Konijnenspeelgoed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetgirl1

Konijnenspeelgoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 16:40

Hallo,

Ik heb een lief hangoor rammetje van een half jaar. ( Elke dag krijgt hij aandacht en komt die los ). Nu wil ik graag dingetjes voor hem verzinnen zodat die wat te doen heeft. Ik las net ook dingetjes over een wc rolletje vullen met hooi zodat die moet plukken. maar wil ook graag andere leuke dingetjes voor hem te doen. Het springen heeft ie ook al onder de knie alleen als die het buiten doet dan glipt ie er langs haha ( Jong en ondernemend ).

Groetjes Charlie ( het konijntje ) en mij

Sweetgirl1

Re: Konijnenspeelgoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 22:43

Niemand?

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:44

Er is wel konijnenspeelgoed te bestellen (zooplus.nl) en te koop in sommige winkels, zit hij alleen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:44

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 22:46

Ik weet dat ze niet alleen horen maar weet ook dat als ze elke dag aandacht krijgen ze het ook fijn vinden.
heb helaas niet t geld om hem te castreren en ik zit op een woongroep en mag dr maar helaas 1

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:50

Iets waar hij mee kan gooien, een klein plastic kattenspeeltje bijvoorbeeld. Of iets om op of in te graven, een bak zand of een oude handdoek. Er zijn ook speciale bruggetjes van hout die je kan buigen, kunnen ze ook aan knagen, goed voor de tanden! Of balletjes waar een snoepje of stukje voer uit kan rollen. Een wc rol kan ook voor veel plezier zorgen, kunnen ze mee gooien en op graven. Pas wel op dat je konijn het niet op eet.

Jammer dat je geen vriendje voor hem mag!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 22:52

Puck ik zag ook iets met wc rol vullen met hooi maar daar stond dat het niet enorm erg was dat ze het karton aten, de inkt is nu anders ofzo dan vroeger

Ik heb wel een speel rammelbal van de action maar daar kijkt hij niet echt meer naar

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:52

Dat hele gedoe met twee konijnen, maak je er maar niet te druk om. Mijn konijn is lief naar mensen maar kan absoluut niet met andere konijnen..

Ik heb zo'n balletje waar je snoepjes in kan doen, die moeten ze dan rollen om snoepjes er uit te halen.
Een paar dozen kopen en dan een doolhof maken, door ze aan elkaar te doen met gaten. Zorgt wel voor veel rommel maar super leuk!
Kattengras misschien?
Een plateautje waar je konijn op kan zitten in het hok zelf is ook een goede. Mijn konijn vind dat het einde..
Spiesjes met afgedekte puntjes (Dierenwinkel) waar je dan verschillende soorten eten op kan doen, moeten ze net iets meer moeite doen.

Groetjes van Kapitein en mij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 22:56

Mijne heeft een soort houten speeltje, wat je zelf in elkaar moet zetten. Heb twee van die stukjes in elkaar; vindt ie fantastisch.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 22:58

mijn oude konijntje vermoorde gewoon soort genoten, voelde zich fijner met mij en zichzelf.
Ze was ook enorm gericht aan mij ( ik verhuisde naar een huis met meer jongeren en bij de heren gromde ze en viel ze zowat aan is later wel verbeterd gelukkig ). En deze ook voelt zich fijn in zn eentje krijgt aandacht van iedereen, is echt een vriendje voor iedereen.

Ooh die snoepjes ga ik proberen, ik had van de week een wortel onder t hooi verstopt, hij zit lekker buiten met een nacht hokje en betrapte hem inderdaad er vaak op t nachthokje. Ook het crossen van boven naar beneden is een spelletje voor m, wil je hem boven pakken schiet hij naar beneden en andersom.

Het is een boefje maar hou zoveel van mn kleine vriendje, afgelopen donderdag gaf die mij voor t eerst een echte lebber kus met zn tongetje

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:00

Ik heb ook 2 konijnen alleen zitten deze niet samen. Toch zijn ze enorm lief. Die buiten zit heeft een grote ren tot zijn beschikking met zand en buizen. Mijn binnenkonijn heeft het hele huis tot zijn beschikking als die dat wilt. Beide hebben ze een bal waar je snoepjes in kan doen en een rammelbal. Mijn binnenkonijn heeft ook nog 2 kartonnen dozen staan waar die van kan knagen en in verstoppen.

Heb het geluk dat ik 2 slopers heb haha

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 23:02

Heb je een foto van je konijntje ben echt benieuwd hihi. Ook wat voor speelgoed er nog meer voor bij komt, mijn konijn heeft er tot nu toe geen interesse in.

Ik heb ook een konijn binnen, en een buiten. Zelfde situatie als ladyflame.

LaPuraVida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:28

Volgens mij vraagt de TS niet om meningen over wel of niet samen houden van konijnen, dit is een andere discussie waar al vele topics over zijn.

Betreft je vraag:

Ik gebruik wc-rollentjes (zonder inkt), daar doe ik hooi in en bv snoepjes tussen. Of ik vouw de buitenkanten van het wc-rolletje dicht en vul hem met snoepjes. Of ik stop snoepjes in een lege eierdoos, die is wel echt favoriet. De eierdoos wordt vaak de hele kooi door gegooid haha.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 13:58

ik weet best dat ze samen horen maar ja soms heb je konijntjes die liever alleen zitten en aan de mensheid genoeg hebben. Hij komt er elke dag uyit, heeft een hok met 2 verdiepingen en krijgt enorm veel aandacht van mensen. zal even nieuwe foto op mn fb zetten en hier dan neerzetten