Hond infectie, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Hond infectie, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 09:17

Mijn hond heeft zijn hele staart kapot gebeten. Hierdoor is er nu een soort ontsteking/infectie ontstaan.
We zijn met mijn hond naar de dierenarts geweest. Hier heeft hij medicijnen gehad wat op de ontsteking gesmeerd moet worden. Ook hebben we zo'n kap meegekregen zodat hij niet aan zijn staart kan bijten. Zodra hij de kap op krijgt draait hij helemaal door en het is gewoon zielig.

Zijn er andere opties om hem niet aan zijn staart te laten bijten of moet hij maar wennen aan de kap? Ik kan het echt niet aanzien hoe die met dat ding op loopt.

SAKKIA

Re: Hond infectie, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:20

Waar op de staart zit het precies? Bij de aanzet of echt op de staart zelf? Er bestaan een soort kragen die kunnen voorkomen dat ze hun hoofd ver kunnen draaien. Geen idee hoe die dingen heten maar dat zou je misschien even op moeten zoeken. Als het bij de aanzet zit is een rompertje misschien nog wel een optie. Deze kun je vaak bij je dierenarst wel kopen/lenen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:21

Laten wennen aan zijn kap.... Dit duurt een paar dagen. Ze lopen even overal tegenaan... Even door'bijten'. Dit wordt uiteindelijk minder. ;) Beterschap!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 09:22

Het zit bij de aanzet van zijn staart.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:22

Je hebt een soort van opblaasbare ringen die je vast kunt maken aan zijn halsband, werkt hetzelfde als de kap maar is minder storend voor de hond. Mijn hond accepteert een kap heel gemakkelijk, en heeft hem indien nodig alleen om als ik er niet ben/ s'nachts; als ik thuis ben kan ik hem corrigeren indien hij aan zijn wonden zit.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 09:23

Wildgirl schreef:
Je hebt een soort van opblaasbare ringen die je vast kunt maken aan zijn halsband, werkt hetzelfde als de kap maar is minder storend voor de hond. Mijn hond accepteert een kap heel gemakkelijk, en heeft hem indien nodig alleen om als ik er niet ben/ s'nachts; als ik thuis ben kan ik hem corrigeren indien hij aan zijn wonden zit.

Bedoel je zo iets?

http://www.dogfysion.nl/revalidatie-en- ... bare-kraag

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:26

Ja zoiets bedoelde ik ook :j Alleen er zijn ook nog andere, met leuke kleurtjes en designs :+ Maar ik weet echt niet meer waar die vandaan komen en ik weet ook niet of die enkel voor katten waren of ook voor honden. Hoe groot is de hond?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 09:27

Het is een maltezer leeuwtje.