Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_suus19_ schreef:Een konijn kan 24 uur zonder eten
Ze is 6 jaar geworden
Tilmar schreef:_suus19_ schreef:Een konijn kan 24 uur zonder eten
Ze is 6 jaar geworden
Nou, ik weet niet van wie je dit hebt, maar dat is echt niet zo hoor. Een konijn is een prooidier en laat dus slecht zien dat het niet goed gaat. Je moet altijd heel goed opletten, want anders ben je gewoon te laat.
Ik weet dat en was zelfs al een keer bijna te laat. Mijn konijn at iets minder en ik ben gelijk naar de dierenarts gegaan, ze was onderkoeld en de darmen lagen stil. Gelukkig heeft ze het gered.
Maar dit is de reden dat de meeste konijnen niet ouder worden dan een jaar of 5.
Suusie22 schreef:Als we hier konijnen opnemen voor operatie, ligt er altijd in het opname hok hooi en brokken. Juist zodat ze de mogelijkheid hebben om te eten voor en na de operatie. Als we dat niet zouden doen, vertraagd dit het herstel of overleefd het dier het niet omdat het verteringsstelsel dan plat ligt.
mystery1980 schreef:http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.php
kijk hier anders ook even.
Ik had gelijk naar de dierenarts gegaan bij het vinden van enkele wormpjes, zoals je in het begin vermeld. Het zijn best kwetsbare dieren.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt.. Leerzame les, helaas te laat. Ik heb nog nooit te maken gehad met wormen bij konijnen.