Hamster toiletkorrels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Hamster toiletkorrels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 18:11

Mijn vriend heeft nu 3 weken een hamster. Allemaal al leuke dingen voor zijn hamster en natuurlijk zijn we aan het kijken welke dingen een hamster wel en niet mag hebben. Nu hebben mijn ouders hem een hamstertoilet voor zijn verjaardag gegeven :') Daar zaten ook van die korrels bij die je er in kan doen. Inplaats van dat die hamster er wat op gaat doen gaat hij in de hamster wc zitten en het lijkt wel of hij de korrels op eet of dat hij ze aan het poetsen is ofzo. Nu lijkt me het wel dat ze geen dingen er bij doen die slecht zijn voor hamsters maar ze verkopen ook in de winkel hamsterballen, hamster wol en hamster radjes die van ijzer zijn dus niet alles wat ze in de winkel verkopen is geschikt voor een hamster. Kunnen die hamsterkorrels voor in de wc kwaad of niet?

_Ijslander

Re: Hamster toiletkorrels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:15

Missen er dan ook echt korrels uit zijn bakje? Mijn hamster snapte het in een keer, hij was spontaan zindelijk :D

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 18:24

_Ijslander schreef:
Missen er dan ook echt korrels uit zijn bakje? Mijn hamster snapte het in een keer, hij was spontaan zindelijk :D

Niet echt dat het mist. We hebben het bakje er net in geplaatst. Maar hij gaat er echt in zitten en gaat dan zitten peuzelen alsof hij aan het eten is. Dus we vroegen ons af of het schadelijk is als hij het op eet.

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:26

Ik weet niet of die kwaad kunnen, maar ik gebruikte altijd een bakje met chinchilla zand.
Daar kunnen ze lekker in rollen. Ook plassen ze er in. Lijkt minder hygiënisch haha maar het is wel goed absorberend.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:28

Ik heb ook een bakje met chinchillazand waar mijn hamster in plast.. Ideaal!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 18:30

Chinchilla zand willen we inderdaad nog gaan kopen. Maar we wouden eerst de korrels op maken. Ze zaten bij de wc, zonde om ze niet te gebruiken. ( Tenzij ze schadelijk zijn )

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:43

Nee dat snap ik, is ook zo :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:48

Back-to-nature is een goed product. Dit zijn korrels die de geur ook goed absorberen. Dit raad ik ook altijd aan bij konijnen toiletjes.

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:54

Dat is ook wel een goede inderdaad.
Wat voor hamster heb je een Syrische of dwerg?
Ik gebruik voor mijn ratten houtkorrel/stro korrel en vind dat ook wel prettig.
Wel moet je naast de toilet ook nog een zandbakje hebben om in te rollen. Dat is om de vacht mooi te houden zodat het ook niet te vet en plukkerig wordt.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:15

Back-to-nature is zachter dan hout of strokorrels. Het is gemaakt van gerecycled papier. Het beste is om in het toiletje een ander soort bedekker te hebben liggen dan in de rest van het hok, zo kunnen ze duidelijk onderscheid maken tussen toilet en hok.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:56

Ik gebruik chinchillazand van Puik. Dat vormt een klontje als ze er in piesen. Dit is weer makkelijk uit te scheppen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 21:00

Dat kan ook, alleen het zand zelf absorbeert dus niets.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 08:24

Mijn vriend heeft een Russische dwerghamster. We hebben een soort van korrels die lijken op kattenbak korrels maar dan wat minder grof. Verder zit in het hok zaagsel en ander spul ( cotton bedding ) kregen we aangeraden van de dierenwinkel.

Bij ons in de dierenwinkel heb je van die bakken waar je zelf chinchilla zand uit kan scheppen. Zo kan je zelf bepalen hoeveel je wilt hebben. Ze hebben maar 1 soort en er staat op het bordje boven de bak alleen chinchilla zand en de prijs.