken en ivm totale blindheid in het donker echt enorm tekeer gingen, waarbij ze zich lelijk kunnen bezeren.