Hondencursus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigerr

Hondencursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 18:27

Hoi!

Ik wil graag met mijn hondje Lila van 4 jaar oud een cursus doen. Het liefst deden we altijd agility, we hebben dat ongeveer 1,5 tot 2 jaar gedaan. Maar Lila begon last van haar rug te krijgen dus we moesten ermee stoppen. Ik zie aan haar dat ze het wel mist.

Nu is mijn vraag, zijn er andere leuke hondencursussen die ik kan doen met haar, waar ze geen last van haar rug van krijgt?

Ik heb al gezocht naar speurcursus maar ik kan alleen jacht en speur vinden. Ik wil geen jachtcursus doen.
Het liefst heb ik een cursus in de buurt van Leerdam, maar misschien bestaan er ook online hondencursussen..?

Alvast bedankt,

Tigerr

Paintlinger

Re: Hondencursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:21

Misschien is Hooperen iets voor je?
Dat is een soort agility voor honden met een beperking en dus bijvoorbeeld niet kunnen/Mogen springen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 14:35

hoopers inderdaad. Of hersenwerken op allerlei manieren.

Wat is er precies aan de hand met de rug?

Tigerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 21:03

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb het allemaal opgezocht en vind het allemaal leuk ;)
We weten niet precies wat er met haar rug was, we zijn een keer naar de hondenfysio geweest, die heeft alleen haar rug wat losser gemaakt, wat niet echt lang resultaat had. Dus eigenlijk hebben we geen idee wat ze heeft, alleen wel een erg stijve rug waar ze last van heeft bij te hoog springen bijvoorbeeld.
Bij rennen heeft ze het totaal niet en ze vind het ook geweldig om lekker hard naast de fiets mee te rennen, waardoor hoopers inderdaad wel erg geschikt klinkt :) ook snuffelt ze vaak en graag, dus een speurcursus zou voor haar ook erg leuk zijn.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:04

Mantrailen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:07

Cursus neusspel?