Hond buiten in de winter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thincla

Hond buiten in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 19:26

Ik vroeg me dus vandaag af, als het winter wordt en het is rond de -5 graden of kouder en misschien nog wel kouder s'avonds heeft een hond het dan niet koud? onze hond blijft altijd binnen als wij ook binnen zijn (en met het wandelen naar buiten) maar dan is hij toch niet gewend aan de koude temperaturen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hond buiten in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:26

Wat voor hond heb je?

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 19:29

Cayenne schreef:
Wat voor hond heb je?

Een flatcoated retriever :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:39

Daar kan die gewoon tegen hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:44

Die kan daar makkelijker tegen idd. Als het nou een naakthond was geweest :D :+

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:49

Ik denk dat als je je hond niet midden in de winter ineens naar buiten doet dat prima kan! Mijn hond zit ook buiten in een ren. Ren is deels in de schuur en voorkant is half dicht met plexiglas. Ze zit dus uit de wind. Ze maakt nu al een dikke vacht aan, dus ze kan er prima tegen. Het gaat hier om een kruising came corso/briard.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 19:57

een hond die altijd binnen bij de kachel ligt zou ik niet opeens buiten in een kennel zetten met -5. Echter ook niet met 0 graden of 10 graden die gaan het gewoon erg koud krijgen. Echter ga jij met -5 wandelen dan gaan ze van binnen naar buiten en lekker actief aan de slag. Het zal even koud zijn net als dat wij het hebben en daarna past dat zich aan door lekker bezig zijn. Met -5 naar buiten gaan en dan gaat het baasje na 10 meter lopen praten met iemand anders en de hond moet stil staan dat zal zeker koud zijn.

Mijn oudje doe ik overigens met zulke grote overgangen een jasje aan buiten (boxer). Men kan er van denken en vinden wat men wil maar hij is er enorm blij mee en dat is mij belangrijker. Mijn andere hond (lab x rottie) blijft het liefst buiten na het wandelen als het vriest hij vind dat geweldig lekker en geniet daar van. Als het niet vriest en hij mag kiezen ligt hij liever binnen haha. Als er sneeuw ligt is hij soms niet eens binnen te krijgen. En dat voor een hond die altijd binnen ligt ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:02

Bedoelt ze niet tijdens een wandeling? Wij trekken een jas aan en die hond loopt nog met hetzelfde aan/zonder jas? Zo interpreteer ik het iig :)

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 20:50

Ja ik bedoel met het wandelen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:28

Kijk naar de hond. Als hij bibbert tijdens het lopen, sowieso jas aan. Bibbert hij tijdens het stilstaan? Dan is het gokken, ook afhankelijk van hoe hard hij bibbert en hoe ver je dan nog moet wandelen. Mijn hond kan ik niet meer dan 10 minuten naar buiten als het kouder is en hij geen jas aan heeft, hij trilt bij een langere wandeling zowat van zijn plaats als hij stil moet staan. Blijkbaar kan een hond klappertanden.

Dus die van mij loopt met dek, maar die heeft niet zo'n goede vacht als die van jou. Met regen en 20 graden heeft hij het zonder jas ook al koud (echt bibberen als hij stilstaat).

Afbeelding

En ook bij een chihuahua die ik soms uitlaat ben ik erachter gekomen dat bibberen bij 15 graden niet van de zenuwen hoeft te komen, maar ook gewoon kou kan zijn. Ik gooide het (fleece)dekje om zodat het in ieder geval geen kou kon zijn, maar hij stopte dus serieus binnen een minuut met bibberen (en toen bibberde hij toch al een minuut of 5-10).

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 21:38

Mijn hond vind het niks die kou, ze is een glad harige kleine Jack Russel en heeft het vrij snel koud. Wat resulteert in gewoon lekker naar huis rennen als ik even niet oplet. Als ze weet dat het koud moet ik haar letterlijk naar buiten slepen om haar uit te krijgen. Heel schattig hoor als ze zich verstopt tussen 2 kussens en ligt te kwispelen.

Het verschil gewoon per hond, de mijne heeft een simpel dekje dat ze aan krijgt als het echt gekke werk word (met de polderwind hier die ze niet in het begin absoluut niet gewend was had ik het best met haar te doen) Het is dus eigenlijk slecht te beoordelen van achter de pc vandaan.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:45

Ik heb een Duitse Staande korthaar die altijd binnen is, en als het koud waait of regent krijgt ze een jas aan. Ik heb deze: http://www.dursydog.nl/product/308/317/ ... 4061/57140 met 50 grams vulling. Dat is niet heel veel maar aangezien ik haar meestal aan de fiets uitlaat rent ze dus veel (los in het bos dito), vandaar dat ik geen hele dikke jas heb dan krijgt ze het te warm. Als het echt flink koud word deze winter (wat ik niet hoop :D ) dan krijgt ze wellicht een warmere, maar het gaat er vooral om dat ze droog blijft.