Sloopbestendige hondenspeeltjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

putzy

Sloopbestendige hondenspeeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 14:52

Ik heb een vraag namens mijn ouders voor alle hondenliefhebbers,
ze hebben een Wetterhoun die graag speelt. Hij had een flostouw, een paar speeltjes van Kong en een paar softballen. Hij sloopt werkelijk alles wat hij aan speelgoed krijgt en door het opvreten van een deel van zijn flostouw hebben ze hem vandaag moeten opereren omdat hij een knoop van flostouw in zn darmen had.

Die arme schat heeft al een week weinig tot niet gedronken of gegeten en mijn ouders en ik hebben flink de schrik erin zitten. Van een spring in het veld, drukke jonge hond is hij deze week verandert in een zielig hoopje waar geen energie in zit. Gelukkig is de operatie geslaagd en mag hij vanmiddag weer naar huis toe maar we willen er alles aan doen dat zoiets nooit weer gebeurt, maar we willen hem ook niet al het speelgoed ontzeggen omdat hij er zo veel lol aan heeft.

Dus eigenlijk ben ik heel benieuwd welk sloopvrij speelgoed jullie voor de hond hebben.

ps. het flostouw is per direct verbannen naar de vuilnis en komt er hier ook never nooit niet meer in

malih

Re: Sloopbestendige hondenspeeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:57

Ik heb alle speeltjes van kong. Maar tegenwoordig hebben andere merken net zulk stevig speelgoed. Maar wel veel goedkopee

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:21

Plastic flessen, ideaal.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:54

Niks is 100% sloopproof. Hier worden flostouwen ook binnen een minuut uit elkaar gehaald, kong wordt uit elkaar getrokken na een dag, andere speeltjes die geschikt zijn voor honden die graag slopen leven hier ook niet lang. Hier mogen ze dus alleen speelgoed als ik erbij ben, als ik wegga,gaat het speelgoed ook weg.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:39

He get wat een schrik! Is het echt sloopgedrag wat ie vertoont (zo van HET MOET STUK!!) of gaat ie er op liggen kauwen? Want in dat laatste geval is het misschien handig om gewoon ipv speeltjes iets van hertengewei ofzo, zeer stevig kauwmateriaal te geven?

Sowieso is geen enkel speelgoed honderd procent sloop-proof en dat is de reden dat ik, zeker bij een sloophond, nooit speelgoed zonder toezicht zou geven..

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:34

Dat is naar zeg, beterschap voor je hond.
In iedergeval flostouwen alleen gebruiken als trekspeeltje of apporteerspeeltje wanneer jullie er bij zijn.

Kong speeltjes zijn erg goed en er schijnt nog een merk te zijn met sterk spul. Is het echt om te slopen of wil ie gewoon ergens op kouwen? Dan zou je gewoon een bot/kluif kunnen geven :)

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:41

Ik weet dat er mensen zijn die hun honden speelgoed geven dat eigenlijk ontworpen is voor leeuwen en tijgers in het circus. Vrij stevig allemaal. Ik ben helaas de link naar de webshop kwijt.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:43

Jollybal voor paarden. Krijgen ze hun bek niet omheen en is hard.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:45

Hier spullen van kong.... dikke prima!

Nylabone ook geprobeerd maar is hier erg slecht bevonden... binnen 5 min. Kapot.. scherpe randen en bloedend tandvlees.

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:46

Mijn witte herder heeft toch al diverse jollyballs weten te slopen, en door haar volharding tot het slopen van deze ballen heeft ze helaas ook haar gebit gesloopt. En dat terwijl knuffels en dergelijke hier gemiddeld een jaar meegaan.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:49

Flostouw hebben we hier ook verbannen, inderdaad alleen nog als trekspelletje als we er bij zijn. Mijn hond is er namelijk ook een keer bijna in gestikt. Kong gaat hier overigens al jaren goed, net als de Nylabone. http://www.agradi.nl/nylabone-extreem-h ... t-20kg.htm . Die van ons is wel al wat versleten, maar gaat echt al heel lang mee. Je vloer moet er alleen wel tegen kunnen, ze laten hem soms wat lomp op de grond vallen hier, en hij is nogal hard en zwaar.. :+

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:59

Hier doen de pijpen van een oude spijkerbroek en oude sokken het goed, wel even een paar knopen in leggen voor het trekken. En voor buiten heeft meneer een oude scooter band die door de hele tuin gaat. Deze gaat nu al een paar jaar mee. Voor kleinere honden kan een kart bandje ook werken. Heeft hij ook gehad maar was toch te licht en te klein

De Kong kon hield het toch wel ongeveer een week uit. Een basketbal was binnen een dag weg..

LaPuraVida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:30

Kong! En dan de zwarte variant (extreme) van de speeltjes.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 11:54

Bedankt voor alle reacties,

Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op, hij eet en drinkt weer en er zit weer leven in. Maar de speeltjes gaan achter slot en grendel thuis en alleen als wij erbij zijn mag hij zijn speelgoed hebben.

@neej: echt sloopgedrag wil ik het niet noemen, hij speelt ermee en kauwt erop. Speelgoed als knuffels moeten wel helemaal gesloopt worden volgens meneer. Botten en kluiven geniet hij wel van, maar als er speelgoed ligt kauwt hij dat liever kapot

rakmon123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:59

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:00

Verstandig besluit, TS. Gelukkig gaat het weer beter!

Hier werden de zwarte kong speeltjes ook binnen een dag gesloopt, de safestick hierboven duurde 5 minuten. :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:05

Beterschap TS! Ik heb een 100% ronde rubberen bal. Er staan na 3 jaar een paar lichte tandafdrukken in maar slopen lukt niet. Ook heb ik een 100% rubberen frisbee en die leeft ook nog :) Je moet alleen niet in huis gooien met dit soort speeltjes... Vorige TV is hierdoor gesneuveld :')

Kong heeft als nadeel de opening. Daardoor kunnen ze hem alsnog slopen. Mijn speelgoed is rond en glad, dit werkt beter voor mijn hond :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 12:24

ben ik blij dat de mijne alleen zachte speeltje "onthoofd" en heel veel kauwt, maar nooit rubberen speeltjes stuk bijt.

hij heeft een grote wobbler kong, een dik flostouw (+/- pols dik) en een rubberen snackbal die hij net wel net niet in z'n mond krijgt, dus hij kan er nooit kracht opzetten.
Andere speeltjes, zoals een rubber bot, frisbee, tennisbal, koordenbal met touw om te gooien, speeltjes uit fleece, gummi bal,... dat krijgt hij alleen als ik met hem speel of als ik hem kan in het oog houden...